Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: Το μάρκετινγκ είναι το «οξυγόνο» για τον προορισμό (ΦΩΤΟ)

Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: Το μάρκετινγκ είναι το «οξυγόνο» για τον προορισμό (ΦΩΤΟ)

«Μάρκετινγκ για τον προορισμό – Ενισχύοντας τον τουρισμό» ήταν ο τίτλος της εσπερίδας που διοργάνωσε σήμερα το Marketing Club Greece στη Θεσσαλονίκη. Πολιτισμός, γαστρονομία, «ήλιος + θάλασσα», συνεδριακός τουρισμός ήταν οι ενότητες που αναπτύχθηκαν από επαγγελματίες του μάρκετινγκ προορισμού αναδεικνύοντας στρατηγικές για περαιτέρω ανάπτυξη.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Άνθρωποι του μάρκετινγκ, εκπρόσωποι φορέων του ελληνικού τουρισμού, ακαδημαϊκοί, στελέχη και επιχειρηματίες του κλάδου έδωσαν το «παρών» στην κατάμεστη αίθουσα πολυτελούς ξενοδοχείου της Θεσσαλονίκης, με αφορμή την πρώτη εκδήλωση για το 2023 που διοργάνωσε το  Marketing Club Greece, το οποίο μετράει 11 χρόνια ζωής, έχει αναπτύξει περισσότερες από 100 δράσεις και αποτελείται πάνω από 500 μέλη.

«Είμαστε εδώ για να αναπτύξουμε ένα θέμα που απασχολεί πάρα πολύ τη χώρα μας, τον τουρισμό -ο οποίος είναι καθοριστικής σημασίας- και το μάρκετινγκ το οποίο είναι το “οξυγόνο” κάθε εταιρίας, κάθε οργανισμού, κάθε προορισμού» δήλωσε στο GRTimes.gr ο πρόεδρος  του Marketing Club Greece Τσαμπίκος Κοκκάρης.

Ποια είναι η σύγχρονη ματιά του Marketeer στον τουρισμό; Ποιες αλλαγές έχει επιφέρει η πανδημία στην προσέγγιση του κοινού και στο μάρκετινγκ των τουριστικών προορισμών; Ποιες νέες τάσεις αναζητούν οι επισκέπτες των προορισμών σε όλη τη χώρα και ποια τα νέα εργαλεία για να ανταποκριθούν οι επαγγελματίες του τουρισμού; Όλα τα παραπάνω ερωτήματα απαντήθηκαν από τους ομιλητές της εκδήλωσης, επαγγελματίες του μάρκετινγκ προορισμού οι οποίοι ανέδειξαν στρατηγικές και τακτικές που μπορούν να μεταμορφώσουν έναν προορισμό από μια απλή γεωγραφική τοποθεσία σε έναν προορισμό παγκοσμίου κλάσης.

Το ελληνικό καλοκαίρι είναι το brand

Αναμφίβολα ο παγκόσμιος τουρισμός μετά την πανδημία έχει αλλάξει τα χαρακτηριστικά του, και όπως ανέφερε στην τοποθέτησή της η Ιωάννα Δρέττα Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece «μας ανοίγεται μια τεράστια ευκαιρία. Ό,τι είναι παγκόσμια τάση είμαστε καλοί. Υπό τον τίτλο της βιωσιμότητας, άνθρωπος, αυθεντικότητα, ευεξία, γαστρονομία, το ελληνικό καλοκαίρι είναι το brand που μας φέρνει το 80% των εσόδων μας».

Όπως εξήγησε το κομμάτι της εποχικότητας δεν περιορίζεται μόνο στη χώρα μας. Σημείωσε, επίσης, πως η παγκόσμια ζήτηση έχει εποχικότητα, κάτι που ωστόσο έχει περιθώρια βελτίωσης.

Ακόμη επισημάνθηκε ότι απαιτείται τεχνογνωσία και συνεργασία η οποία «είναι ξεβόλεμα» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κα. Δρέττα, εξηγώντας πως η συνεργασία απαιτεί το να καθίσεις στο τραπέζι και να πρέπει να αλλάξεις τις προτεραιότητες σου, ώστε να συμπεριλάβεις και τις προτεραιότητες του άλλου.

