Επιμελητήριο Αρκαδίας: Εξωστρέφεια για την αύξηση επισκεψιμότητας στον ορεινό όγκο

Επιμελητήριο Αρκαδίας: Εξωστρέφεια για την αύξηση επισκεψιμότητας στον ορεινό όγκο

Στο μέσο της Πελοποννήσου, ανάμεσα σε πυκνές εκτάσεις ελάτων του Μαινάλου και αλπικά ξέφωτα, βρίσκεται η Αρκαδία, ένας τόπος που ξεχωρίζει για την πλούσια ιστορία του αλλά και τα ‘διαμάντια’ του με τα γραφικά χωριά, τα αξιοθέατα, τις ποικίλες δραστηριότητες. Ωστόσο, υστερεί σε επισκεψιμότητα σε σύγκριση με τους υπόλοιπους νομούς της Πελοποννήσου. «Οι αριθμοί και οι δείκτες για την Αρκαδία είναι πιο χαμηλοί μακράν σε σχέση με τους άλλους νομούς που απαρτίζουν την Περιφέρεια Πελοποννήσου και με τις δυνάμεις μας προσπαθούμε να τους βελτιώσουμε» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας Γιάννης Τρουπής.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Τα διαμάντια της Ορεινής Αρκαδίας με τις φυσικές τους ομορφιές, σε μια απόσταση δυο – δυόμισι ωρών από την Αθήνα, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε στο πλαίσιο ενός ταξιδιού εξοικείωσης (press trip) που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Αρκαδίας 25-27 Φεβρουαρίου.

Όπως εξήγησε στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας Γιάννης Τρουπής, το ταξίδι εντάσσεται στο πλαίσιο εξωστρέφειας του Επιμελητηρίου, για την ενίσχυση της περιοχής και των μελών του. «Η επίσκεψη που είχε κάνει η διοίκηση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος υπό την προεδρία του κ. Χατζηθεοδοσίου, για τους δύο δήμους της Αρκαδίας – Γορτυνίας και Μεγαλόπολης- με στόχο την ενίσχυση επιχειρήσεων που είχαν πληγεί άμεσα από τις πυρκαγιές το καλοκαίρι του 2021, που δεν υπήρχαν επιχειρήσεις άμεσα πληττόμενες από τις φωτιές, μ’ αυτά τα χρήματα κάναμε ένα ταξίδι εξοικείωσης ώστε ο κόσμος γνωρίζοντας αυτούς τους δυο δήμους, να έρθει και να αυξηθούν οι διελεύσεις στον τόπο μας» δήλωσε ο κ. Τρουπής.

Ο ίδιος επισήμανε πως «δυστυχώς, οι αριθμοί και οι δείκτες για την Αρκαδία είναι πιο χαμηλοί μακράν σε σχέση με τους άλλους νομούς που απαρτίζουν την Περιφέρεια Πελοποννήσου (Κορινθία, Αργολίδα, Λακωνία και Μεσσηνία). Η Αρκαδία είναι ‘φτωχή’. Με τις δυνάμεις, τις λίγες ή τις πολλές που έχουμε, προσπαθούμε να τους βελτιώσουμε τους δείχτες» πρόσθεσε.

Στόχος η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα

Έτσι μέσα από κάποιες δράσεις όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση το ταξίδι εξοικείωσης με εκπροσώπους ΜΜΕ από Θεσσαλονίκη και Αθήνα και ταξιδιωτικούς πράκτορες από Αθήνα που ειδικεύονται στον εισερχόμενο τουρισμό, το Επιμελητήριο Αρκαδίας προσπαθεί να αναδείξει τον ορεινό όγκο της Αρκαδίας, να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες και να ενισχύσει τα μέλη του σε εστίαση, εμπόριο κτλ.

«Ξέρετε, τα Επιμελητήρια είναι συμβουλευτικά όργανα, δεν είναι συνδικαλιστικά, και συμβουλεύοντας τις επιχειρήσεις και προωθώντας τα αιτήματά τους προς την Πολιτεία, προσπαθούμε με άμεσες και έμμεσες δράσεις να βοηθήσουμε την επισκεψιμότητα στο νομό μας λίγο να ανέβει».

Ερωτηθείς ο κ. Τρουπής για το λόγο που θεωρεί ότι η επισκεψιμότητα είναι χαμηλή στην Αρκαδία απαντάει πως «θεωρώ ότι βεβιασμένα κάποιος θα έλεγε ότι δεν έχει τις θάλασσες και τις ακτές που προσελκύουν περισσότερο τουρισμό. Όμως, έχουμε τη Νότια Κυνουρία και τη Βόρεια Κυνουρία με μεγάλη ακτογραμμή, από το Λεωνίδιο έως και το Παράλιο Άστρος, έχουμε όμως και τον ορεινό μας όγκο, και τη Μεγαλόπολη».

Ο ίδιος εξηγεί ότι ίσως να μην έχει προβληθεί η περιοχή όπως θα έπρεπε, «ίσως να έχουν προβληθεί αλλά μεμονωμένα χωρίς να υπάρχει ένας στρατηγικός σχεδιασμός. Εμείς προσπαθούμε φτιάχνοντας ένα πλάνο, ανά τακτά διαστήματα να προσκαλούμε δημοσιογράφους και ανθρώπους του τουρισμού, και να προβάλλουμε αυτούς τους δύο δήμους» δήλωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας.

