«Η Χίος πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη και τον κόσμο» ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης που διοργάνωσε ο Φορέας Τουρισμού Χίου στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της 37ης Philoxenia. «Βρισκόμαστε εδώ για να ξανασυστηθούμε, αντιλαμβανόμενοι τώρα, περισσότερο από ποτέ, ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για εμάς, ως ένας λιγότερο γνωστός προορισμός» δήλωσε στο GRTimes.gr η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου και εκπρόσωπος του Φορέα Τουρισμού Χίου Αντιγόνη Μαϊστράλη.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Είναι το πέμπτο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας, βρίσκεται στο Βορειοανατολικό Αιγαίο και εκτός από την πόλη που είναι και η πολυπληθέστερη του νησιού με 29.000 κατοίκους, υπάρχουν 64 συνολικά χωριά που προσκαλούν τον επισκέπτη να τα εξερευνήσει. Η Χίος, το μυρωδάτο νησί με τις χιώτικες γεύσεις, τη χιώτικη φιλοξενία ξανασυστήνεται στη Θεσσαλονίκη και γενικότερα στον κόσμο.

Στο πλαίσιο της 37ης Philoxenia που πραγματοποιήθηκε 18 – 20 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, ο Φορέας Τουρισμού Χίου (ΦΤΧ) διοργάνωσε εκδήλωση με τίτλο «Η Χίος πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη και τον κόσμο» παρουσιάζοντας τη νέα της ταυτότητα αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να προσεγγίσει το νησί.

Όπως ανέφερε στο GRTimes.gr η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου και εκπρόσωπος του ΦΤΧ Αντιγόνη Μαϊστράλη «ο Φορέας Τουρισμού Χίου είναι μια πρωτοβουλία ιδιωτών, μια πράξη εθελοντισμού, μια σύμπραξη, είναι η χιώτικη φιλοξενία, η χιώτικη γη, η χιώτικη γεύση, που τόλμησαν, πίστεψαν και συμπράττουν κάτω από την ίδια ομπρέλα».

Σύμφωνα με την ίδια, τα 60 περίπου μέλη του ΦΤΧ, έχουν καταφέρει να συνεργαστούν και με μνημόνια συνεργασίας έχουν δίπλα τους το Δήμο Χίου, την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, το Επιμελητήριο Χίου, το Πανεπιστήμιο Αιγαίο καθώς και τους Δήμους Οινουσσών και Ηρωικής Νήσου Ψαρών.

Ο ΦΤΧ ο οποίος δημιουργήθηκε στα τέλη του 2019, και παρά τη διετή πανδημία, κατάφερε να σταθεί όρθιος και μέσα από κινήσεις εξωστρέφειας, παρουσιάζεται στο κοινό με νέα ταυτότητα. «Έχουμε καταφέρει να αναγνωρίσουμε τις αδυναμίες μας, απευθυνθήκαμε σε ειδικούς που γνωρίζουν το αντικείμενο καλύτερα από εμάς, διότι εμείς είμαστε επιχειρηματίες, και να ορίσουμε την εικόνα μας. Να την παρουσιάσουμε και το κυριότερο, πρακτικά πια, να δώσουμε στον κόσμο την ευκαιρία να μάθει πώς θα έρθει στον τόπο μας, γιατί αυτό είναι το ζητούμενο» δήλωσε η κα. Μαϊστράλη επισημαίνοντας πως η Χίος είναι ένας προορισμός ‘outsider’ ο οποίος μπορεί να αναδειχθεί και να καλύψει τις ανάγκες του σημερινού ταξιδιώτη.

Προσπάθειες για βελτίωση της συνδεσιμότητας

Κατά τη διάρκεια της 37ης Philoxenia ο Φορέας Τουρισμού Χίου και η τοπική αυτοδιοίκηση είχαν συνάντηση με την ναυτιλιακή εταιρεία  Sea Jets συζητώντας την υποστήριξη άμεσης σύνδεσης του νησιού με τη Θεσσαλονίκη με ταχύπλοο σκάφος.