Επίσης, τονίστηκε πως η Ελλάδα είναι η 3η χώρα παγκοσμίως στο μοντέλο «ήλιος + θάλασσα», «είμαστε 8η δύναμη παγκοσμίως στο θαλάσσιο τουρισμό και είμαστε εκτός δεκάδας στον πολιτιστικό τουρισμό» υπογράμμισε η κα. Δρέττα.

Επόμενη στάση – Πολιτισμός

Στη δυναμική που μπορεί να έχει το κομμάτι του πολιτισμού σ’ έναν τόπο και κατ’ επέκταση στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο Μάκης Μοναστηρίδης διευθυντής Marketing στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau.

Μίλησε για ολιστική προσέγγιση του destination marketing που προωθεί την αγορά σαν ένα συνολικό τουριστικό προϊόν, αναφερόμενος, μεταξύ άλλων, και στο νέο αρχαιολογικό μουσείο των Αιγών που εγκαινιάστηκε πρόσφατα στη Βεργίνα αλλά και στη δυναμική που θα δώσει στη Θεσσαλονίκη η λειτουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος.

«Ποιοι είμαστε, τι κάνουμε, τι θέλουμε να προβάλλουμε;» είναι ερωτήματα που όπως εξήγησε ο κ. Μοναστηρίδης θα πρέπει να απαντηθούν μέσα από έρευνες που θα γίνονται ώστε να υπάρξει δυναμική στο destination marketing.

«Τι πλαίσιο χρειάζεται; Χρειάζεται ελκυστικό περιβάλλον, θετικές εμπειρίες ταξιδιωτών, συνεχείς επενδύσεις σε καινοτομία, ευκολία πρόσβασης, αποτελεσματικοί οργανισμοί διαχείρισης και υποστήριξη από την τοπική κοινωνία» τόνισε ο κ. Μοναστηρίδης ο οποίος αναφέρθηκε και σε διάφορα φεστιβάλ που γίνονται στο εξωτερικό όπως για παράδειγμα του Εδιμβούργου τον Αύγουστο ή των Αθηνών και της Επιδαύρου κτλ., τα οποία έχουν τη δυναμική να προσελκύσουν τουρίστες. Αντίστοιχα η Θεσσαλονίκη, αυτή τη δυναμική μπορεί να την αποκτήσει με τα ΔΗΜΗΤΡΙΑ. Και βεβαίως στο κομμάτι του πολιτιστικού τουρισμού, κυρίως σε τουριστικούς προορισμούς, είναι αναγκαία η διεύρυνση των ωραρίων σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.

Ο γαστρονομικός τουρισμός και ο ρόλος του

Η γαστρονομία αποτελεί ένα πολύ δυναμικό brand τόσο για τη Θεσσαλονίκη όσο και για τη χώρα ολόκληρη. Η ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας από την UNESCO εδώ και ένα χρόνο αποδεικνύει τη δυναμική της πόλης και σ’ αυτόν τον τομέα. Μάλιστα, είναι η πρώτη ελληνική πόλη που επιτυγχάνει την ένταξή της.

Ποιοι είναι οι γαστρονομικοί ταξιδιώτες; Τι προσφέρει ο γαστρονομικός τουρισμός; Είναι ερωτήματα που απαντήθηκαν από την Σύλβια Κουμεντάκη συν-ιδρύτρια της Chef stories, συμβούλου γαστρονομίας, διοργάνωσης γαστρονομικών εκδηλώσεων, διαδρομών σε Θεσσαλονίκη και Β. Ελλάδα κτλ.

«Το 2019 από τα 16 δις τουριστικά έσοδα, τα 4 δις προέρχονταν από τη γαστρονομία» επισήμανε η κα. Κουμεντάκη προσθέτοντας ότι το 1/3 των εξόδων ενός ταξιδιού από τέτοιου είδους ταξιδιώτες αφορούν τη γαστρονομία. Όπως επισημάνθηκε οι γαστρονομικοί ταξιδιώτες ενδιαφέρονται και για πολιτιστικά γεγονότα, επισκέπτονται μουσεία, παρακολουθούν φεστιβάλ κτλ.

