Το GRTimes στην Αστυνομική Ακαδημία – Συνέντευξη του Α.Αϊβαζίδη

Το GRTimes στην Αστυνομική Ακαδημία – Συνέντευξη του Α.Αϊβαζίδη

Προσανατολισμένη σε ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό μοντέλο εκπαίδευσης, που αναπροσαρμόζεται διαρκώς, αφομοιώνοντας τεχνολογικές εξελίξεις, ώστε να προλαβαίνει και την πρόοδο του εγκλήματος είναι η Αστυνομική Ακαδημία, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο διοικητής της, Υποστράτηγος Αβραάμ Αϊβαζίδης, σε συνέντευξη του στο GRTimes.gr και στη Μαρία Σαμολαδά.

Συνέντευξη στη Μαρία Σαμολαδά

Διαρκή εκπαίδευση σε πολύ υψηλά και σύγχρονα πρότυπα, διεθνείς συνεργασίες και άξια στελέχη, εφοδιασμένα με την απαραίτητη τεχνογνωσία και εξειδίκευση για να αντιμετωπίσουν το έγκλημα, είναι μόνο μερικά από όσα πετυχαίνει η Αστυνομική Ακαδημία, ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο στο οποίο κάθε χρόνο φοιτούν εκατοντάδες στελέχη που θα επανδρώσουν τις θέσεις της ΕΛ.ΑΣ.

Όπως αναφέρει σε συνέντευξη του στο GRTimes.gr, ο Ακαδημιάρχης, Υποστράτηγος Αβραάμ Αϊβαζίδης, «το οικοδόμημα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στηρίζεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με θεμελιώδη αρχή τον απόλυτο σεβασμό και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όλα τα αντικείμενα διδασκαλίας αρχίζουν και τελειώνουν πάνω σε αυτόν τον πυλώνα σκέψης και δράσης».

Ο ρόλος της Αστυνομικής Ακαδημίας, τονίζει ο κ. Αϊβαζίδης, δεν εξαντλείται μόνο στην αρχική- βασική εκπαίδευση των σπουδαστών, αλλά αντίθετα δίνει μεγάλη βαρύτητα στην μετεκπαίδευση των στελεχών της ΕΛ.ΑΣ.

Ο διοικητής της Ακαδημίας εξάλλου, απαντά στο κατά πόσο είναι έτοιμος ο αστυνομικός που ολοκληρώνει την εκπαίδευσή του, να αντιμετωπίσει την καθημερινή εγκληματικότητα και να προστατεύσει τους πολίτες, μιλά για την εξαιρετική επιτυχία που είχαν μέχρι τώρα στην Ακαδημία, τα μέτρα προφύλαξης από τη διασπορά του κορωνοϊού, ενώ αναφέρεται και στα σχέδια αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Δείτε τη συνέντευξη αναλυτικά:

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι η αποστολή της Αστυνομικής Ακαδημίας και από ποιες υπηρεσίες συγκροτείται;

Η Αστυνομική Ακαδημία έχει ως αποστολή την εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, επιμόρφωση και εξειδίκευση του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας και περιλαμβάνει τις παρακάτω Σχολές:

α) Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας.

β) Σχολή Αστυφυλάκων.

γ) Σχολή Μετεκπαίδευσης & Επιμόρφωσης Ελληνικής Αστυνομίας.

δ) Σχολή Εθνικής Ασφάλειας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσοι νέοι και νέες φοιτούν στις Σχολές της και ποια είναι η εκπαίδευση που λαμβάνουν;

Το τρέχον εκπαιδευτικό έτος εκπαιδεύονται συνολικά σε όλα τα έτη 402 Δόκιμοι Υπαστυνόμοι στη Σχολή Αξιωματικών και 730 Δόκιμοι Αστυφύλακες στη Σχολή Αστυφυλάκων. Η Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας (διάρκεια φοίτησης 8 εξάμηνα) είναι ισότιμη με τις Σχολές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και τις αντίστοιχες παραγωγικές Σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων και η Σχολή Αστυφυλάκων (διάρκεια φοίτησης 5 εξάμηνα) είναι  Ανώτερη Σχολή υπερδιετούς κύκλου σπουδών, η οποία ανήκει στην ανωτέρα βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι σπουδαστές κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, στο πλαίσιο της βασικής ακαδημαϊκής φοίτησης τους, κάνουν παράλληλα και πρακτική εκπαίδευση σε Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, με σκοπό να αποκτήσουν εμπειρία μέσα από την εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη.