«Αυτό που κάνουμε τα τελευταία χρόνια είναι να δημιουργήσουμε ένα υγιές και ασφαλές περιβάλλον για τους επιχειρηματίες και να βελτιώσουμε τη συνδεσιμότητα των δυο τόπων με αυξημένα ακτοπλοϊκά δρομολόγια με τις καλύτερες, όσο το δυνατόν, τιμές» επισήμανε στο σύντομο χαιρετισμό του ο αντιδήμαρχος Απασχόλησης, Ναυτιλίας & Τουρισμού Κωνσταντίνος Βεργίνας προσθέτοντας πως η Χίος έχει δεσμούς δυνατούς φιλίας και συνεργασίας στον επιχειρηματικό τομέα με τη Βόρεια Ελλάδα, με τη Θεσσαλονίκη,  εδώ και πολλά χρόνια.

Από την πλευρά της όπως ανέφερε η κα. Μαϊστράλη το ζητούμενο είναι να μπορέσει να φτάσει ο ταξιδιώτης γρήγορα και άνετα στο νησί. «Ποιά είναι η Χίος, τι μπορεί να κάνει ο επισκέπτης, και το σημαντικότερο πώς μπορεί να έρθει, γιατί καλά είναι να ορίζουμε την ταυτότητα μας, ζητούμενο όμως είναι να φτάσει γρήγορα και άνετα ο επισκέπτης στο νησί μας και να ξανάρθει» δήλωσε.

Σ’ ότι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήταν αποκομμένο από τη Χίο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ενώ το νησί συνδεόταν από Καβάλα. Οι συζητήσεις με την ναυτιλιακή εταιρία φαίνεται να οδηγούν στη σύνδεση μία φορά την εβδομάδα, με ταχύπλοο σκάφος, όπως αντίστοιχα είχε μπει από τα μέσα του περασμένου Ιουλίου για Λήμνο και Μυτιλήνη.

Παράλληλα, η σύνδεση που υπάρχει, ήδη από τις 10 Σεπτεμβρίου με υπερσύγχρονο συμβατικού τύπου πλοίο κάθε Σάββατο και ‘πιάνει’ Χίο σε 13 ώρες, ενδέχεται να εκτελείται και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη γραμμή, βάσει σύμβασης που είχε προκηρυχθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ξεκίνησε στις 6 Μαρτίου του 2021, διακόπτεται την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, και επανέρχεται από την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου. Να σημειώσουμε ότι μεταξύ Θεσσαλονίκης – Χίου υπάρχει και αεροπορική σύνδεση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Γεύση σαν τη Χίο

Taste like Chios, δηλαδή «Γεύση σαν τη Χίο», ονομάζεται η ταυτότητα του προορισμού, την οποία και παρουσίασε ο Δημοσθένης Μπρούσαλης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Η Χίος, προορισμός για όλον τον χρόνο, με 64 χωριά, με διαδρομές για κάθε εποχή του χρόνου, μέσα στην πόλη, στο κατοικημένο Κάστρο της, στον Κάμπο με τα εντυπωσιακά αρχοντικά και τα περιβόλια γεμάτα εσπεριδοειδή, στο νότο με τα φημισμένα Μαστιχοχώρια της και τους μεσαιωνικούς της οικισμούς, το βορά με το Κάστρο της Βολισσού, το μοναστήρι της Αγίας Μαρκέλλας, τα Καρδάμυλα κτλ., τη Νέα Μονή Χίου ενταγμένη στα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, τον Ανάβατο – ο χιώτικος Μυστράς-, τα πανέμορφα τοπία που εναλλάσσονται ανάλογα την κάθε εποχή, τις παραλίες με τη διάσημη Μαύρα Βόλια και όχι μόνο, τις χιώτικες γεύσεις από το ούζο μέχρι τα προϊόντα από μαστίχα, τα γλυκά του κουταλιού, τα χειροποίητα ζυμαρικά, τα λουκούμια, το μαστέλο και άλλα τυροκομικά κτλ.

