Τα ταξί Tesla κυκλοφορούν στην Αθήνα και… μαγνητίζουν τα βλέμματα (ΦΩΤΟ)

Τα ταξί Tesla κυκλοφορούν στην Αθήνα και… μαγνητίζουν τα βλέμματα (ΦΩΤΟ)

Ρεπορτάζ: Κώστας Κεχαγιάς

Σε… άλλο επίπεδο έχουν πάει πλέον τις κούρσες τους οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι έχουν επιλέξει να δουλέψουν με οχήματα Tesla. Τουλάχιστον πέντε ταξί Tesla κυκλοφορούν στην Ελλάδα, με τα δύο από αυτά να βρίσκονται στην Αθήνα, ενώ ένα ταξί Tesla κυκλοφορεί στην Αταλάντη Φθιώτιδας, ένα στη Λάρισα κι ένα στην Πάτρα.

Ο πρώτος οδηγός που επέλεξε να δουλέψει με ταξί Tesla, είναι ο Γιώργος Ασημακόπουλος ο οποίος κυκλοφορεί στους δρόμους της πρωτεύουσας από τις 15/3/2023, ενώ ακόμη ένας οδηγός ταξί Tesla εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα την άδεια κυκλοφορίας του και εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό της Αθήνας.

Ο κ. Ασημακόπουλος, ο οποίος μίλησε στο GRTimes, παραδέχθηκε ότι πρόκειται για μία διαφορετική αίσθηση οδήγησης, η οποία φυσικά γίνεται αντιληπτή και από τους επιβάτες.

«Πελάτης μού ανέφερε σε κούρσα ότι δεν καταλαβαίνει καν την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε, καθώς η ομαλότητα της επιτάχυνσης τον είχε αφήσει άναυδο», περιγράφει συγκεκριμένα ο οδηγός του Tesla, ο οποίος εξομολογείται ότι καθημερινά δέχεται εγκωμιαστικά σχόλια και εισπράττει τρομερό ενθουσιασμό, τόσο από τους πελάτες του, όσο και από τους περαστικούς, κάθε φορά που σταματά στα φανάρια και στις πιάτσες των ταξί.

«”Είσαι πολύ… μερακλής” μου έχει πει περαστικός σε ένα σχόλιο που ξεχωρίζω», λέει χαριτολογώντας, ενώ δεν κρύβει ότι αρκετοί είναι εκείνοι που του ζητούν την επαγγελματική του κάρτα, προκειμένου να προτείνουν σε γνωστούς και φίλους μία κούρσα με το συγκεκριμένο όχημα.

«Πολλοί νόμιζαν ότι πρόκειται για ένα απρόσιτο όχημα και δεν πίστευαν ότι θα μπουν σε αυτό, οπότε μόλις με βρίσκουν ελεύθερο, εισέρχονται με χαρά στο ταξί και κάνουν τη διαδρομή τους εντυπωσιασμένοι», προσθέτει ο κ. Ασημακόπουλος, ο οποίος παραδέχεται ότι δεν περίμενε να δημιουργηθεί τόσο μεγάλος ενθουσιασμός για το αυτοκίνητό του.

«Ένα test-drive θα τους πείσει όλους»

Ο κ. Ασημακόπουλος, ο οποίος βρίσκεται 14 χρόνια πίσω από το τιμόνι και εξυπηρετούσε το επιβατικό κοινό της Αθήνας με μία Mercedes, τονίζει πως σε καμία περίπτωση δεν μετάνιωσε τη μετάβαση σε ηλεκτρικό όχημα.

«Αρχικά, ήμουν λίγο διστακτικός. Έπειτα ωστόσο έκανα το βήμα, όμως μου δημιουργήθηκε ένα άγχος το οποίο κράτησε για περίπου 10 ημέρες και αφορούσε στην αυτονομία της μπαταρίας. Μόλις συνήθισα στη λειτουργία της και ήξερα τι ακριβώς σημαίνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, χαλάρωσα και απόλαυσα την οδήγηση του οχήματος, καθώς πλέον βρισκόμουν -και φυσικά, βρίσκομαι- σε θέση να γνωρίζω, ποιες αποστάσεις μπορώ να διανύσω με 8%, με 20% και με 40% δύναμη της μπαταρίας».

Περιγράφει μάλιστα ότι, «δεν είναι η… αποστολή μου να πείσω κάποιον να αντικαταστήσει το όχημά του με ηλεκτρικό, αλλά ένα test drive, νομίζω ότι θα τους πείσει όλους».

Ο Γιώργος Ασημακόπουλος, είχε εδώ και καιρό αποφασίσει να αντικαταστήσει τη Mercedes του, με ένα Tesla. Έτσι, κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να επωφεληθεί του προγράμματος «Πράσινα Ταξί».

