Τάσιος στο GRTimes: «Είμαστε αισιόδοξοι» – Οι δυο ημερομηνίες – ορόσημα για το 2023

Τάσιος στο GRTimes: «Είμαστε αισιόδοξοι» – Οι δυο ημερομηνίες – ορόσημα για το 2023

Τα μηνύματα που, μέχρι στιγμής, προσλαμβάνουν οι ξενοδόχοι για τη φετινή σεζόν είναι συγκρατημένα αισιόδοξα. «Δυο είναι οι ημερομηνίες – ορόσημα για το 2023, που θα φανεί πώς θα κινηθεί η σεζόν» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος.

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου ([email protected])

Από τους πρώτους κλάδους που επανέκαμψαν σχετικά γρήγορα μετά το πέρας της πανδημίας, ήταν ο τουρισμός. Για το 2022 τα ταξιδιωτικά έσοδα εκτιμώνται στα 18 δισ. ευρώ, ενώ για τον μήνα Οκτώβριο σημειώθηκε μια αύξηση της τάξεως του 3,3% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, αποφέροντας στα ταμεία του κράτους έσοδα 1,5 δισ ευρώ.

Ποια είναι όμως η εικόνα που αποτυπώνεται στον κλάδο του τουρισμού, διανύοντας τον πρώτο μήνα του νέου έτους; «Δυο είναι οι ημερομηνίες ορόσημο για το 2023: Η πρώτη είναι η 31 Ιανουαρίου που τελειώνει το πρώτο πακέτο early booking, το πακέτο προσφορών δηλαδή στο μαζικό μοντέλο και η δεύτερη στις 31 Μαρτίου, όπου μετά τη διεθνή έκθεση της Γερμανίας, στο Βερολίνο, πιστεύουμε ότι εκεί θα φανεί ξεκάθαρα το πώς θα κινηθεί η σεζόν» δήλωσε στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος ο οποίος χτες παρέστη στην εσπερίδα Destination Marketing που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σημειώνεται ότι η διεθνής έκθεση τουρισμού ΙΤΒ στο Βερολίνο θα διεξαχθεί 7-9 Μαρτίου.

Θετικά τα μηνύματα από Μεγάλη Βρετανία

Όπως εξήγησε ο κ. Τάσιος η σεζόν εξελίσσεται με καλά μηνύματα από τη βρετανική αγορά. Για τη Βόρεια Ελλάδα κινούνται ικανοποιητικά οι αγορές από τα Βαλκάνια, με τις προκρατήσεις να αρχίζουν κυρίως μετά τις 20 Ιουνίου.

Προβληματισμός από τη γερμανική αγορά

Ωστόσο, μεγάλη είναι πτώση από τη γερμανική αγορά, η οποία είναι και η σημαντικότερη για πολλές περιοχές της χώρας μας. Όπως δήλωσε στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της ΠΟΞ η πτώση από τη γερμανική αγορά, για όλη την χώρα, αγγίζει σχεδόν το 50%, σε σύγκριση με το 2019 προς 2020, εκείνης της περιόδου.

«Υπάρχει προβληματισμός» σχολιάζει ο κ. Τάσος εξηγώντας πως η Γερμανία είναι πολύ πιεσμένη στην ψυχολογία της και γενικότερα επικρατεί ο φόβος για το μέλλον, με αποτέλεσμα να μην ενεργοποιείται μέχρι στιγμής το θέμα των διακοπών.

Να σημειώσουμε, ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ Intelligence, για το διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος του 2022, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά +19,2% και διαμορφώθηκαν στα 1.086 εκατ. €. Επίσης, από τις χώρες εκτός της ΕΕ-27, άνοδο κατά +6,3% παρουσίασαν οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 793 εκατ. ευρώ.

Σεζόν με λιγότερες μέρες διακοπών

Αν η διετία της πανδημίας, για το 2022 δημιούργησε την ανάγκη του κόσμου να ταξιδέψει, η ίδια εικόνα φαίνεται να επικρατεί και για το 2023, ωστόσο, η ενεργειακή κρίση, ο πόλεμος που συνεχίζεται μεταξύ Ρωσίας – Ουκρανίας, καθώς και άλλα γεγονότα που επηρεάζουν την ανθρωπότητα, ίσως βάλουν «φρένο» στο χρονικό διάστημα των διακοπών των τουριστών.

«Βλέπουμε μια σεζόν η οποία θα έχει, ίσως, λιγότερες μέρες διακοπών σ’ ένα πακέτο. Για παράδειγμα οι δέκα μέρες πιθανόν να συρρικνωθούν στις πέντε, αλλά θα ταξιδέψει ο κόσμος και αυτό είναι το πιο αισιόδοξο μήνυμα που μπορούμε να έχουμε για το καλοκαίρι» επισήμανε ο κ. Τάσιος.

Ερωτηθείς για το κατά πόσο θα επηρεαστεί ο ελληνικός τουρισμός από την Κίνα με τη νέα έξαρση της πανδημίας, επισημάνθηκε ότι για το φετινό καλοκαίρι δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα για την ελληνική αγορά.

«Στις 200.000 αφίξεις, οι 50.000 ήταν απευθείας από Κίνα, οι υπόλοιπες ήταν transit είτε μέσω Κωνσταντινούπολης είτε αλλού. Η Κίνα δεν υπολογίζεται φέτος ως μια δύναμη η οποία θα κάνει τη διαφορά» δήλωσε ο κ. Τάσιος υπογραμμίζοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής είναι μια αγορά στην οποία υπολογίζει η χώρα, κυρίως η Αθήνα, η Μύκονος, η Σαντορίνη κτλ., με τις απευθείας πτήσεις να ξεκινούν το Μάρτιο. «Είμαστε αισιόδοξοι, με 31 Μαρτίου το πρώτο καλό αποτέλεσμα» σχολίασε ο πρόεδρος της ΠΟΞ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: Το μάρκετινγκ είναι το «οξυγόνο» για τον προορισμό (ΦΩΤΟ)

Κικίλιας: Ρεκόρ αφίξεων το 2022 στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top