Θεσσαλονίκη: “Πράσινο φως” για την κατασκευή του Μουσείου Ολοκαυτώματος

Θεσσαλονίκη: “Πράσινο φως” για την κατασκευή του Μουσείου Ολοκαυτώματος

Ρεπορτάζ: Στράτος Λούβαρης

Το “πράσινο φως” για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, “άναψε” απόψε το Δημοτικό Συμβούλιο, εγκρίνοντας με ευρεία πλειοψηφία την ανταλλαγή οικοπεδικής έκτασης που προσφέρει ο Δήμος με ακίνητα της ΟΣΕ ΑΕ.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβα, κατά τη διάρκεια της κεντρικής του τοποθέτησης, πλέον, ανοίγει οριστικά και αμετάκλητα ο δρόμος για την κατασκευή του Μουσείου Ολοκαυτώματος.

“Η διοίκησή μας αγωνίστηκε, για να φτάσουμε στο σημερινό σημείο”, είπε ο κ. Ζέρβας, εξηγώντας ότι με τη λύση που προωθήθηκε με την ανταλλαγή εκτάσεων ο Δήμος Θεσσαλονίκης συμβάλλει αποφασιστικά στη δημιουργία του.

Σε ό,τι αφορά τη σημασία του έργου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τόνισε πως «προφανώς συμβολίζει και σηματοδοτεί πολλά. Προφανώς το όφελος για την πόλη μας είναι εξαιρετικά σημαντικό. Προφανώς σηματοδοτεί μια μνήμη γι’ αυτούς που χάθηκαν και για όλους αυτούς που δεν πρέπει να χαθούν, ό,τι φύλο κι αν έχουν, ό,τι εθνότητα κι αν αντιπροσωπεύουν. Και προφανώς η Θεσσαλονίκη με την ολοκλήρωση και λειτουργία αυτού του μουσείου θα είναι ένας τόπος μνήμης γι’ αυτούς που χάθηκαν, αλλά και ένα σύμβολο γι’ αυτά που δεν πρέπει να γίνουν στην ιστορία της ανθρωπότητας».

Το Μουσείο αποκτά μεγαλύτερη προβολή, αφού χωροθετείται σε κεντρικότερο σημείο και εντάσσεται σε μια έκταση 15.000 τ.μ. (από 3.166 τ.μ. αρχικά), ενώ την ίδια ώρα αναβαθμίζονται η προσβασιμότητα και η λειτουργικότητά του. Διασφαλίζονται, παράλληλα, οι αναγκαίες προσβάσεις προς το κτίριο αλλά και η δημιουργία του απαραίτητου χώρου στάθμευσης για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών του.

Ο κ. Ζέρβας, αναφέρθηκε επίσης αναλυτικά στο ιστορικό του έργου, επισημαίνοντας ότι διαπιστώθηκε στην πορεία πως το μουσείο δεν μπορεί να κατασκευαστεί στο αρχικά προβλεπόμενο σημείο, καθώς για να εκδοθεί άδεια πρέπει να υπάρχει χώρος για στάθμευση σε απόσταση 50 μέτρων από το κτήριο, ενώ υπήρχαν και ζητήματα πρόσβαση. Αυτό, όπως είπε, σήμαινε ότι τα 3.166 τ.μ. δεν επαρκούσαν και έπρεπε να βρεθούν επιπλέον 2.500 μέτρα.

Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα σημείωσε ότι θα πρέπει να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα και στη συνέχεια η Ισραηλιτική Κοινότητα να τρέξει τις απαραίτητες διαδικασίες, τις μελέτες και τη δημοπράτηση.

«Το θέμα είναι τόσο σοβαρό που δεν θα πρέπει να μας διχάζουν οι λεπτομέρειες. Οι ρυθμίσεις για τις θέσεις στάθμευσης και την ασφάλεια του χώρου με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο», ανέφερε ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης.

Ο επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», Σπύρος Βούγιας, τόνισε ότι η σημασία αυτού του μνημείου υπερβαίνει στενά όρια δήμου και χώρας και σημείωσε πως ήταν απαραίτητη η επίλυση των ζητημάτων στάθμευσης και πρόσβασης.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον», Γιώργος Ορφανός, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δημιουργία του νέου φορέα για τη διαχείριση του μουσείου.

“Λέμε ναι στο Μουσείο και στην συμμετοχή Ισραηλιτικής Κοινότητας”, ανέφερε ο επικεφαλής της παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση”, Σωτήρης Ζαριανόπουλος, προσθέτοντας πως πρέπει να εξασφαλιστεί η αποφασιστική συμμετοχή του δήμου και του κράτους στη διαχείρισή του.

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top