Δήμαρχος Βοΐου: Βάζουμε τα θεμέλια να γίνει το Βόιο γνωστό

Δήμαρχος Βοΐου: Βάζουμε τα θεμέλια να γίνει το Βόιο γνωστό

Ένας από τους μεγαλύτερους σε έκταση δήμους της Ελλάδας, ο δήμος Βοΐου, στη Δυτική Μακεδονία, είναι γεμάτος ανεξερεύνητα μυστικά και συναρπαστικές εκπλήξεις. «Βάζουμε τα θεμέλια έτσι ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε την αναγκαία προώθηση για να γίνει ο τόπος γνωστός στο ευρύτερο κοινό» δήλωσε στο GRTimes.gr ο δήμαρχος Βοΐου Χρήστος Ζευκλής στο πλαίσιο της παρουσίασης του τουριστικό brand του δήμου, στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της 36ης Philoxenia.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Στη Δυτική Μακεδονία, στο νομό Κοζάνης βρίσκεται ο Δήμος Βοΐου με πρωτεύουσα την Σιάτιστα, ο οποίος  περιλαμβάνει τις δημοτικές ενότητες Τσοτυλίου, Νεαπόλεως, Άσκιου, Πενταλόφου και Σιάτιστας.

«Ο Δήμος Βοΐου, ένας από τους μεγαλύτερους σε έκταση δήμους της Ελλάδας, φιλοξενεί πάρα πολλά αξιοθέατα. Δυστυχώς όμως, μέχρι σήμερα δεν αναδείχθηκε για πολλούς λόγους, ως τουριστικός προορισμός. Με το τουριστικό brand βάζουμε τα θεμέλια, έτσι ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε την αναγκαία προώθηση για να γίνει ο τόπος γνωστός στο ευρύτερο κοινό» αναφέρει ο δήμαρχος Βοΐου Χρήστος Ζευκλής στο πλαίσιο της παρουσίασης της τουριστικής ταυτότητας του Δήμου που έγινε κατά τη διάρκεια της 36ης Philoxenia, στη Θεσσαλονίκη.

Όπως ο ίδιος ανέφερε στο GRTimes.gr «ο δήμος Βοΐου έχει πάρα πολύ υλικό να αναδείξει και φιλοξενεί πάρα πολλά αξιοθέατα» τα οποία έχουν να κάνουν με τον θρησκευτικό τουρισμό, με τον πολιτιστικό, την ιστορία, τα έθιμα, τη γαστρονομία, τις υπαίθριες δραστηριότητες κτλ.

Πρωτεύουσα του δήμου είναι η Σιάτιστα, σε υψόμετρο 920 μ., με 5.500 περίπου μόνιμους κατοίκους, η οποία βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του νομού Κοζάνης, στις νότιες πλαγιές της κορυφής Βέλλια του Άσκιου (Σινιάτσικου) όρους, πάνω από την κοιλάδα του Αλιάκμονα και απέχει 28 χλμ. από την πόλη της Κοζάνης.

«Τα μοναδικά αρχοντικά της Σιάτιστας, εκ των οποίων τρία είναι ανακαινισμένα, προσελκύουν πάνω από 10.000 άτομα ετησίως» δηλώνει ο κ. Ζευκλής αναφέροντας και τα τουλάχιστον τέσσερα μοναστήρια που ήδη προσελκύουν πολύ κοινό, τα περίφημα μαστοροχώρια του δήμου Βοΐου, «ατόφια κειμήλια που έχει αφήσει πίσω του ο χρόνος», όπως ο Πεντάλοφος χτισμένος σε υψόμετρο 1.050 μ. στο ψηλότερο σημείο του Βοΐου και το σημαντικότερο μαστοροχώρι του νομού Κοζάνης, αλλά και ο Βυθός, το Δίλοφο κ.ά.

