Λάμπρου: Τα ΚΤΕΛ θα διεκδικήσουν την αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη

Λάμπρου: Τα ΚΤΕΛ θα διεκδικήσουν την αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Έτοιμοι να διεκδικήσουν την δημόσια αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, δηλώνουν οι λεωφορειούχοι των ΚΤΕΛ της Βόρειας Ελλάδας, δια στόματος του προέδρου του ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ κ. Γιάννη Λάμπρου, όταν μάλιστα στους επόμενους μήνες θα ξαναπασχολήσει τη Θεσσαλονίκη το θέμα των μεταφορών, αφού το Μάρτιο λήγει η διετής σύμβαση με τα ΚΤΕΛ για τις 25 περιαστικές και τοπικές γραμμές του ΟΑΣΘ.

«Όταν πρόσφατα επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος το σταθμό του ΚΤΕΛ Μακεδονία, σε συνάντηση που είχε με προέδρους ΚΤΕΛ της Βόρειας Ελλάδας, δηλώσαμε ότι θα διεκδικήσουμε τη δημόσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, όταν προκηρυχθεί ανοικτός διεθνής διαγωνισμός όπως προβλέπεται από τον Κοινοτικό Κανονισμό 1370/2007 για τις Μεταφορές.

«Δουλειά των ΚΤΕΛ, είναι η μεταφορά των πολιτών. Αν προκηρυχθεί διαγωνισμός για αστικές συγκοινωνίες, θα συμμετέχουμε. Αν βγει διαγωνισμός για υπεραστικές, θα συμμετέχουμε.

«Στην περίπτωση του ΟΑΣΘ αποδείξαμε ότι μπορούμε αξιόπιστα να εκτελέσουμε δημόσια αστική συγκοινωνία. Τα ΚΤΕΛ θα είναι παρόντα, σε περίπτωση προκήρυξης διαγωνισμού, αλλά παρόντα θα είναι και αν αποφασιστεί από το αρμόδιο Υπουργείο μία νέα απευθείας ανάθεση, όπως έγινε με την ανάθεση των 6+25 γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, μοντέλο που στη συνέχεια βρήκε εφαρμογή και στην Αθήνα, με την ανάθεση γραμμών του ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ Αττικής», τόνισε ο κ. Λάμπρου προσθέτοντας ότι τα ΚΤΕΛ περιμένουν από το Υπουργείο να παρουσιάσει το πλάνο των οδικών μεταφορών της επόμενης δεκαετίας.

ιωαννης-λαμπρου

Θεσσαλονίκη- Λήγει το Μάρτιο η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ

Εξελίξεις στο μέτωπο της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, πρέπει να αναμένονται το επόμενο διάστημα καθώς το Μάρτιο λήγει η διετούς διάρκειας σύμβαση που είχαν υπογράψει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και η Κ/Ξ των τεσσάρων ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Σερρών και Χαλκιδικής) στις 16/3/2020, με την οποία και ανέλαβαν την εκτέλεση δρομολογίων σε 25 γραμμές του ΟΑΣΘ. Σημειωτέον ότι το Μάϊο του 2019, με προηγούμενη σύμβαση, είχε η γίνει η πρώτη ανάθεση στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, έξι γραμμών του ΟΑΣΘ, η οποία, τον Αύγουστο του 2021, παρατάθηκε ως το τέλος του 2022, στο πλαίσιο των ειδικών μέτρων που είχαν ληφθεί για την αντιμετώπιση αναγκών που προέκυψαν από τον κορωνοϊό.

«Στη συνάντηση που είχαμε με τον Υφυπουργό, δεσμευθήκαμε ότι θα συμβάλλουμε, τα ΚΤΕΛ, στην αναδιάρθρωση της δημόσιας συγκοινωνίας, που σχεδιάζει η κυβέρνηση, για την επόμενη δεκαετία», είπε ο κ. Λάμπρου.

Τα ΚΤΕΛ, είναι οι πολυμετοχικές εταιρείες, οι φορείς,  που εκτελούν τη δημόσια οδική συγκοινωνία, στην Επαρχία αλλά  και στους νομούς Θεσσαλονίκης και Αττικής. Επίσης, τα ΚΤΕΛ, σχεδόν σε όλη την περιφέρεια, εκτελούν και την αστική συγκοινωνία, με μοναδική εξαίρεση, την κρατική αστική συγκοινωνία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου στην Αθήνα εκτελεί ο ΟΑΣΑ και στη Θεσσαλονίκη ο ΟΑΣΘ.

Επισημάνσεις νομικών

Όπως επισήμαναν στο GRTimes.gr, νομικοί που  έχουν καλή γνώση του Κανονισμού 1370/2007, που θέτει το πλαίσιο οργάνωσης των απελευθερωμένων μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και τα όσα προβλέπει ο νόμος 4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων, θα πρέπει κανονικά να προκηρυχθεί ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Επίσης υποστηρίζουν ότι θα υπάρχουν προβλήματα σε περίπτωση παράτασης της  σύμβασης που ως και σήμερα βρίσκεται σε ισχύ και αφορά τις 25 γραμμές του ΟΑΣΘ, ενώ υπάρχει και η άποψη ότι δεν μπορεί να δοθεί παράταση.

Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επιχειρείται σε τούτη τη φάση η εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας για τις Μεταφορές, με τα όσα προβλέπει ο Κοινοτικός Κανονισμός 1370/2007.

«Οι χρόνοι δε βγαίνουν»

Η προκήρυξη ενός τέτοιου διαγωνισμού, για τον οποίο εκτιμάται ότι θα υπάρξει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον συμμετοχής, απαιτεί την δημοσιοποίησή του ένα έτος νωρίτερα, διαδικασίες διαβούλευσης και, με ένα λόγο, αρκετό χρόνο μέχρι την ολοκλήρωσή του. Συνεπώς, «οι χρόνοι δε βγαίνουν», ως την άνοιξη του 2022 και φυσικά η Θεσσαλονίκη δε μπορεί να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία. Θα επιχειρηθεί νομοθετικά να δοθεί μια ακόμη ενδιάμεση λύση στο συγκοινωνιακό της Θεσσαλονίκης, με απευθείας ανάθεση υπηρεσίας;

Σε αυτό το σύνθετο πλαίσιο που σκιαγραφείται, θα πρέπει να ληφθούν, κεντρικά, και αποφάσεις για τα μέλλον του ΟΑΣΘ που είναι υπό εκκαθάριση, του οποίου ο χρόνος ζωής  έχει παραταθεί ως το τέλος του 2022.

Αναλύοντας το θέμα ο κ. Λάμπρου έκανε μία ακόμη πολύ κρίσιμη επισήμανση, λέγοντας ότι η προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών είτε για τις αστικές, είτε για τις υπεραστικές δημόσιες οδικές μεταφορές, προϋποθέτει την καταγραφή των αναγκών μετακινήσεων των πολιτών, που κι’ αυτές έχουν διαφοροποιηθεί με τη διοικητική οργάνωση της χώρας σε Καλλικρατικούς Δήμους, ενώ βεβαίως στο Πολεοδομική Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να επανασχεδιαστούν οι μεταφορές με βάση και την επικείμενη λειτουργία του Μετρό.

Πέραν αυτού, ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ, έθεσε για μία ακόμη φορά την «μεγάλη παράλειψη» στο σχεδιασμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς δεν προβλέφθηκε στάση Μετρό στο μεγάλο μεταφορικό κόμβο του ΚΤΕΛ Μακεδονία, που εξυπηρετεί συνδέσεις με όλη τη χώρα αλλά ακόμη και διεθνείς μετακινήσεις.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top