«Ανθίζουν» οι επενδύσεις σε Logistics – Έντονο το ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη

«Ανθίζουν» οι επενδύσεις σε Logistics – Έντονο το ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη

Ρεπορτάζ: Βάσω Βεγίρη

Ο τομέας των Logistics (Μεταφορά και Αποθήκευση) κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση εγγραφών νέων επιχειρήσεων στην Ελλάδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.

Η εν λόγω αύξηση νέων επιχειρήσεων που παρουσιάζει ο τομέας των Logistics (Μεταφορά και Αποθήκευση) ανέρχεται σε 33%, ενώ στον τομέα Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο, Επισκευή Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Μοτοσικλετών σημειώθηκε αύξηση 16,9%. Στον αντίποδα μείωση καταγράφηκε στον τομέα Παροχή Ηλεκτρικού Ρεύματος, Φυσικού Αερίου, Ατμού και Κλιματισμού (64,4%).

logistics

Η Θεσσαλονίκη συγκεντρώνει μεγάλο μέρος του εν λόγω επενδυτικού ενδιαφέροντος. Αξίζει να σημειωθεί σχετικά ότι σε συνέχεια της μεγάλης επένδυσης της Dimand στο πρώην βιομηχανικό ακίνητο της «Βαλκάν» για τη μετατροπή του στο μεγαλύτερο Κέντρο Logistics στη Βόρεια Ελλάδα και του αναμενόμενου διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για τη μετατροπή του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου σε Logistics Center, υπάρχουν δύο ακόμη νέες σχετικές σημαντικές επιχειρηματικές εξελίξεις: Η Orilina Properties – Brevan Howard απέκτησε έκταση 46,8 στρεμμάτων στο 1ο χλμ. της επαρχιακής οδού Χαλάστρας – Σίνδου, όπου σκοπεύει να αναπτύξει εγκατάσταση Logistics, ενώ η Jumbo έχει αγοράσει επίσης οικόπεδο στον Δήμο Λαγκαδά με σκοπό την κατασκευή Κέντρου Διανομής.

“Το τελευταίο εξάμηνο η αγορά logistics στη Θεσσαλονίκη εξακολουθεί να αυξάνει τα μεγέθη της και συγκεντρώνει την προσοχή των επενδυτών”, επισημαίνεται σχετικά στην έρευνα της εταιρείας κτηματομεσιτείας, διαχείρισης και εκτιμήσεων ακινήτων “ΔΑΝΟΣ” για το πρώτο εξάμηνο του 2023. “Αυτή η εκρηκτική ανάπτυξη, γενικότερα στην Κεντρική Μακεδονία, αποδεικνύεται από τις πολλές νέες άδειες, οι περισσότερες από τις οποίες αφορούν την περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Από τις 319 άδειες που χορηγήθηκαν την τελευταία τετραετία, τα 242 κέντρα βρίσκονται στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης (στη δυτική πλευρά) και 77 στις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες του Νομού. Η πανδημία συνέβαλε στην ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ταχύτερη ανάπτυξη του e-εμπορίου, ενώ η αναβάθμιση του ρόλου της Θεσσαλονίκης ως κέντρου διαμετακομιστικού εμπορίου στήριξε την θεματική αυτή τάση και αναμένεται ότι θα υπάρξει πρόσθετη ανάπτυξη, μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Η έλλειψη εξειδικευμένης αγοράς logistics απεικονίστηκε ξεκάθαρα κατά τη διάρκεια της άνθησης του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια και αυτό ωθεί τις επενδύσεις στον τομέα των logistics. Η Θεσσαλονίκη προσπαθεί να αυξήσει την ελκυστικότητά της ως κορυφαίος περιφερειακός κόμβος logistics και για αυτό πολλά νέας κλίμακας νέα έργα, είτε βρίσκονται υπό κατασκευή είτε σε φάση σχεδιασμού”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

8ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Ο ρόλος της Θεσσαλονίκης στη ΝΑ Ευρώπη σε τρία πεδία: βιομηχανία, τεχνολογία, logistics (LIVE)

“ΦΙΞ”: Στις 8 Σεπτεμβρίου τα “αποκαλυπτήρια” του σχεδίου ανάπλασης από την Dimand

DIMAND: Αρχίζει άμεσα η επένδυση 150 εκατ. ευρώ στο βιομηχανικό ακίνητο της ΒΑΛΚΑΝ

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top