Ο κ. Ζευκλής αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στο περίφημο γεωπάρκο της UNESCO Μπούρινου, στα τοπικά προϊόντα και τη γαστρονομία του τόπου, στα ποτάμια και τα γεφύρια – 14 στον αριθμό- με το μεγαλύτερο πέτρινο γεφύρι στην Ελλάδα – μετά το γεφύρι της Άρτας-, το γεφύρι του Πασά, να βρίσκεται στην περιοχή, στα σύνορα μεταξύ Βοΐου και Γρεβενών, και όπως μας πληροφορεί έχει ήδη ξεκινήσει η μελέτη για την αναπαλαίωση του ώστε να είναι έτοιμο μέσα στην επόμενη τετραετία.

«Όλα αυτά συνθέτουν ένα καταπληκτικό τριήμερο με νέες και μοναδικές εμπειρίες για τον επισκέπτη’ όλα αυτά σε μια απόσταση αναπνοής από μεγάλα αστικά κέντρα, στο κέντρο της Δυτικής Μακεδονίας, όπου από Θεσσαλονίκη φτάνετε στο Βόιο σε 1 ώρα και 20 λεπτά» δηλώνει στο GRTimes.gr ο δήμαρχος Βοΐου.

Η τουριστική ταυτότητα

«Μυστικά και εκπλήξεις. Πού αλλού; Βόιο–Δυτική Μακεδονία» είναι το νέο σλόγκαν, η νέα τουριστική ταυτότητα του Δήμου Βοΐου, την οποία και παρουσίασε κατά τη διάρκεια της 36ης Philoxenia ο σκηνοθέτης και διαφημιστής – Υπεύθυνος της Ομάδας Έργου Τουριστικής Προβολής Δήμου Βοΐου Αντώνης Κιούκας.

«Παρέλαβα έναν τόπο χωρίς καμία σχεδόν τουριστική υποδομή, ξεκινήσαμε από το μηδέν, με σωστά βήματα» ανέφερε ο κ. Κιούκας  λέγοντας πως πρώτα έπρεπε να ερευνήσουν, να σκεφτούν τι μπορεί να ενδιαφέρει έναν τουρίστα σε Ελλάδα και εξωτερικό, «να φτιάξουμε μια ταυτότητα που λέγεται branding».

Όπως ο ίδιος εξήγησε «για να τοποθετηθεί επικοινωνιακά το Βόιο στον τοπικό, εθνικό και διεθνή τουριστικό χάρτη απαιτείται να έχει μια εικόνα, ένα λογότυπο. Απαιτείται ένα σλόγκαν, για να προστεθεί υπεραξία στα προϊόντα, στον τόπο και στις τουριστικές υπηρεσίες απαιτείται μια εικόνα (image), και για να πείσουμε ΜΜΕ, πολιτικούς, αρχές κτλ. ότι αξίζει να ασχοληθούν ενεργά με το Βόιο απαιτείται να του προσδώσουμε κύρος. Για να προσφέρουμε κίνητρα και να κινητοποιήσουμε τους πολίτες του Βόιου, να επενδύσουν στον τόπο τους, απαιτείται να τους εμπνεύσουμε» πρόσθεσε.

Ποιοι είναι όμως σήμερα οι εν δυνάμει επισκέπτες του Βοΐου; Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου τουριστικού brand, είναι οι επισκέπτες της γύρω περιοχής, Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, ξένοι και Έλληνες τουρίστες είτε σε γκρουπ είτε μεμονωμένοι.

Τα πλεονεκτήματα του Βοΐου

Και μπορεί το Βόιο στους περισσότερους να είναι άγνωστο και να μην γνωρίζουν καν που βρίσκεται στον χάρτη, ωστόσο αυτό το άγνωστο είναι η δύναμή του, «είναι ένα άγνωστο μέρος, έχει ανεξερεύνητα μυστικά και προσφέρει συναρπαστικές εμπειρίες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κιούκας.

Ένα βασικό πλεονέκτημά του είναι ότι βρίσκεται στο κέντρο της Δυτικής Μακεδονίας, δίπλα στην Εγνατία οδό, η προσβασιμότητα είναι άμεση, απέχει μιάμιση ώρα από Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Λάρισα, Φλώρινα και μια ώρα από το αεροδρόμιο της Καστοριάς.

Επιπρόσθετα, τα ανεκμετάλλευτα διαμάντια τα οποία μπορεί να τα κάνει κοσμήματα ο τόπος είναι, ο προσκυνηματικός τουρισμός, ο περιπατητικός, ο γαστρονομικός, ο πολιτιστικός κτλ.

