ΒΙΚΟΣ: Eίσοδος στη HORECA με επένδυση 22 εκατ και αιχμή το …pink (ΦΩΤΟ-VIDEO)

ΒΙΚΟΣ: Eίσοδος στη HORECA με επένδυση 22 εκατ και αιχμή το …pink (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Στην αγορά HORECA εφορμά η ΒΙΚΟΣ Α.Ε. με την παραγωγή αναψυκτικών σε γυάλινες φιάλες και αλουμινένιες συσκευασίες, έχοντας ολοκληρώσει επένδυση 22 εκατ. ευρώ, στη χρονιά που η Ηπειρώτικη εταιρεία συμπληρώνει πανηγυρικά 30 χρόνια ζωής και ξεπερνάει το “όριο” των 100 εκατ. ευρώ σε τζίρο. 

Η εταιρεία, που το Σεπτέμβριο του 2022 ήταν στην πρώτη θέση στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, ήταν και παραμένει “παθητικός επενδυτής” με ποσοστό 25% στην ΕΨΑ, ποσοστό που θα μπορούσε είτε να δώσει αν της ζητηθεί ή ακόμη και να το αυξήσει. Ωστόσο, στόχος της οικογενειακής  ΒΙΚΟΣ, είναι, η ανάπτυξή της στην κρύα αγορά, δηλαδή στην αγορά ΗΟRECA της εστίασης και των ξενοδοχείων, με αιχμή του δόρατος στις νέες συσκευές το πολύ δυναμικό pink grapefruit, που σε συνδυασμό με αλκοολούχα ποτά, εκτιμά ότι θα γίνει προϊόν life style. 

Tα παραπάνω ήταν μέρος μόνο της παρουσίασης που έγινε από τη διοίκηση της ΒΙΚΟΣ, δηλαδή από τα μέλη της οικογενείας Σεπετά, που εχθές ξενάγησαν στο νέο εργοστάσιο στο Καλπάκι Ιωαννίνων, ομάδα δημοσιογράφων, στους οποίους και κατέθεσαν τους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς της επιχείρησης. 

Το νέο εργοστάσιο

Στο νέο εργοστάσιο, συνολικής κάλυψης 20.000 τ.μ. είναι εγκατεστημένες δύο γραμμές παραγωγής, με την γραμμή των γυάλινων φιαλών να έχει παραγωγική δυναμικότητα 20.000 φ/ώρα, ενώ η γραμμή των αλουμινένιων συσκευασιών έχει 42.000 κουτάκια/ώρα. 

Στην ίδρυση και στα πρώτα βήματα της ΒΙΚΟΣ αναφέρθηκε ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της εταιρείας κ. Πέτρος Σεπετάς ενώ για τη διείσδυση των προϊόντων της στην αγορά μίλησε ο εμπορικός διευθυντής και υπεύθυνος μάρκετινγκ κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς. Αναφορά στις αξίες και το όραμα της οικογενειακής επιχείρησης έκανε η κα. Ελένη Θεοχάρη, ενώ οι άλλοι δύο γιοί της οικογένειας κ.κ. Παύλος και Ρηγίνος Σεπετάς μίλησαν για τον επόμενο γύρο επενδύσεων που σχεδιάζεται. Οι επενδύσεις αυτές θα αφορούν περαιτέρω δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης, πρόσθετες αυτοματοποιήσεις σε συστήματα παραγωγής,  νέα σειρά προϊόντων από ανακυκλωμένο pet, στο δρόμο που έχει χαραχτεί , για πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλες τις εγκαταστάσεις της εταιρείας και μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα στην εμφιάλωση.

Η ΒΙΚΟΣ σήμερα

Η ΒΙΚΟΣ, που ξεκίνησε να εμφιαλώνει φυσικό μεταλλικό νερό το 1992, σήμερα έχει πέντε εργοστάσια, στα τέσσερα από τα οποία ( σε Περίβλεπτο και Καλπάκι) εμφιαλώνεται φυσικό μεταλλικό νερό και παράγονται αναψυκτικά με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό. Στο πέμπτο εργοστάσιο της Petcom Plastics παράγονται προπλάσματα και πώματα φιαλών από pet, ενώ  η ΒΙΚΟΣ ελέγχει και το 100% της ΝΑΤΟΥΡΑ Εμφιαλωτική στην Κορινθία. Η εταιρεία, διαθέτει τρία logistics centers σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λουτράκι.

Η ΒΙΚΟΣ συνολικά απασχολεί 449 άτομα προσωπικό και η παραγωγική της δυναμικότητα ανέρχεται σε 421.000 φιάλες/ώρα.

Η Εταιρεία, που στην τελευταία 7ετία έκανε συνολικές επενδύσεις 47 εκατ. ευρώ, το 2021 είχε ενοποιημένο τζίρο 91 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 13,6 εκατ. ευρώ, αλλά το 2022, όπως είπε ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, θα κλείσει με αύξηση της τάξης του 18%-20%, που σημαίνει ότι ο τζίρος θα διαμορφωθεί κοντά στα 110 εκατ. ευρώ. 

Η ανάπτυξη, ανά κατηγορία, σε αριθμούς. 

Στην κατηγορία νερού ( το εμφιαλωμένο νερό έχει το 70% των συνολικών πωλήσεων της ΒΙΚΟΣ), με στοιχεία Σεπτεμβρίου (YTD) και σε ετήσια βάση, το ΒΙΚΟΣ καταγράφει ανάπτυξη +7,4%, τριπλάσια αυτής της αγοράς , ενώ έχει μερίδιο 17,1% σε σούπερ μάρκετ και discount markets. 

Στα αναψυκτικά , που πρωτολανσαρίστηκαν το 2014, η ΒΙΚΟΣ αναπτύσσεται με +10,2% έναντι του μόλις 1,4% της αγοράς. Στα αναψυκτικά η ΒΙΚΟΣ έχει μερίδιο 7,1%.και επιδιώκει να κατακτήσει την πρώτη θέση στην επόμενη πενταετία.  

Στην κατηγορία cola, με μεγάλους ανταγωνιστές απέναντι, έχει την 3η θέση στην αγορά, με μερίδιο 6,4%, αλλά τρέχει με ανάπτυξη +8,5% όταν η συγκεκριμένη αγορά είναι σχεδόν στάσιμη (+0,8%).

Στο προϊόν cola που η ΒΙΚΟΣ πετυχαίνει ταχύτατη αύξηση πωλήσεων, με ρυθμό +7,7%, είναι η ΒΙΚΟΣ COLA ZERO που έχει το  36% της συνολικής κατηγορίας Cola. 

Tέλος στο Pink Grapefruit, που λάνσαρε μόλις το Μάρτιο του 2022, η ΒΙΚΟΣ εναποθέτει πολλές προσδοκίες, καθώς τρέχει με ανάπτυξη +42%, έχει μερίδιο στη συγκεκριμένη κατηγορία στα σούπερ μάρκετς 12,2%, έχει ήδη πιάσει την 3η θέση και εκτιμάται ότι θα ανεβεί στη 2η θέση ως το τέλος της χρονιάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top