Στο δε ερώτημα τι προσφέρει ο γαστρονομικός τουρισμός στον τόπο, η αφορμή οργάνωσης σε επίπεδο επιχείρησης, κοινωνίας, τόπου, περιοχής, η  διεύρυνση της σεζόν, η προβολή μοναδικών χαρακτηριστικών και η αναβίωση στοιχείων πολιτισμού συμπεριλαμβάνονται στα πλεονεκτήματα και τη δυναμική που δίνει αυτό το είδος του τουρισμού.

Το παράδειγμα της Αθήνας

«Για να μπορέσουμε να κάνουμε destination marketing θα πρέπει να γνωρίζουμε το προϊόν μας, να εντοπίσουμε τα δυνατά αλλά και αδύνατα σημεία μας» επισήμανε κατά τη διάρκεια της εσπερίδας η Αλεξία Παναγιωτοπούλου επικεφαλής Στρατηγικού Σχεδιασμού στην Εταιρεία Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων.

Η ίδια αναφέρθηκε σε δράσεις που έχει προχωρήσει το This is Athens για την ενίσχυση του προορισμού. Η ενίσχυση των B2B μεταξύ επιχειρηματιών και αγορών στόχων με ποιοτικό τουρισμό, οι στρατηγικές συνεργασίες, η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, η διεκδίκηση διεθνών συνεδρίων και εκδηλώσεων, το Athens City Festival, το Athens Film Office με πάνω από 70 παραγωγές, η προσέγγιση σε ψηφιακούς νομάδες κ.ά. αναπτύσσονται ώστε να έρχονται τα επιθυμητά αποτελέσματα για την πρωτεύουσα.

Η κα. Παναγιωτοπούλου αναφερόμενη στον συνεδριακό τουρισμό επισήμανε πως η Αθήνα είναι 6η στην Ευρώπη και πως ένα συνέδριο των 1.000 συνέδρων ισοδυναμεί με 1 εκατ. ευρώ έσοδα στην τοπική οικονομία. «Ο σύνεδρος ξοδεύει 4πλάσια χρήματα από έναν απλό ταξιδιώτη», υπογράμμισε η ίδια.

Με την υποστήριξη φορέων

Η εσπερίδα που διοργανώθηκε από το Marketing Club Greece πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Thessaloniki Convention Bureau, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και του Συλλόγου Αποφοίτων Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη» Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Alumni Association Master in Tourism and Local Development, AUTH).

Σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν ο πρόεδρος του TCB Γιάννης Ασλάνης λέγοντας ότι μετά την πανδημία, ο τουρισμός ήταν ο πρώτος κλάδος που συνέβαλε στην ανάπτυξη της οικονομίας. Ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος επισήμανε πως τέτοιου είδους διοργανώσεις είναι απαραίτητες για την απαραίτητη εκπαίδευση και κατάρτιση και πως οι ξενοδόχοι δεν έχουν την τεχνογνωσία στο κομμάτι του destination marketing, γιατί αυτό που τους αφορά άμεσα είναι τα νούμερα.

Από την πλευρά της η Ιωάννα Μυταυτσή πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών επισήμανε πως στόχος του Συλλόγου που δημιουργήθηκε μόλις πέρυσι είναι να γεφυρώσει το Πανεπιστήμιο με τον τουρισμό. «Ο τουρίστας αναζητάει την εμπειρία, αυτό που θα του προσδώσει κάτι το διαφορετικό» ανέφερε η κα. Μυταυτσή.

Τέλος να σημειώσουμε ότι προβλήθηκε ένα σύντομο βίντεο από τη νέα αγορά Μοδιάνο, ενώ μεταξύ των ομιλητών ήταν και ο Χρήστος Τζούτης, Outdoor Photographer & Founder of Lamda3, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημασία μιας καλής φωτογραφίας, στο άρτιο αποτέλεσμα μιας εικόνας όπου στη συνέχεια το μάρκετινγκ θα τη μεταφέρει με τον σωστό τρόπο στο ευρύ κοινό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΤΑΙΠΕΔ: Παράταση στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

Money Show 2023: Με περισσότερες από 130 εκδηλώσεις από 27-29 Ιανουαρίου

Θεσσαλονίκη: Σε ΙΚΕ που ανήκει σε εταιρεία βουλγαρικών συμφερόντων το 50% των Μύλων Αλλατίνη

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top