Η Αστυνομική Ακαδημία έχει επίσης ως αρμοδιότητα, την εκπαίδευση των Ειδικών Φρουρών και των Συνοριακών Φυλάκων. Κατά το έτος 2019 εκπαιδεύτηκαν 1.500 Ειδικοί Φρουροί. Επίσης κατά το τρέχον έτος έχει ξεκινήσει και ολοκληρώνεται σταδιακά η εκπαίδευση 1.680 Συνοριακών Φυλάκων.

Ο ρόλος όμως της Αστυνομικής Ακαδημίας δεν εξαντλείται μόνο στην αρχική- βασική εκπαίδευση των σπουδαστών. Αντιθέτως μάλιστα δίνει μεγάλη βαρύτητα στην μετεκπαίδευση των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας. Η συνεχόμενη εκπαίδευση και μάθηση αποτελεί επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό του Φορέα μας.  Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Σχολή Μετεκπαίδευσης Ελληνικής Αστυνομίας μετεκπαιδεύτηκαν το έτος 2019, 1.812 στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ένα σημαντικό Τμήμα της Αστυνομικής Ακαδημίας που ασχολείται έντονα με την μετεκπαίδευση του στελεχών μας είναι το Εθνικό Τμήμα Cepol. Αρμοδιότητα του εν λόγω Τμήματος είναι η ανταλλαγή εκπαιδευτικών εμπειριών και γνώσεων με τις Αστυνομικές Ακαδημίες ξένων κρατών, αναπτύσσοντας συνεργασίες μαζί τους και διοργανώνοντας συνεχώς σεμινάρια με τη συμμετοχή στελεχών Επιβολής του Νόμου των Κρατών – Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το έτος 2019 συμμετείχαν 7.156 Έλληνες αστυνομικοί.

Τέλος, κορωνίδα της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας αποτελεί η Σχολή Εθνικής Ασφάλειας, η οποία αναλαμβάνει κάθε έτος, την μετεκπαίδευση και την επιμόρφωση σε μεταπτυχιακό επίπεδο, των ανώτερων στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας, των Ενόπλων Δυνάμεων, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος και πολιτικών υπαλλήλων άλλων Υπουργείων του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα. Το τρέχον εκπαιδευτικό έτος φοιτούν είκοσι πέντε (25) σπουδαστές εκ των οποίων δεκαπέντε (15) είναι στελέχη της Ελληνικής  Αστυνομίας, τρία (3) στελέχη της Κυπριακής Αστυνομίας και οι υπόλοιποι στελέχη άλλων φορέων.

Εν κατακλείδι όμως, επιβάλλεται να τονίσω ότι όλο το οικοδόμημα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στηρίζεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με θεμελιώδη αρχή τον απόλυτο σεβασμό και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όλα τα αντικείμενα διδασκαλίας αρχίζουν και τελειώνουν πάνω σε αυτόν τον πυλώνα σκέψης και δράσης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως διασφαλίζεται η άρτια εκπαίδευση, η μετεκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού της Ελληνικής αστυνομίας με βάση τα διεθνή πρότυπα αλλά και γνωρίζοντας πως το έγκλημα – περιλαμβανομένου και του κυβερνοεγκλήματος- εξελίσσεται διαρκώς και οι δράστες (από τρομοκράτες και διακινητές ναρκωτικών, όπλων και λαθραίων τσιγάρων μέχρι τους πολίτες, οι οποίοι θα αφαιρέσουν τη ζωή ενός ανθρώπου ή θα ληστέψουν μια τράπεζα ή έναν συμπολίτη μας στον δρόμο) είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από την ελληνική Αστυνομία;

Για την Αστυνομική Ακαδημία η εκπαιδευτική- μετεκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι μία βαλτωμένη εφαρμογή τυπικών και βασικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στόχος είναι πάντα η αναζήτηση και η εφαρμογή νέων αντικειμένων και τεχνικών εκπαίδευσης που οδηγούν στον εκσυγχρονισμό της γνώσης και των πρακτικών. Τα μέλη των Εκπαιδευτικών Συμβουλίων των Σχολών αναζητούν πάντα τρόπους προσαρμογής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις νέες απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Βασικός πυλώνας, είναι η διαρκής βελτίωση της προσφοράς της γνώσης, μέσα από αναπροσαρμογές των γνωστικών αντικειμένων διδασκαλίας, μέσα από την αναζήτηση σύγχρονων και επικαιροποιημένων εγχειριδίων διδασκαλίας και μέσα από τη συνεργασία με το πιο εξειδικευμένο κατ’ αντικείμενο διδασκαλίας διδακτικό προσωπικό. Είναι βέβαια αυτονόητο ότι οι ανωτέρω διαδικασίες προσαρμόζονται στα καθορισμένα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα.