Σχετικά με το Taste like Chios, όπως ανέφερε στο GRTimes.gr ο αντιπρόεδρος του ΦΤΧ και της εστίασης Γιώργος Πάσσας «είναι η προσπάθεια πάνω στο γαστρονομικό σκέλος του ΦΤΧ, όπου μετά από μια έρευνα με τον κ. Μπρούσαλη, φτιάξαμε ένα γαστρονομικό δίκτυο στο νησί το οποίο αποτελείται από 52 σημεία». Πρόκειται για μαγαζιά εστίασης, καταλύματα  που παρέχουν πρωινό με τοπικά προϊόντα, αλλά και γαστρονομικά επισκέψιμα σημεία (οινοποιείο, τυροκομείο, φάρμα κτλ.). «Αυτή τη στιγμή το γαστρονομικό δίκτυο αριθμεί 23 εστιατόρια, 19 μεταποιητικές μονάδες, 8 ξενοδοχεία και 2 εμπορικά μαγαζιά» επισήμανε ο κ. Πάσσας.

Τρόποι πώλησης του προορισμού από τουριστικά γραφεία

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο τουριστικός πράκτορας Στέφανος Χατζημανώλης παρουσίασε τον τρόπο που η ταυτότητα του προορισμού και οι υπηρεσίες του μπορούν να μετατραπούν σε πωλήσεις ενώ στάθηκε και στα εμπόδια που αντιμετωπίζουν ως πωλητές ώστε να προσελκύσουν ολοένα και περισσότερους επισκέπτες στο πανέμορφο νησί.

«Μέχρι τώρα, δεν μπορούσαμε να προωθήσουμε εύκολα τον τουρισμό στην Χίο, διότι δεν είχαμε μια ολοκληρωμένη ταυτότητα, δεν είχαμε την παρουσία του Φορέα Τουρισμού Χίου, δεν είχαμε την παρουσία του Δήμου και της Περιφέρειας συναινετικά σαν ένα πακέτο, το οποίο στη συνέχεια εμείς οι τουριστικοί πράκτορες, πρέπει απαραίτητα να έχουμε τη δυνατότητα, να μπορούμε πολύ γρήγορα να το παρουσιάσουμε στον δυνητικό επισκέπτη» επισήμανε ο κ. Χατζημανώλης.

Όπως ο ίδιος εξήγησε ένα από τα βασικά προβλήματα για περαιτέρω αύξηση τουριστικών πακέτων στη Χίο είναι η σύνδεση με το νησί. «Τα δυο κύρια χαρακτηριστικά ήταν η έλλειψη συγκοινωνιακής προσέγγισης» δήλωσε ο κ. Χατζημανώλης υπογραμμίζοντας ότι εκείνο που προσπαθήσανε ως τουριστικοί πράκτορες είναι να δημιουργηθεί η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση, με ένα γρήγορο πλοίο, «και εμείς θα μπορούμε να διαθέσουμε ένα πακέτο οκτώ μέρες, όπου κάθε μέρα θα μπορεί ο επισκέπτης να κάνει κάτι διαφορετικό» πρόσθεσε. Με την απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση, μια φορά την εβδομάδα, θα υπάρχει η δυνατότητα προσέλκυσης τουριστών όχι μόνο από τη Θεσσαλονίκη αλλά  και από τα Βαλκάνια.

Ο κ. Χατζημανώλης σε συνεργασία με τον επίσης τουριστικό πράκτορα Χάρη Μαντούση παρουσιάσανε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα υπηρεσιών, την οποία θα μπορούν να την επεξεργαστούν οι συνάδελφοί τους, σε οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα περιλαμβάνει όλα τα μέλη του Φορέα Τουρισμού Χίου και παράλληλα θα δίνει την ευκαιρία στον ενδιαφερόμενο να επιλέξει ένα ολοκληρωμένο πακέτο διακοπών, από τον τρόπο μετάβασης στο νησί, μέχρι το κατάλυμα, το ξενοδοχείο διαφορετικής κατηγορίας, τα εστιατόρια, τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, τα φεστιβάλ, τις προσφορές κτλ. Η εκδήλωση του Φορέα Τουρισμού Χίου ολοκληρώθηκε με βράβευση σε συνεργαζόμενα τουριστικά πρακτορεία καθώς και με live cooking με χιώτικες γεύσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

37η Philoxenia – ΟΤΘ/TOURLAB: Η Θεσσαλονίκη με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον

37η Philoxenia: Η Ήπειρος των τεσσάρων εποχών, των γεύσεων και των χρωμάτων (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Θεσσαλονίκη-37η Philoxenia: Εγκαινιάστηκε το περίπτερο του δήμου Θεσσαλονίκης (ΦΩΤΟ-VIDEO)

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top