«Καμπανάκι» για τα νοθευμένα καύσιμα-Πότε οι τιμές κρίνονται… ύποπτες

«Καμπανάκι» για τα νοθευμένα καύσιμα-Πότε οι τιμές κρίνονται… ύποπτες

Ρεπορτάζ: Κώστας Κεχαγιάς

Νοθευμένα καύσιμα «δείχνουν» όπως φαίνεται σε ορισμένες περιπτώσεις οι χαμηλές τιμές της βενζίνης, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του κλάδου των βενζινοπωλών στο GRTimes.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ), Θέμη Κιουρτζή, «ένα σημαντικό ενδεικτικό αποτελεί η τιμή που κινείται κάτω από το κόστος λειτουργίας». Όπως αναλύει ο ίδιος, «δε δικαιολογείται να πωλείται η βενζίνη μειωμένη κατά 0,06€ ή και περισσότερο, από τη μέση τιμή του εκάστοτε νομού».

Η παραβατικότητα στα καύσιμα εντοπίζεται, σύμφωνα με τον κ. Κιουρτζή, σε τρία πεδία, τα οποία, όπως αναφέρει, αποτελούνται «πρώτον από τη διακίνηση λαθραίου καυσίμου, που προορίζεται για εξαγωγή αλλά επιστρέφει παράνομα στις ελληνικές δεξαμενές και αποφεύγονται οι φόροι», δεύτερον, «από τη νοθεία, η οποία συμβαίνει με διαλύτες που στοιχίζουν πολύ φθηνότερα από τη βενζίνη και αναμειγνύονται με αυτή δίχως να ανιχνεύονται» και τρίτον, «από την ηλεκτρονική κλοπή στην αντλία».

«Δε νοείται να πωλείται η βενζίνη με την ίδια τιμή σε πρατήριο και διυλιστήριο»

Στις μεγάλες αποκλίσεις των τιμών μεταξύ των πρατηρίων που βρίσκονται στον ίδιο νομό, στάθηκε και ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων και Πρατηριούχων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου. Συγκεκριμένα, μιλώντας στο GRTimes, ο κ. Ασμάτογλου υπογράμμισε πως «η πολύ χαμηλή τιμή που δεν αποφέρει κερδοφορία εγείρει ερωτηματικά.

Και μιλάμε για τιμή πρατηρίου που είναι ίση με εκείνη του διυλιστηρίου, το οποίο μάλιστα δεν του πουλά τη βενζίνη απευθείας, καθώς μεσολαβεί η εταιρεία που επιβαρύνεται με το μεταφορικό κόστος της βενζίνης, οπότε υπάρχει και το δικό της κέρδος. Άρα δε νοείται να πωλείται η βενζίνη με την ίδια τιμή σε πρατήριο και διυλιστήριο». Ο ίδιος διευκρίνισε ακόμη, ότι το φαινόμενο αυτό «συναντάται κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα».

«Να μην κατηγορούμε τον πρατηριούχο που μας πούλησε τελευταίος βενζίνη για τις βλάβες στα αυτοκίνητά μας»

Ο κ. Ασμάτογλου επιπλέον, ανέφερε πως τα χημικά προϊόντα τα οποία ενδεχομένως να χρησιμοποιούνται στις περιπτώσεις όπου η βενζίνη νοθεύεται, «επιφέρουν μακροπρόθεσμα ζημιές στους κινητήρες και τις αντλίες βενζίνης των οχημάτων. Δηλαδή, όταν βάλουμε νοθευμένο καύσιμο στον κινητήρα μας, δε θα το καταλάβουμε επί τόπου, αλλά έπειτα από μήνες».

Εξήγησε ακόμη ότι λόγω του συγκεκριμένου γεγονότος «δημιουργείται αδίκως το αίσθημα της δυσπιστίας από πλευράς καταναλωτών προς πρατηριούχους», καθώς αναφέρει πως «όταν δημιουργείται βλάβη και ο οδηγός μεταβεί στον μηχανικό, συχνά ακούει ότι ευθύνεται η βενζίνη. Αμέσως, ωστόσο, το μυαλό του πηγαίνει στο πρατήριο όπου προμηθεύτηκε τη βενζίνη του πιο πρόσφατα, πράγμα το οποίο είναι λανθασμένο, καθώς η βλάβη έχει δημιουργηθεί από καύσιμο που το όχημα “έκαψε” στο παρελθόν».

Ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων και Πρατηριούχων Καυσίμων, τόνισε πως λόγω των παραπάνω έχει δημιουργηθεί ένα μεγάλο πρόβλημα, καθώς, όπως είπε, «είναι πάρα πολλοί οι σωστοί πρατηριούχοι και λόγω αυτού, οι μηχανικοί θα πρέπει να εξηγούν στους οδηγούς ότι το πρόβλημα μπορεί να έχει δημιουργηθεί στο παρελθόν».

Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή στα πρατήρια της Νομαρχίας Αθηνών αυτή τη στιγμή κυμαίνεται στα 1,991€, ενώ στα αντίστοιχα Θεσσαλονίκης 1,992€.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Καύσιμα: Πτωτικές τάσεις στη μέση τιμή – Κάτω από δύο ευρώ η βενζίνη στα πρατήρια (VIDEO)

Καύσιμα: Έρχεται η νέα επιδότηση για τη βενζίνη

Fuel Pass 2: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για το επίδομα βενζίνης – Οι δικαιούχοι και τα ποσά

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top