Όλα αυτά δεν αποσκοπούν και δεν εξαντλούνται σε θεωρητικό μόνο επίπεδο. Λειτουργούν καταλυτικά στην πράξη. Μέσα από τη συνεχή πρακτική και εκπαίδευση δίνουμε τη δυνατότητα στα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας να αποκτούν την απαραίτητη τεχνογνωσία και εξειδίκευση, ώστε να αποτρέπουν τη διάπραξη εγκλημάτων και να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις σύγχρονες μορφές παραβατικότητας. Είναι το καλύτερο αντίδοτο στην υφέρπουσα  αντίληψη ότι «το έγκλημα είναι ένα βήμα μπροστά».

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσο έτοιμος είναι ο αστυνομικός ο οποίος ολοκληρώνει την εκπαίδευσή  του για να αντιμετωπίσει την καθημερινή εγκληματικότητα αλλά και να προστατεύσει τους πολίτες;

Η Αστυνομική Ακαδημία μέσω των Σχολών της, παρέχει μία άρτια και εξειδικευμένη κατάρτιση στο σύνολο των σπουδαστών της, τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και επαγγελματικό επίπεδο. Ο νέος αστυνομικός ολοκληρώνοντας τις σπουδές του έχει αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια για να σταθεί αρωγός στο πλάι  κάθε πολίτη. Πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι, όπως σε όλα τα επαγγέλματα έτσι και στην Ελληνική Αστυνομία, ο νέος αστυνομικός στην έναρξη της σταδιοδρομίας του, δέχεται τη συνδρομή και περιβάλλεται από έμπειρα στελέχη τα οποία τον στηρίζουν στα νέα του καθήκοντα. Έτσι κι αλλιώς η λειτουργία του Φορέα μας στηρίζεται στη συνεργασία και στον επαγγελματισμό.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πρόσφατα κατά τη διενέργεια ενός τυχαίου ελέγχου από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής αστυνομίας στους Θρακομακεδόνες διαπιστώθηκε πως και τα 50 δείγματα ήταν αρνητικά. Πως τα καταφέρατε και ποια μέτρα λαμβάνετε προκειμένου να κρατήσετε – κατά το δυνατόν – εκτός των πυλών της Αστυνομικής ακαδημίας τον covid-19; Ποια είναι τα μέτρα που πήρατε για τους δόκιμους οι οποίοι μένουν μέσα στη Σχολή;                       

Προσπαθούμε να εξαλείψουμε όσο μπορούμε τις πιθανότητες κρουσμάτων, προστατεύοντας τους νέους σπουδαστές εντός των εγκαταστάσεων των Σχολών.  Ο καθηγητής διδάσκει το μάθημα με τηλεκπαίδευση από την οικία του και οι δόκιμοι βρίσκονται στο διδακτήριο τους, στο οποίο τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προφύλαξης διασποράς του κορωνοιού«COVID-19», σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις του Ε.Ο.Δ.Υ. και τις υποδείξεις των υγειονομικών υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας. Ήδη από το προηγούμενο εκπαιδευτικό έτος είχαμε διαμορφώσει κατάλληλα τις αίθουσες ώστε τα θρανία να έχουν μεταξύ τους τουλάχιστον 1,5 μέτρα απόσταση και είχαμε προμηθευτεί τα απαραίτητα υγειονομικά μέσα προστασίας. Επίσης έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και στους υπόλοιπους χώρους της σχολής. Δηλαδή ήμασταν εξ’ αρχής έτοιμοι για ένα lockdown. Θέλω να διευκρινίσω ότι και κατά την είσοδο του λοιπού προσωπικού που εισέρχεται στις εγκαταστάσεις γίνεται έλεγχος θερμομέτρησης, έτσι ώστε να προλαμβάνουμε τυχόν δυσάρεστες καταστάσεις. Στην απογευματινή ζώνη, εκτός από τα μαθήματα, παρέχεται επαρκής χρόνος στους σπουδαστές για την προαιρετική ατομική άσκησή τους στους εξωτερικούς χώρους της Σχολής, η οποία επιδρά θετικά τόσο στη σωματική, όσο και στην ψυχική τους υγεία, λαμβάνοντας και σε αυτή την περίπτωση όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης, προς αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού «COVID-19».

