Μια έρευνα για τον τουρισμό ιστορικής μνήμης η οποία ξεκίνησε το 2016 ήταν το έναυσμα έμπνευσης για το πρώτο συγγραφικό έργο της Σοφίας Μπουρνατζή συμβούλου τουριστικού μάρκετινγκ και εμπλεκόμενης στον τουρισμό επί 30 έτη. «Μου βγήκε δημιουργικά ο εφιάλτης της καραντίνας» δηλώνει στο GRTimes.gr με έντονη διάθεση δημιουργίας η συγγραφέας.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη η οποία είναι χτισμένη πάνω σ’ μια άλλη πόλη και το βάθος, τα επίπεδα της – βυζαντινά, ρωμαϊκά, προϊστορικά- δημιουργούν την ιστορία της, «δικαιολογούν το μυστηριακό της χαρακτήρα» δηλώνει στο GRTimes.gr η σύμβουλος μάρκετινγκ Σοφία Μπουρνατζή η οποία με το αστυνομικό μυθιστόρημα και τίτλο «Ξενοδοχείο Ελίτ» επιχειρεί το πρώτο της συγγραφικό έργο.

Ένα από τα εγχειρήματα της κυρίας Μπουρνατζή, ήταν η διοργάνωση της διεθνούς καμπάνιας τουριστικής προβολής τριών περιοχών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που προωθούν τον τουρισμό ιστορικής μνήμης κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου (1914-1918), της Θεσσαλονίκης, του Κιλκίς και των Σερρών.

«Αυτή η έρευνα για τον τουρισμό ιστορικής μνήμης η οποία ξεκίνησε από το 2016 αποτελεί την έμπνευση για το βιβλίο, όπου οι ιστορίες των ανθρώπων είναι μυθοπλασία, ωστόσο είναι βασισμένο σε ιστορικά γεγονότα» δηλώνει στο GRTimes.gr η κα. Μπουρνατζή. Στο πλαίσιο της έρευνας η ίδια ανακάλυψε τις κρυφές πτυχές μιας περιόδου η οποία εξακολουθεί να είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό.

Για την τουριστική καμπάνια της ΠΚΜ έγινε έρευνα και καταγραφή μνημείων πολέμου, κοιμητηρίων του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου και μουσείων αντλώντας όλες τις ιστορικές πληροφορίες για το «Μακεδονικό Μέτωπο Α’ Παγκόσμιου Πολέμου» ή αλλιώς «Μέτωπο Θεσσαλονίκης».

«Στο μάρκετινγκ μπορούμε να αξιοποιήσουμε όλα τα εργαλεία που διαθέτουμε και μπαίνουμε σε μια διαδικασία να βρίσκουμε καινούργιους τρόπους παρουσίασης, προβολής και προώθησης μιας περιοχής, μιας περιόδου» δηλώνει η συγγραφέας αναφερόμενη στις ιστορικές πληροφορίες για το «Μέτωπο Θεσσαλονίκης».

Εμπειρία, έρευνα, έμπνευση

Τρία είναι τα βασικά στοιχεία πάνω στα οποία εστιάζει η νέα δημιουργική περίοδος της Σοφίας Μπουρνατζή:

α. Εμπειρία

β. Έρευνα

γ. έμπνευση.

Η εμπειρία της ξεκινάει από την ενασχόλησή της με τον τουρισμό το 1992 και με το τουριστικό μάρκετινγκ από το 1999, η οποία είναι σύμβουλος και ιδιοκτήτρια της Pass Partout–Tourism Marketing.

Η έρευνα ιστορικών και πολιτιστικών δεδομένων, η εκπόνηση μελετών και στρατηγικών προβολής, η συγγραφή και επεξεργασία κειμένων καθώς και η επικοινωνία της με εκπροσώπους ΜΜΕ και επαγγελματιών του τουρισμού από Ελλάδα και εξωτερικό αποτελεί μέρος του πολυετούς έργου της με κεντρικό άξονα τον τουρισμό.

Η έμπνευση για το αστυνομικό μυθιστόρημα «Ξενοδοχείο Ελίτ» ‘πάτησε’ πάνω στην έρευνα για τον τουρισμό ιστορικής μνήμης.

«Το είχα ξεκινήσει το 2018, στη συνέχεια το σταμάτησα και το έπιασα και το ολοκλήρωσα στην πρώτη καραντίνα» δηλώνει η κα. Μπουρνατζή εξηγώντας πως σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση, λόγω πανδημίας και εγκλεισμού, για εκείνη υπήρξε μια δημιουργική περίοδος. «Μου βγήκε δημιουργικά ο εφιάλτης και αυτό που θέλω να θυμάμαι είναι το βιβλίο» δηλώνει η ίδια.

