Θεσσαλονίκη: Πάνω από 1.000 θέσεις στάθμευσης σε 4 νέα υπόγεια πάρκινγκ

Θεσσαλονίκη: Πάνω από 1.000 θέσεις στάθμευσης σε 4 νέα υπόγεια πάρκινγκ

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Περισσότερες από 1.000 υπόγειες θέσεις στάθμευσης οχημάτων, σε κοινόχρηστους χώρους που βρίσκονται από την άνω πλευρά της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου, σχεδιάζει να δημιουργήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

Η δημιουργία αυτών των θέσεων στάθμευσης, σε τέσσερα υπόγεια πάρκινγκ, θα αποτελέσει μία πολύ σημαντική προσθήκη στους χώρους που ήδη διαθέτει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, 37 τον αριθμό,  μικρής όμως δυναμικότητας οι περισσότεροι, αφού συνολικά έχουν 2.585 θέσεις στάθμευσης.

Η έλλειψη χώρων στάθμευσης που άμεσα συνδέεται με τα διπλοπαρκαρίσματα αλλά και τα κωλύματα που εξαιτίας τους προκαλούνται στην κίνηση των οχημάτων, είναι ένα από τα  μεγαλύτερα προβλήματα για τους Θεσσαλονικείς, στο κέντρο της πόλης αλλά και περιμετρικά αυτού.

Προφανώς, σκοπός του σχεδίου είναι,  η αποσυμφόρηση του μεγάλου προβλήματος στάθμευσης  που παρατηρείται μεταξύ νέας παραλιακής οδού και της αρτηρίας της Βασιλίσσης Όλγας, αλλά ακόμη και κατά μήκος της Μεγάλου Αλεξάνδρου, συχνά και στις δύο πλευρές της λεωφόρου.

Όπως δήλωσε στο GRTimes.gr o κ. Δημήτρης Μήτρου, μηχανικός και τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, η δημιουργία αυτών των υπόγειων πάρκινγκ θα περιλαμβάνεται στην Κυκλοφοριακή Μελέτη που θα προκηρυχθεί  στο πλαίσιο του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου για το 2023. Σε τούτη τη φάση αυτό που απασχολεί το Δήμο είναι η διερεύνηση του κατά πόσο η δημιουργία αυτών των υπόγειων πάρκινγκ, «κουμπώνει» στο ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) και η επιστημονική τεκμηρίωση του αρχικού σχεδίου.

Οι περιοχές δημιουργίας των πάρκινγκ

Αυτά τα υπόγεια πάρκινγκ, θα είναι τέσσερα και θα δώσουν στην πόλη επιπλέον 1.080 θέσεις στάθμευσης, συνολικά, κατά μήκος και άνωθεν  της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου, από το ύψος της οδού Καλλιδοπούλου και ως το τρίγωνο που σχηματίζεται στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μαρίας Κάλλας.

Το πρώτο πάρκινγκ, 180 θέσεων,  θα δημιουργηθεί στο ύψος της Καλλιδοπούλου και αριστερά, όπως εισέρχονται τα οχήματα που στρίβουν από τη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Το δεύτερο, με 400 θέσεις, θα δημιουργηθεί κάτω από το πάρκο που βρίσκεται μεταξύ των οδών Πέτρου Συνδίκα, Κίμωνος Βόγα, Μάρκου Μπότσαρη και Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Στοn μεγάλο κοινόχρηστο χώρο μεταξύ Μεγάλου Αλεξάνδρου, Συνδίκα, Ρέγκου και Λυσιμάχου, θα γίνουν άλλες 300 θέσεις, ενώ στο τρίγωνο μεταξύ Μαρίας Κάλλας και Παπανδρέου θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 200 θέσεις στάθμευσης.

Όπως εξήγησε ο κ. Μήτρου, κατά κανόνα, επιτρέπεται η κατασκευή υπόγειων πάρκινγκ κάτω από κοινόχρηστους χώρους.  Η μελέτη για τη δημιουργία αυτών των χώρων, επί του παρόντος βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο.  Ωστόσο μπορεί να σημειωθεί ότι τα πάρκινγκ αυτά, θα  είναι μεν υπόγεια αλλά με μόνο ένα επίπεδο  χώρων στάθμευσης,  για να μην ανακύψουν  ζητήματα με εκσκαφές σε μεγαλύτερα βάθη, επειδή ως γνωστόν η Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης «πάτησε» πάνω σε επιχωματώσεις.

