«Χρυσή» διάκριση για το ΑΠΘ στην πληροφορική

«Χρυσή» διάκριση για το ΑΠΘ στην πληροφορική

Ρεπορτάζ: Στέλλα Βενέρη

Την γλώσσα των υπολογιστών φαίνεται πως “μιλούν” καλύτερα οι επιστήμονες και ερευνητές του τμήματος πληροφορικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ανάμεσα σε δεκάδες πανεπιστήμια παγκοσμίως, κατάφερε να κατακτήσει την 189η θέση στο Guide2Research,ακαδημαϊκή διαδικτυακή πλατφόρμα, και να ξεχωρίσει μεταξύ των υπόλοιπων ελληνικών πανεπιστημίων.

Την κορυφή της επιστήμης των υπολογιστών κατάφερε να «κατακτήσει» το Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ καθώς ήρθε πρώτο μεταξύ των υπολοίπων ελληνικών πανεπιστήμιων. Μιλώντας στο GRTimes.gr, o Λευτέρης Αγγελής, πρόεδρος του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ, αναφέρει ότι η διάκριση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική και για το πανεπιστήμιο αλλά και για το ίδιο το τμήμα καθώς «δείχνει την υψηλή ποιότητα και ποσότητα του ερευνητικού έργου που δημοσιεύεται από τους επιστήμονες του τμήματος στον τομέα αυτό».

Το Guide2research αποτελεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί από ερευνητές της επιστήμης των υπολογιστών για την κατάταξη των κορυφαίων συνεδρίων, επιστημονικών περιοδικών, ερευνητών και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στο χώρο της πληροφορικής και βασίζεται σε αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια. Ουσιαστικά, όπως λέει και ο κ. Αγγελής, η ποιότητα μετριέται από τις αναφορές που θα πάρει μια επιστημονική εργασία σε παγκόσμιο επίπεδο, πόσο συχνά δηλαδή άλλοι ερευνητές χρησιμοποιούν τις ήδη δημοσιευμένες έρευνες. «Αυτές λοιπόν οι εργασίες που γίνονται στο τμήμα παίρνουν πολλές αναφορές παγκοσμίως. Αποτελούν το αποτέλεσμα της γενικότερης ερευνητικής δραστηριότητας που πραγματοποιείται από χρηματοδοτούμενα έργα του τμήματος, από τις διακρίσεις μας σε συνέδρια και γενικότερα «καθρεφτίζουν» τη γενικότερη δραστηριότητα του τμήματος» συμπληρώνει.

Τεχνητή νοημοσύνη, μηχανική μάθηση και ανάλυση δεδομένων αποτελούν τα «καυτά» αντικείμενα της επιστήμης αυτή τη στιγμή και έχουν μεγάλη απήχηση και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. «Είναι αντικείμενα τα οποία είναι πάρα πολύ περιζήτητα στην αγορά εργασίας και έχουν πολύ μεγάλο πεδίο ερευνάς. Και στο τμήμα μας οι έρευνες εστιάζουν και σε αυτά τα πεδία, γι’ αυτό έχουμε και μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό» επισημαίνει σχετικά ο πρόεδρος του Τμήματος Πληροφορικής.

Παράλληλα, και η συνεισφορά των φοιτητών είναι ιδιαίτερα σημαντική αν και εμπλέκονται εμμέσως. Μεταπτυχιακοί κυρίως -αλλά και προπτυχιακοί- φοιτητές μετέχουν στην ερευνητική δραστηριότητα με την συγγραφή διπλωματικών εργασιών που πολλές φορές καταλήγουν σε ερευνητική εργασία. Συμπληρώνει δε ότι κύριος στόχος του τμήματος είναι και οι φοιτητές να κάνουν έρευνα και να έχουν τέτοιες κατευθύνσεις. «Είναι μεγάλο προσόν για την αγορά εργασίας το να έχει συμμετάσχει ο φοιτητής σε κάποια έρευνα».

Η πληροφορική ως «όπλο» σε περιόδους κρίσης

Δεκαετίες τώρα η τεχνολογία, που εφαρμόζεται σε δεκάδες τομείς, έχει αλλάξει την καθημερινότητα αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά τη σπουδαιότητά της ακόμα και σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε τώρα με την πανδημία του κορωνοϊού. «Η αλήθεια είναι ότι πληροφορική έδωσε πάρα πολλές λύσεις, δηλαδή ο τομέας των επικοινωνιών, κυρίως του διαδικτύου, βοήθησε πάρα πολύ στο να λειτουργήσουν τα πάντα -αν όχι όπως λειτουργούσαν- τουλάχιστον να κρατηθεί η λειτουργία της εκπαίδευσης, των εταιρειών. Και εκτιμώ ότι στο μέλλον, ας πούμε σε κάποιες περιπτώσεις που θα υπάρξουν κρίσεις, μπορούν να αντιμετωπιστούν με τη χρήση των εργαλείων της πληροφορικής. Και φυσικά οι ανάγκες που έχουν προκύψει από τη συγκεκριμένη κρίση αποτελούν αιτία για περαιτέρω έρευνες».

Στο Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ αυτή τη στιγμή υπάρχει ερευνητική ομάδα που ασχολείται με τις τεχνολογίες που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελής, “συνάδελφοι που ασχολούνται με τον τρόπο κατά τον οποίο θα γίνει σωστά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και πως μπορεί κάνεις να έχει αποτελέσματα, αν όχι τα ίδια, τουλάχιστον πάρα πολύ ικανοποιητικά σε σχέση με την εκπαίδευση που γίνεται με φυσική παρουσία. Νομίζω ότι στα επόμενα χρονιά θα αναπτυχθούν τεχνολογίες ειδικά για την εκπαίδευση που θα προσφέρονται όχι μόνο μέσα από το διαδίκτυο αλλά και από συσκευές όπως είναι τα κινητά».

Αναντικατάστατη η δια ζώσης εκπαίδευση

Ωστόσο, ο κ. Αγγελής δεν μπορεί να παραλείψει το γεγονός ότι η μάθηση με φυσική παρουσία αποτελεί βασικό παράγοντα. «Δεν νοείται εκπαίδευση εξ ολοκλήρου από απόσταση», λέει χαρακτηριστικά καταλήγοντας ότι «αν δεν έχεις από κοντά επαφή με τον φοιτητή δεν έχεις τα αποτελέσματα που θέλεις στο να τον κάνεις να γίνει επιστήμονας. Αλλά σε περίπτωση που μπορείς να συνδυάσεις και τις δυο μεθόδους, και την εξ αποστάσεως και τη δια ζώσης εκπαίδευση, τότε μπορείς να έχεις πολύ καλά αποτελέσματα ή και ίδια. Αλλά οπωσδήποτε χρειάζεται και φυσική παρουσία».

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top