Η υπόθεση  

Η ιστορία του αστυνομικού μυθιστορήματος εξελίσσεται στη σύγχρονη εποχή, στο 2018 συγκεκριμένα, σ’ ένα παλιό ξενοδοχείο του 1909, στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ξεκινάει από το υπόγειο του πολυτελούς ξενοδοχείου «ΕΛΙΤ» όπου ανακαλύπτεται ένα πτώμα μέσα στα ρωμαϊκά ερείπια. Στην ιστορία εμπλέκονται όλα τα πρόσωπα του ξενοδοχείου όπου για να λυθεί το μυστήριο θα πρέπει να γυρίσουν στην περίοδο του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου.

Πρωταγωνιστής της ιστορίας, όπως μας αποκαλύπτει η συγγραφέας, είναι ο διευθυντής του ξενοδοχείου, εν ονόματι Στέργιος Φραγκούδης, ο οποίος μπλέκεται στο γαϊτανάκι μιας καλοδουλεμένης πλεκτάνης, χωρίς να γνωρίζει εάν είναι θύμα ή θύτης.

Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω οι ιστορίες και τα ονόματα των ανθρώπων είναι μυθοπλασία, όμως το έργο είναι βασισμένο σε ιστορικά γεγονότα του «Μετώπου Θεσσαλονίκης». Το αστυνομικό μυθιστόρημα «Ξενοδοχείο ΕΛΙΤ» ξετυλίγεται σε 510 σελίδες και είναι από τις εκδόσεις «Ζενίθ».

Η παρουσίαση

Η παρουσίαση του νέου συγγραφικού εγχειρήματος της Σοφίας Μπουρνατζή θα γίνει απόψε, στις 19.00, στο ξενοδοχείο «Grand Hotel Palace» (Μοναστηρίου 305) στη Θεσσαλονίκη. Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο Βασίλης Νικόλτσιος – συλλέκτης – συγγραφέας και ιστορικός σύμβουλος της καμπάνιας για τον τουρισμό ιστορικής μνήμης και η Λίλα Βουργαζοπούλου δημοσιογράφος. Η Μαρία Συλλοπούλου –επικοινωνιολόγος – ηθοποιός θα αναγνώσει χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το μυθιστόρημα.

«Είναι ένα καλοκαιρινό ανάγνωσμα και αξίζει να το διαβάσουν όλοι όσοι ασχολούνται και εργάζονται σε ξενοδοχεία και στον τουρισμό» αναφέρει στο GRTimes.gr η Σοφία Μπουρνατζή εξηγώντας πως όλοι – από τον ρεσεψιονίστ μέχρι την καμαριέρα και τον διευθυντή- θα αναγνωρίσουν μέσα από τις σελίδες του αστυνομικού μυθιστορήματος την καθημερινότητα της εργασίας τους.

Το Μακεδονικό Μέτωπο του Α’ Π.Π.

Για την ιστορία, το 1914 ξέσπασε στην Ευρώπη ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Ένα χρόνο μετά, το 1915, οργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη κέντρο πολεμικών επιχειρήσεων από τις δυνάμεις της ΑΝΤΑΝΤ, γνωστό και ως «Μακεδονικό Μέτωπο» ή «Μέτωπο Θεσσαλονίκης». Μέχρι το 1917, περίπου 600.000 στρατιώτες από έξι (6) στρατούς είχαν συγκεντρωθεί στην πόλη.

Σύμφωνα με την Επιτροπή των Βρετανικών Πολεμικών Κοιμητηρίων στην Κεντρική Μακεδονία υπάρχουν 12 κοιμητήρια (23 συνολικά στην Ελλάδα), 10.583 ονόματα Βρετανών στρατιωτών. Στα Συμμαχικά Κοιμητήρια Ζέιτενλικ οι νεκροί ξεπερνούν τις 20.500 (Γάλλοι, Σέρβοι, Βρετανοί, Ιταλοί, Ρώσοι, Βούλγαροι). Μαζί με τα Ελληνικά Στρατιωτικά Κοιμητήρια οι στρατιώτες που μνημονεύονται στα κοιμητήρια του Κιλκίς, της Θεσσαλονίκης και των Σερρών ξεπερνούν τις 32.000.

Σημειώνεται ότι η καμπάνια προβολής για τον τουρισμό ιστορικής μνήμης (Salonica Front WWI) της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με την Pass Partout–Tourism Marketing βραβεύτηκε με Ασημένιο βραβείο στη διοργάνωση Tourism Awards 2019.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top