Στο πλαίσιο αυτό, εξηγεί ότι η μετατροπή του Tesla οχήματος σε ταξί, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση των απαραίτητων σημάνσεων, της ταμειακής μηχανής, του ταξιμέτρου, αλλά και την αλλαγή του χρώματος από άσπρο, σε κίτρινο, ήταν απλή. Υπογραμμίζει επιπλέον ότι με μισή ώρα φόρτισης, η μπαταρία του οχήματος… εκτοξεύεται, από το 10%, στο 80%.

Δείτε τις φωτογραφίες με το πρώτο όχημα ταξί στην Ελλάδα, που παραχώρησε στο GRTimes ο κ. Ασημακόπουλος:

Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), Σεραφείμ Κασιδιάρη ο οποίος μίλησε στο GRTimes, στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν ακόμη τρία ηλεκτρικά οχήματα, μάρκας Skoda, Nissan και Toyota, ενώ ένα επιπλέον ηλεκτρικό όχημα κυκλοφορεί στη Δράμα. Επιπροσθέτως, όπως είπε στο GRTimes ο αναπληρωτής Γραμματέας της Ομοσπονδίας, Κώστας Γιαννόπουλος, ένα ταξί μάρκας Tesla κυκλοφορεί και στην Κόρινθο.

Σε ό,τι αφορά το ύψος του κομίστρου, ο κ. Ασημακόπουλος, όπως και ο κ. Κασιδιάρης, ξεκαθαρίζουν ότι η τιμή της κούρσας είναι η ίδια σε βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και ηλεκτροκίνητα ταξί.

Όπως επιπλέον περιγράφει ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ, «αρκετοί είναι οι οδηγοί στην Αθήνα, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να αποκτήσουν το δικό τους ηλεκτρικό ταξί».

Κανένα «πράσινο» ταξί στη Θεσσαλονίκη

Μπορεί στην Αθήνα να υπάρχουν τουλάχιστον πέντε ηλεκτρικά ταξί, όμως στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, δεν κυκλοφορεί κανένα.

Το παραπάνω επιβεβαιώνει στο GRTimes ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης «Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης, ο οποίος λέει ότι στις τάξεις των οδηγών, επικρατεί το αίσθημα του προβληματισμού σε ό,τι αφορά στα «πράσινα» οχήματα.

«Οι συνάδελφοί μου ρωτούν, κάνουν έρευνα αγοράς, όμως κανείς δεν πραγματοποιεί το βήμα και δεν προχωρά στην υποβολή της σχετικής αίτησης, προκειμένου να αγοράσει ένα ηλεκτρικό ταξί», λέει συγκεκριμένα ο κ. Λεοντιάδης. Υπογραμμίζει δε πως εκείνο που καθιστά επιφυλακτικούς τους οδηγούς, είναι η αυτονομία της μπαταρίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

«Ένας οδηγός ταξί διανύει περισσότερα από 400χλμ./ημέρα. Η μπαταρία των ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο, δεν ξεπερνά τα 280χλμ», περιγράφει ο ίδιος αναφέροντας παράλληλα και το γεγονός ότι για να πραγματοποιηθεί η επαναφόρτιση της μπαταρίας, χρειάζονται περίπου 5-6 ώρες.

Το συγκεκριμένο ζήτημα, είναι και εκείνο που «φρενάρει» τους οδηγούς στη Θεσσαλονίκη, από την αγορά ηλεκτρικών ταξί.

Το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί»

Οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έχουν ανοίξει από τις 9/1/2023 και η προθεσμία για την υποβολή τους λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2023. ΕΔΩ, μπορείτε να βρείτε τον πλήρη οδηγό του προγράμματος.

Το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» προβλέπει επιδότηση των οδηγών με 17.500€ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος, ενώ κάθε οδηγός ταξί θα λαμβάνει επιπλέον 5.000€ για την απόσυρση του δικού του οχήματος.

Παράλληλα, «τρέχει» ένα σχέδιο εγκατάστασης υποδομών φόρτισης στις πιάτσες των ταξί, με προτεραιότητα σε αυτές που το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ το επιτρέπει, δίχως να γίνει σημαντική επαύξηση ισχύος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Πράσινα» ταξί: Στις 9 Ιανουαρίου ανοίγει η πλατφόρμα – Οι ωφελούμενοι και το ύψος των ενισχύσεων

Ξεκινάμε το νέο πρόγραμμα “Πράσινα Ταξί”- Επιδότηση 20.000 ευρώ για ηλεκτρικά ταξί

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top