ΕΡΩΤΗΣΗ: Βλέπουμε τον στρατό και την πυροσβεστική να συνεργάζονται με δημόσια πανεπιστήμια και να δημιουργούν μεταπτυχιακά για τα στελέχη τους αλλά και για πολίτες φέρνοντας έτσι και έσοδα για τα ταμεία τους. Πόσο εφικτό είναι αυτό για την Αστυνομική Ακαδημία;

Στο πλαίσιο αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η Αστυνομική Ακαδημία σε συνεργασία με άλλες Υπηρεσίες βρίσκεται σε μία διαδικασία διερεύνησης των δυνατοτήτων συνεργασίας και με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Σύμφωνα με το Ν. 4249/2014 στην αποστολή της Αστυνομικής Ακαδημίας συμπεριλαμβάνεται και η ανάπτυξη συνεργασιών με εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα του εσωτερικού και του εξωτερικού καθώς και η συμμετοχή σε προγράμματα, δράσεις και πρωτοβουλίες ερευνητικού χαρακτήρα. Ο φορέας μας εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση και θεωρώ ότι στο μέλλον οι προσπάθειες θα φέρουν και τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Σίγουρα όμως θα έχετε ακούσει για ένα σημαντικό βήμα που θα υλοποιηθεί άμεσα και αφορά στη Σχολή Αστυφυλάκων. Προωθείται σχέδιο νόμου το οποίο προβλέπει την αύξηση της φοίτησης από 5 σε 6 εξάμηνα.  Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα επιπλέον ακαδημαϊκής αλλά και πρακτικής εκπαίδευσης.

Αξίζει όμως να αναφερθεί η συνεργασία της Ελληνικής Αστυνομικής Ακαδημίας με την Ακαδημία της Κύπρου. Τα τελευταία έτη, στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας μετεκπαιδεύονται σε σχολεία της Αστυνομίας Κύπρου και αντίστροφα. Πρόκειται για μία συνεργασία που επιφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαίδευση των Ελλήνων αστυνομικών δίνοντας τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών αλλά και τεχνογνωσίας μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει κάποια επιβράβευση των αριστούχων της Σχολής Αξιωματικών ή της Σχολής Αστυφυλάκων;

Στους αριστούχους των  Σχολών με βαθμολογία από 18 και άνω, τους απονέμεται δίπλωμα ως ηθική αμοιβή, η οποία εγγράφεται στο βιβλιάριο τους.

Επίσης οι πέντε (5) πρώτοι κατά σειρά  εξόδου σπουδαστές της Σχολής Αστυφυλάκων εισάγονται καθ΄ υπέρβαση και χωρίς εξετάσεις στο δεύτερο έτος της Σχολής Αξιωματικών.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχοντας υπηρετήσει το Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, από σημαντικές θέσεις, ποιες στιγμές ξεχωρίζετε και γιατί;

Υπάρχουν πολλές στιγμές που μπορώ να ξεχωρίσω. Αφορούν κυρίως υποθέσεις ή διαδικασίες  στις οποίες συμμετείχα και συνέβαλα στην επιτυχή έκβασή τους, από διάφορες θέσεις που έχω υπηρετήσει. Το πλέον σημαντικό βέβαια στα ζητήματα αυτά δεν είναι το προσωπικό στοιχείο, αλλά πρωτίστως η συνεργασία, το ομαδικό πνεύμα, η συναντίληψη, ο επαγγελματισμός. Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Κάθε επιτυχία, κάθε καλό αποτέλεσμα, κάθε διαδικασία που ωθεί τα πράγματα μπροστά, απορρέει και οφείλεται κυρίαρχα στην ομαδική δουλειά. Αυτή θεωρώ ότι είναι μια βασική συνισταμένη, που λειτουργεί προς όφελος του Σώματος και του κοινωνικού συνόλου.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top