Χρ.Στυλιανίδης στο Συνέδριο της “Ν”: Περίοδος προκλήσεων και ανατροπών για την παγκόσμια ναυτιλία – Η Ελλάδα σε ρόλο “γέφυρας”

Χρ.Στυλιανίδης στο Συνέδριο της “Ν”: Περίοδος προκλήσεων και ανατροπών για την παγκόσμια ναυτιλία – Η Ελλάδα σε ρόλο “γέφυρας”

Τον ηγετικό ρόλο που διαδραματίζει η Ελλάδα στην παγκόσμια ναυτιλία και την ανάγκη για κρίσιμες αποφάσεις έναντι των προκλήσεων που αυτή αντιμετωπίζει τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, ανοίγοντας τις εργασίες του 8ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής.

Αναφερόμενος στο άκρως επίκαιρο θέμα του συνεδρίου «Οι κρίσιμες αποφάσεις», ο κ.Στυλιανίδης τόνισε ότι «είμαστε όντως σε κρίσιμο σταυροδρόμι και θα πρέπει να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις». Η παγκόσμια ναυτιλία, πρόσθεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας, το ομολογούν όλοι ότι «διανύει μία περίοδο γεμάτη προκλήσεις και ανατροπές. Το ασταθές διεθνές οικονομικό περιβάλλον, οι μεγάλες γεωπολιτικές εξελίξεις, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστες τις θαλάσσιες μεταφορές». Στο πλαίσιο αυτό, επισήμανε στη συνέχεια ότι οι επιθέσεις από τους Χούθι στην εξαιρετικής σημασίας θαλάσσια οδό της Ερυθράς Θάλασσας, δεν επηρεάζει απλώς τον πληθωρισμό, αλλά μας δημιουργεί πάρα πολλούς προβληματισμούς για το μέλλον και «πρόκειται για απαράδεκτη εργαλειοποίηση των θαλασσίων μεταφορών για πολιτικούς σκοπούς, την οποία και έχουμε καταγγείλει. Υπό αυτές τις συνθήκες αναλάβαμε ηγετικό ρόλο στις Ασπίδες. Είμαστε η χώρα της ναυτοσύνης και θέλαμε να προστατεύσουμε τη ναυτιλία. Εκτός του ότι ήταν ηθική υποχρέωση μίας παγκόσμιας ναυτικής δύναμης όπως η Ελλάδα, επιβεβαιώνει τον αναβαθμισμένο γεωπολιτικό ρόλο στη χώρα ως πόλου σταθερότητας και ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο».

Αναφερόμενος στη συνέχεια στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία όσον αφορά την «πράσινη» μετάβασή της, όπως απανθρακοποίηση, καινοτόμες τεχνολογίες, νέα καύσιμα, τιμολόγηση του άνθρακα, αποφάσεις του IMO ( σ.σ. Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας), ο κ.Στυλιανίδης σημείωσε πως «όλα αυτά θέλουν και χρειάζονται κρίσιμες αποφάσεις» και πως η ελληνική Κυβέρνηση συμμερίστηκε από την αρχή την ανάγκη επίτευξης ουδετερότητας μέχρι το 2050 ως χρέος απέναντι στις επόμενες γενιές.

Στην κατεύθυνση αυτή, ο Υπουργός Ναυτιλίας γνωστοποίησε ότι «επεξεργαζόμαστε μέτρα στο πλαίσιο του ΙΜΟ και της Ε.Ε. – και της Ε.Ε. – παίζοντας πολλές φορές και τον ρόλο της “γέφυρας” – με στόχο η ναυτιλία να συνεχίζει να προσφέρει στην εθνική και παγκόσμια οικονομία. Πρέπει να είμαστε ριζοσπάστες σε αυτόν τον δρόμο, αλλά και ρεαλιστές, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την αγορά» και χαρακτήρισε πρόσημο την στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών αερίου.

Η πράσινη μετάβαση – πρόσθεσε σχετικά ο ίδιος – είναι ο πιο ριζικός μετασχηματισμός που έχει γίνει ποτέ στη ναυτιλία, πρέπει να βρεθεί μία win – win κατάσταση, που θα ωφελεί τον επενδυτή και θα προστατεύει το περιβάλλον και «σε αυτή την κατεύθυνση χρειαζόμαστε ένα σοφό μείγμα ιδιωτικής και δημόσιας επένδυσης. Το κράτος πρέπει να έχει παρουσία, δεν μπορεί να ζητάει μόνο από τον ιδιωτικό τομέα».

Αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης

Κύρια προτεραιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας, επισήμανε επίσης ο κ.Στυλιανίδης, αποτελεί η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, καθώς το επόμενο διάστημα – όπως τόνισε – θα χρειαστούν εκατομμύρια ναυτικοί και αξιωματικοί και γνωστοποίησε ότι πέρα από το 2024 θα είναι έτος ναυτικής εκπαίδευσης και το 2025.

Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απηύθυνε ευχές στη Ναυτεμπορική για την πρόσφατη επέτειο των 100 χρόνων από την κυκλοφορία του πρώτου φύλλου της, τονίζοντας ότι συμπληρώνει έναν αιώνα αξιόπιστης ενημέρωσης και  ότι και ο ίδιος έμαθε ναυτιλιακά χάρη στη «Ν».

 

Πηγή πληροφοριών και φωτογραφίας: Η Ναυτεμπορική

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έως 31 Μαρτίου η σύνδεση με IRIS για όλες οι επιχειρήσεις

Μητσοτάκης: Στις ευρωεκλογές ψηφίζουμε για να είναι ισχυρή η χώρα σε όλους τους ευρωπαϊκούς θεσμούς

 

 

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top