Σε επόμενη φάση θα διερευνηθούν οι τρόποι χρηματοδότησης των συγκεκριμένων έργων , αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να δοθούν με παραχώρηση, μετά από διαγωνιστική διαδικασία, οπότε το κόστος της κατασκευής και της λειτουργίας θα αναλάβουν οι παραχωρησιούχοι, ενώ ο Δήμος θα έχει και έσοδα στην περίπτωση μίας τέτοιας επιλογής. Επισημαίνεται ότι η κατασκευή χώρων στάθμευσης μπορεί να χρηματοδοτηθεί από διαφορετικά εργαλεία χρηματοδότησης.

Εννοείται, τόνισε ο κ. Μήτρου, ότι οι αποφάσεις αυτές θα ληφθούν από τα συλλογικά όργανα του Δήμου, μετά από εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών.

Μεγάλο πάρκινγκ και στην οδό Μιχαήλ Ψελλού

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, επίσης σχεδιάζει τη δημιουργία μεγάλου πάρκινγκ στην περιοχή της οδού Μιχαήλ Ψελλού, σε δημοτικά οικόπεδα που βρίσκονται ακριβώς απέναντι από το hub μετεπιβίβασης που σχεδιάζει ο ΟΣΕΘ. Σε αυτή την έκταση θα μπορούν να γίνουν τουλάχιστον 800-1000 θέσεις στάθμευσης οχημάτων.

Στο πλαίσιο στο σχεδιασμού του Δήμου είναι και η αξιοποίηση της Πλατείας Ελευθερίας, με την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ, αφού ληφθεί υπόψη η τελική πρόταση των μελετητών και αυτή, στη συνέχεια, συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο.

«Αναγκαστικά, μέχρι να τελειώσει το Μετρό και να λειτουργήσει, κάνουμε συμβιβασμούς σε θέματα στάθμευσης. Προχωράμε βεβαίως με έργα συντήρησης δρόμων και ανακατασκευής πεζοδρομίων, έργα που χρειάζεται η πόλη, αλλά προσπαθούμε παράλληλα να κάνουμε συμβιβασμούς γιατί διαφορετικά θα καταργούνταν εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης, με ό,τι αυτό θα συνεπάγονταν για τους κατοίκους της πόλης που κάνουν χρήση ΙΧ αυτοκινήτου», πρόσθεσε ο κ. Μήτρου.

Εν τω μεταξύ είναι στον προσυμβατικό έλεγχο το σχέδιο σύμβασης για τη δημιουργία  704 θέσεων στάθμευσης, από τις οποίες οι περίπου 450 θέσεις είναι νέες και οι 250 υφιστάμενες. Οι υφιστάμενες θα τακτοποιηθούν, με έργα περίφραξης, ασφαλτόστρωσης, σήμανσης και ηλεκτροφωτισμού .

Οι θέσεις στάθμευσης αυτές βρίσκονται σε 20 οικόπεδα, σε όλες τις Κοινότητες του Δήμου Θεσσαλονίκης.  Τα περισσότερα  οικόπεδα είναι δημοτικά ενώ υπάρχουν και ορισμένοι χώροι ιδιοκτησίας της ΕΤΑΔ από την οποία δόθηκε ειδική άδεια προς το Δήμο Θεσσαλονίκης.

Ο προϋπολογισμός του έργου (προσυμβατικά) ανέρχεται στις 968.000 ευρώ και έχει δύο πηγές χρηματοδότησης, από τα ανταποδοτικά τέλη σε ό,τι αφορά στον ηλεκτροφωτισμό και από δάνειο της  ΕΤΕπ που χορηγήθηκε στο Δήμο για την εκτέλεση τεχνικών έργων (τα έργα σκοπούν  στην προσβασιμότητα εντός της πόλης, στην ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης των δημόσιων κτηρίων, στη βελτίωση των αστικών χώρων πρασίνου, καθώς και στη χρηματοδότηση δράσεων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top