Η Σιάτιστα με τα θαυμαστά αρχοντικά της, λαμπρά δείγματα της αρχιτεκτονικής του 18ου αιώνα- τριάντα (30) περίπου αρχοντικά σώζονται μέχρι σήμερα, ανάμεσά τους τα αρχοντικά της Πούλκως, του Δόλγκηρα, του Μαλιόγκα, του Νεραντζόπουλου κτλ.-, τα μουσεία (παλαιοντολογικό, βοτανικό, εκκλησιαστικό, λαογραφικό), με τα μαστοροχώρια (Πεντάλοφος, Αυγερινός, Βυθός, Κριμήνι, Νάματα κ.ά.), τα πέτρινα γεφύρια, τα παραμυθένια βουνά και τα μονοπάτια, τα αιώνια μοναστήρια και τις εκκλησίες (Κοίμηση της Θεοτόκου στο Μικρόκαστρο, Μεταμόρφωση του Σωτήρος στο Δρυόβουνο, Κοίμηση της Θεοτόκου στο Σισάνι, Αγία Τριάδα στο Βυθό κ.ά.),  τις δημοτικές ενότητες του δήμου Βοΐου – του Τσοτυλίου με την ομώνυμη κωμόπολη γνωστή για το ιστορικό Γυμνάσιο-Οικοτροφείο που λειτούργησε ήδη από τα χρόνια της τουρκοκρατίας, της Νεάπολης, του Ασκίου και του Πενταλόφου-, τα ήθη και τα έθιμα (Κλαδαριές στις 23 Δεκεμβρίου, Μπουμπουσάρια την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνεια, οι Καβαλάρηδες της Παναγίας τον Δεκαπενταύγουστο κ.ά.), τη γαστρονομία και τα περίφημα κρασιά με ναυαρχίδα το ηλιαστό Σιάτιστας, συνθέτουν έναν τόπο γεμάτο κρυμμένα και ανεξερεύνητα μυστικά.

Όσο για τη διαμονή, μια από τις ευκαιρίες του δήμου Βοΐου είναι να δημιουργηθεί ένας επαρκής αριθμός καταλυμάτων για να καταστεί κύριος τουριστικός προορισμός. Αυτή τη στιγμή, οι κλίνες στο δήμο Βοΐου είναι περιορισμένες, ωστόσο υπάρχει δυνατότητα διαμονής και σε κοντινές περιοχές όπως η Κοζάνη, η Πτολεμαΐδα κτλ.

Το φύλλο ενός δέντρου

Το νέο λογότυπο για την τουριστική ταυτότητα του Δήμου Βοΐου στηρίζεται σε λέξεις και όχι σε ένα σύμβολο έμβλημα, όπως συνήθως γίνεται. «Το μόνο σύμβολό μας είναι το φύλλο ενός δέντρου, μια μινιμαλιστική γραφική προσέγγιση η οποία μας προσφέρει πολλές δυνατότητες, μεταφέρει την αίσθηση ενός μέρους με φύση, δάση και βουνά» ανέφερε ο σκηνοθέτης και διαφημιστής – Υπεύθυνος της Ομάδας Έργου Τουριστικής Προβολής Δήμου Βοΐου Αντώνης Κιούκας προσθέτοντας ότι μπορεί να καλύψει μια 365 ημερών καμπάνια, με το φύλλο να αλλάζει χρώματα ανάλογα τις τέσσερις εποχές του χρόνου.

Η παρουσίαση του τουριστικού brand του Δήμου Βοΐου με θέμα «Μυστικά και εκπλήξεις. Πού αλλού; Βόιο–Δυτική Μακεδονία» ολοκληρώθηκε με την προβολή ενός τρίλεπτου βίντεο με εντυπωσιακές εικόνες του Δήμου, σε σενάριο και σκηνοθεσία Αντώνη Κιούκα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

36η Philoxenia: «Ο Δήμος Βοΐου παρουσιάζει τη νέα του τουριστική ταυτότητα»

Τουρισμός: Η Ελλάδα είναι ασφαλής προορισμός – Φορείς του τουρισμού στο GRTimes.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top