«Coconut Robotics»: Η μαθητική ομάδα από τη Φλώρινα που σχεδίασε κινητό περιβαλλοντικό σταθμό (ΦΩΤΟ-VIDEO)

«Coconut Robotics»: Η μαθητική ομάδα από τη Φλώρινα που σχεδίασε κινητό περιβαλλοντικό σταθμό (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Ρεπορτάζ: Αναστασία Κοσμίδου

Ένα περιβαλλοντικό κοινωνικό δίκτυο, όπου οι χρήστες του θα διαμοιράζονται μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο, για την ατμοσφαιρική ρύπανση, τις οποίες θα συλλέγουν κάνοντας … ποδήλατο, δημιούργησαν μαθητές του Πειραματικού Σχολείου Φλώρινας, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στον Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2022 -Junior Achievement Greece».

Να κερδίσει τις εντυπώσεις κατάφερε μια ομάδα μαθητών από τη Φλώρινα, στον Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Εικονικής Επιχείρησης, με το καινοτόμο κοινωνικό δίκτυο που δημιούργησε για το μικροκλίμα.

Η «Coconut Robotics», είναι μια ομάδα αποτελούμενη από τέσσερις μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου, που συστάθηκε στον Όμιλο Ρομποτικής του Πειραματικού Σχολείου Φλώρινας το 2017, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών πληροφορικής Γιάννη Αρβανιτάκη και Σωτήρη Γεωργίου.

Ο Θεόφιλος και ο Αχιλλέας είναι οι υπεύθυνοι προγραμματισμού της ομάδας, ενώ ο Δημήτρης και η Άσπα ασχολούνται με τον σχεδιασμό 3D των πρότζεκτς.

EnviroSocial: Περιβαλλοντικές μετρήσεις με…ορθοπεταλιές

Όπως αναφέρει μιλώντας στο GRTimes ο καθηγητής πληροφορικής και ένας εκ των δύο υπεύθυνων της αποστολής, Γιάννης Αρβανιτάκης, η εικονική επιχείρηση με την οποία συμμετείχαν οι μαθητές στον διαγωνισμό φέρει την ονομασία «EnviroSocial» και πρόκειται για έναν κινητό περιβαλλοντικό σταθμό, ο οποίος τοποθετείτε σε ποδήλατα και πραγματοποιεί μετρήσεις.

«Το προϊόν σχεδιάστηκε από τους μαθητές πριν από δύο χρόνια και διήρκησε επτά μήνες. Το σύστημά αποτελείται από μια εφαρμογή για smartphones και μια συσκευή μετρήσεων, η οποία μπορεί να τοποθετηθεί σε ποδήλατα και να είναι σε λειτουργία για 8 με 9 ώρες. Έχει τη δυνατότητα να συλλέγει μετρήσεις θερμοκρασίας, υγρασίας, βαρομετρικής πίεσης, μικροσωματιδίων, μονοξειδίου του άνθρακα και ηχορύπανσης.

Οι μετρήσεις αυτές, κοινοποιούνται μαζί με τις γεωγραφικές συντεταγμένες των διαδρομών στις οποίες λαμβάνονται, μέσω της εφαρμογής. Οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να βλέπουν χάρτες με όλες τις μετρήσεις του δικτύου σε πραγματικό χρόνο, στατιστικά γραφήματα με βάση τον χρόνο και τον τόπο, ειδοποιήσεις για επιβαρυμένες διαδρομές στην περιοχή τους, ενώ παράλληλα έχουν τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης και δικτύωσης με άλλα άτομα που διαθέτουν την εφαρμογή.

Ουσιαστικά οι ποδηλάτες θα μετράνε τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, συλλέγοντας πολύτιμες πληροφορίες, που θα ήταν δύσκολο να αντληθούν διαφορετικά, καθώς δεν είναι εύκολο να υπάρχουν παντού σταθμοί μέτρησης και σε επίπεδο μικροκλίματος» είπε αναλυτικά ο κ. Αρβανιτάκης.

Η ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή και τα μελλοντικά σχέδια

Όπως διευκρίνισε ο κ. Αρβανιτάκης ερωτηθείς για την ιδέα του πρότζεκτ «η κλιματική αλλαγή απασχόλησε τα παιδιά από τις πρώτες συναντήσεις. Η ανάγκη για δράσεις που θα μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και θα αναστρέψουν την πορεία για αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας είναι μεγάλη. Ήθελαν να φτιάξουν κάτι που θα συνεισφέρει και στον τόπο τους, καθώς η Φλώρινα είναι επιβαρυμένη ατμοσφαιρικά λόγω των εργοστασίων εξόρυξης λιγνίτη που βρίσκονται στην βιομηχανική περιοχή. Επιπροσθέτως η περιοχή χαρακτηρίζεται από ψυχρούς χειμώνες, που δημιουργούν την ανάγκη συνεχούς θέρμανσης, με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρα να επιβαρύνεται αισθητά από αιωρούμενα μικροσωματίδια, από τζάκια και την καύση ξύλου και pellet. Τα παιδιά πήραν έτσι την πρωτοβουλία να φτιάξουν μια συσκευή που θα είναι απλή στην χρήση και θα μπορεί να συλλέγει δεδομένα περιβαλλοντικών συνθηκών, τα οποία μέσω του κινητού τηλεφώνου θα δημοσιεύονται σε έναν χάρτη».

Τέλος ο κ. Αρβανιτάκης ανέφερε σχετικά με τις εντυπώσεις που δημιούργησε στους μαθητές αυτή η πρωτόγνωρη εμπειρία ότι «παρά το γεγονός ότι τα παιδιά έχουν συμμετάσχει σε Πανελλαδικό διαγωνισμό ρομποτικής, η συμμετοχή τους αυτή ήταν μια μοναδική εμπειρία. Τα παιδιά ανέπτυξαν καθ’ όλη τη διάρκεια της δουλειάς τους σημαντικές δεξιότητες στο σχεδιασμό, με αντίκρισμα στον επιχειρηματικό και τεχνολογικό κόσμο. Έκαναν γνωριμίες με επιφανείς επιχειρηματίες και διαπίστωσαν ότι η σύσταση μιας επιχείρησης είναι περισσότερο θέμα δημιουργικότητας και λιγότερο κεφαλαίου. Αυτή τη στιγμή τα παιδιά έχουν αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια και δηλώνουν πως θα ασχοληθούν επαγγελματικά με το κομμάτι του προγραμματισμού και του σχεδιασμού».

Δείτε το βίντεο της εικονικής επιχείρησης «EnviroSocial»:

Φωτογραφίες: coconut-robotics.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

1ο ΕΠΑΛ Κορδελιού: Μαθητές σε «ρόλο businessmen» δημιούργησαν επιχείρηση παροχής βοήθειας (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Θεσσαλονίκη: Μαθητές τραγούδησαν για την προώθηση της δωρεάς μυελού των οστών (ΦΩΤΟ-VIDEO)

1ο ΕΠΑΛ Κορδελιού: Μαθητές σε «ρόλο businessman» δημιούργησαν επιχείρηση παροχής βοήθειας (ΦΩΤΟ-VIDEO)

«Η Αυλή των Θαυμάτων» στο Μέγαρο Μουσικής από 28 Μαΐου έως 5 Ιουνίου

Ουκρανία: Ξεκίνησε η πρώτη δίκη για εγκλήματα πολέμου – Ένοχος δηλώνει ο ρώσος στρατιώτης

Ν. Κορέα: Πάνω από 31.000 νέα κρούσματα κορωνοϊού και 31 θάνατοι σε ένα 24ωρο

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top