ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στις 18/1 το πρώτο “Βέλος” στη Θεσσαλονίκη (φωτο)

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στις 18/1 το πρώτο  “Βέλος” στη Θεσσαλονίκη (φωτο)

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Στις 18 Ιανουαρίου φτάνει στη Θεσσαλονίκη, από την Ιταλία, το πρώτο από τα πέντε ” Ασημένια Βέλη”, τα πλήρως ανακατασκευασμένα τραίνα που φέρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα, έχοντας επενδύσει περί τα 50 εκατ. ευρώ για την αγορά τους από την Trenitalia και την ανακατασκευή τους. 

Ο πρώτος αυτός συρμός που θα έρθει στη χώρα μας, θα σταβλιστεί στο αμαξοστάσιο της Θεσσαλονίκης, ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις – όλοι της σειράς ETR 470 και της οικογένειας Pendolino- θα έρθουν στην Ελλάδα ως το Σεπτέμβριο του 2021 και με διαφορά δύο μηνών. Το πρώτο δρομολόγιο του  “Βέλους’, που έχει ήδη ντυθεί τα χρώματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα είναι πανηγυρικό αλλά και επετειακό, αφού θα πραγματοποιηθεί στη γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη, στις 25 Μαρτίου,  με αφορμή τον εορτασμό των 200 ετών από την επανάσταση του 1821. 

Να σημειωθεί ότι το “Βέλος”, μετά την ανακατασκευή του απέκτησε τα χαρακτηριστικά του “Ασημένιου”, ανεβαίνοντας κατηγορία από το “λευκό”

Όπως δήλωσε στο GRTimes.gr o δ/νων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθ. Φίλιππος Τσαλίδης, η Εταιρεία, μέλος του Ομίλου FSI, επενδύει σε  σύγχρονο τροχαίο υλικό αλλά και στην τεχνική της βάση, στο ηλεκτραμαξοστάσιο της Θεσσαλονίκης. Στο  συγκεκριμένο τεχνικό συγκρότημα επενδύονται άνω των 18 εκατ. ευρώ και οι εργασίες για την αναβάθμισή του ολοκληρώνονται μέσα στο Φεβρουάριο. Όπως τόνισε ο κ. Τσαλίδης, με την ολοκλήρωση του έργου, οι εργασίες συντήρησης θα γίνονται αυτοματοποιημένα. Το συγκρότημα θα είναι μία από τις πλέον σύγχρονες τεχνικές βάσεις για το σιδηρόδρομο, στην Ευρώπη αλλά και “στολίδι” για την περιοχή που βρίσκεται.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει στην Ελλάδα νέο τροχαίο υλικό,  παρότι ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ΕΤCS σε όλο τον άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Τα ηλεκτροκίνητα ‘Βέλη” θα δρομολογηθούν στον άξονα αυτό αναπτύσσοντας ταχύτητες μέχρι 160 χλμ/ώρα , με την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναμένει τη σταδιακή παράδοση από τους κρατικούς σιδηροδρομικούς φορείς των παραπάνω απαραίτητων υποστηρικτικών συστημάτων.

Τα νέα τραίνα θα έχουν εννέα βαγόνια ένα εκ των οποίων θα είναι εστιατόριο και μπαρ. Τρία από τα βαγόνια  θα είναι πρώτης θέσης και πέντε οικονομικής. Κάθε τραίνο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες και θα παρέχει ανέσεις και υπηρεσίες για ένα ξεκούραστο και γρήγορο ταξίδι. Με τα “Βέλη”, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φιλοδοξεί ότι θα πάρει μερίδιο των μετακινήσεων που σήμερα πραγματοποιούνται με το αεροπλάνο. 

Οι επόμενες σημαντικές αποφάσεις για το μεταφορικό σκέλος του σχεδίου ανάπτυξης, θα ληφθούν προς το τέλος του 2022. Τότε θα αποφασισθεί αν η Εταιρεία θα προμηθευτεί νέα υβριδικά τραίνα, όπως σχεδιαζόταν μέχρι σχετικά πρόσφατα ή άν θα κάνει το άλμα για την προμήθεια τραίνων υδρογόνου, πρόσθεσε ο κ. Τσαλίδης.

Το 2020 ήταν μία δύσκολη χρονιά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς όπως είπε ο CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των μέτρων που λήφθηκαν για την ανάσχεδη της πανδημίας, ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας μειώθηκε κατά 50%, σε σχέση με εκείνο του 2019.

Σημειώνεται ότι βάσει κυβερνητικής απόφασης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποζημιώνεται για τις απώλειες που υπέστη (σ.σ. αποζημίωση δεσμευμένων θέσεων), με ποσό περίπου 7,8 εκατ. ευρώ για το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου 2020.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top