Επιδότηση καυσίμων: Από τί κρίνεται η νέα παρέμβαση της κυβέρνησης

Επιδότηση καυσίμων: Από τί κρίνεται η νέα παρέμβαση της κυβέρνησης

Eπιπλέον δημοσιονομικό χώρο αναζητά το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προκειμένου να υπάρξει νέα παρέμβαση στις τιμές των καυσίμων για την στήριξη των νοικοκυριών. Η ανοδική τάση των τιμών των καυσίμων προβληματίζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης που σχεδιάζει νέα μέτρα στήριξης των καταναλωτών.

Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, σε πρόσφατες δηλώσεις, αν και τόνισε ότι δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για νέα παρέμβαση, εντούτοις εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι μπορεί να δημιουργηθεί επιπλέον δημοσιονομικός χώρος, που θα επιστραφεί στην κοινωνία ώστε να αμβλύνει τις συνέπειες που προκαλεί ο πληθωρισμός και οι αυξημένες τιμές στην ενέργεια και βέβαια στα καύσιμα.

Συγκεκριμένα ο υπουργός έχει τονίσει «είμαι αισιόδοξος ότι και πάλι θα βρούμε δημοσιονομικό χώρο, όπως προκύπτει και από την εκτέλεση του προϋπολογισμού για μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων».

Ο επιπλέον δημοσιονομικός χώρος εκτιμάται ότι μπορεί να προέλθει από δύο βασικές πηγές, οι οποίες και αλληλοσυμπληρώνουν η μία την άλλη.

Η πρώτη αφορά την πορεία των δημοσίων εσόδων. Ήδη στο πρώτο 4μηνο του έτους (Ιανουάριος – Απρίλιος) έχει υπάρξει υπέρβαση του στόχου που είναι πάνω από 1,7 δισ. ευρώ. Βέβαια το μεγαλύτερο μέρος αυτής της υπέρβασης έχει ήδη ξοδευτεί, αφού το πακέτο των παροχών στο ρεύμα που τίθεται άμεσα σε εφαρμογή είναι της τάξεως του 3,2 δισ. ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι και τον Μάιο τα έσοδα κινήθηκαν αρκετά πάνω από τον στόχο.

Υπενθυμίζουμε ότι η παρέμβαση στο ηλεκτρικό ρεύμα κινείται στα εξής τρία στάδια:

1. Αποζημίωση από 18 έως 600 ευρώ για όλους εκείνους (με καθαρό εισόδημα έως 45.000 ευρώ) που ήδη έχουν αυξημένους λογαριασμούς από τον Δεκέμβριο του 2021 έως και τον Μάιο του 2022. Θα καταβληθεί ως αποζημίωση το 60% της επιπλέον χρέωσης για όλο αυτό το χρονικό διάστημα.

2. Είναι αυξημένη η επιδότηση για το διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2022, ώστε να καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος των επιπλέων χρεώσεων.

3. Αλλάζει από την 1η Ιουλίου ο τρόπος υπολογισμού των χρεώσεων, έτσι ώστε να καλύπτεται το 80% έως 90% του επιπλέον κόστους.

Η δεύτερη πηγή αύξησης των εσόδων δεν είναι άλλη από τον τουρισμό. Τα πρώτα σημάδια είναι ιδιαίτερα θετικά και όλοι κάνουν λόγο για έναν εξαιρετικό Απρίλιο, ενώ τον Μάιο πολλές είναι οι ενδείξεις εκείνες που συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι τα έσοδα μπορεί να έχουν υπερβεί ακόμη και εκείνα του αντίστοιχου μήνα του 2019.

Εφόσον λοιπόν η τάση που διαφαίνεται, εδραιωθεί το επόμενο διάστημα σημαίνει αυξημένα δημόσια έσοδα για τους επόμενους μήνες. Αν όλα τα παραπάνω επιβεβαιωθούν στην πράξη, τότε είναι σίγουρο ότι θα έχει δημιουργηθεί ένας επιπλέον δημοσιονομικός χώρος που θα είναι ικανός να χρηματοδοτήσει σε ικανοποιητικό βαθμό μία νέα παρέμβαση.

Τα σενάρια που υπάρχουν είναι περισσότερα από ένα, αν και παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το επικρατέστερο θα είναι η επιδότηση στην αντλία. Να σημειωθεί ότι ήδη αυτό συμβαίνει για το diesel κίνησης με 15 λεπτά ανά λίτρο. Αν επεκταθεί και στην βενζίνη, τότε η επιδότηση εκτιμάται ότι θα είναι της τάξεως των 20 έως 30 λεπτών το λίτρο, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει μικρή αύξηση της επιδότησης και για το diesel.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θεσσαλονίκη: Δύο συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σήμερα στο κέντρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις: Εξετάζονται στα Μαθηματικά οι μαθητές των ΕΠΑΛ

ΕΟΔΥ: Πού θα γίνουν rapid test σήμερα, Σάββατο

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top