Παράλληλα, ο κ. Τρουπής αναφέρθηκε και στο βίντεο που δημιούργησαν πέρυσι με τίτλο This is Arcadia, με στόχο να επανακαθοριστεί η Αρκαδία στον τουριστικό χάρτη ως προορισμός με απαράμιλλες εναλλαγές και ανεξερεύνητες αντιθέσεις και το οποίο με την προβολή του και την προώθηση του, στην Ελλάδα αλλά κυρίως στο εξωτερικό, έχει ήδη αρχίσει να δείχνει κάποια θετικά δείγματα στην περιοχή.

«Μέσα από το βίντεο This is Arcadia θέλουμε να δείξουμε ότι σε μισή ώρα – τρίτα τέταρτα από τις παραλίες της Βόρειας και Νότιας Κυνουρίας μπορεί να βρεθεί ο επισκέπτης στην ορεινή Αρκαδία, μπορεί να έχει εναλλαγές από τη θάλασσα μέχρι το χιονοδρομικό» ανέφερε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας.

Στρατηγικός σχεδιασμός

Η Γορτυνία είναι μια περιοχή που πρωτοστάτησε κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821, υπό την ηγεσία των ισχυρών οικογενειών των Κολοκοτρωναίων, Δεληγιανναίων κτλ. Η Βυτίνα παραδοσιακός οικισμός χτισμένος σε υψόμετρο 1.033 μ., τα Λαγκάδια πρώην κεφαλοχώρι με το ιστορικό σπίτι των Δεληγιάννηδων, με ήπια τουριστική ανάπτυξη, η Δημητσάνα στα 970 μ. έδρα του Δήμου Γορτυνίας με τους τριώροφους πύργους της, το υπαίθριο μουσείο Υδροκίνησης, το σπίτι του Παλαιών Πατρών Γερμανού κτλ., η Στεμνίτσα κέντρο αργυροχρυσοχοΐας από τα μεταβυζαντινά χρόνια, το ήσυχο Ελληνικό ονομασία που προέκυψε από έναν βράχο της περιοχής, η αρχαία Γόρτυνα, η Καρύταινα όμορφο χωριό με τον Πύργο Λεβένταινας του 15ου αιώνα και το κάστρο στην κορυφή του λόφου, το αρχαίο θέατρο Μεγαλόπολης – το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα του αρχαίου ελληνικού κόσμου-, το Λιοντάρι με τη βυζαντινή εκκλησία των Αγ. Αποστόλων κτλ. συμπεριλαμβάνονται στα αξιοθέατα και τα ‘διαμάντια’ της Ορεινής Αρκαδίας.

«Θα πρέπει να γίνει ένας στρατηγικός σχεδιασμός στο νομό, υπό τη συνεργασία και τον παραλληλισμό και των πέντε δήμων, και της Περιφέρειας, και του Επιμελητηρίου ώστε όλοι μας να ακολουθούμε ένα μοτίβο και μια κοινή γραμμή» επισημαίνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας Γιάννης Τρουπής.

Το Επιμελητήριο σε αριθμούς

Πρόκειται για ένα από τα μικρότερα Επιμελητήρια της Ελλάδας όσον αφορά τον αριθμό των μελών, με 5.500 περίπου μέλη, εκ των οποίων τα 2.000 – 2.500 ψηφίζουν. Σύμφωνα με τον κ. Τρουπή, πρόκειται για ένα από τα πιο ενεργά και δραστήρια Επιμελητήρια, «το θεωρούμε δεύτερο σπίτι μας» όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στο αποχαιρετιστήριο γεύμα προς τους εκπροσώπους των ΜΜΕ.

Όπως επισημάνθηκε, στις δράσεις του Επιμελητηρίου συμπεριλαμβάνεται το πρόγραμμα Συνεργατικοί Σχηματισμοί Καινοτομίας (ΣΣΚ), μέσα από το οποίο μέλη του θα μπορούν να διαφημίσουν δωρεάν την επιχείρησή τους (εστίαση ή κατάλυμα), οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να κάνουν κράτηση, ή θα μπορεί να λειτουργεί ως διαφημιστικό σάιτ για όλη την Αρκαδία. Σημειώνεται ότι σκοπός των ΣΣΚ είναι η ανάπτυξη και αξιοποίηση καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας με διεθνή αναγνώριση και υψηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας.

«Παράλληλα, φροντίζουμε να ψηφιοποιήσουμε το Επιμελητήριο, θα γίνονται όλα αυτοματοποιημένα μέσω μιας πλατφόρμας και επίσης, με τη συνεργασία νεαρών Αρκάδων θα φτιάξουμε ένα hub που θα συνενώσει και θα συμπεριλάβει όλους τους απανταχού στον πλανήτη Αρκάδες οι οποίοι έχουν την παραμικρή σχέση με την Αρκαδία, ώστε ψηφιακά, μεταξύ μας να γνωριστούμε, και στη συνέχεια αν θέλει να συνάψει εμπορικές συναλλαγές» πρόσθεσε ο κ. Τρουπής.

Στο Επιμελητήριο Αρκαδίας τα 1980 μέλη είναι στο τμήμα του Εμπορίου, 1672 στη Μεταποίηση, 226 στο Τουρισμό (ενοικιαζόμενα καταλύματα), 2631 στις Υπηρεσίες, 21 στα Ταξιδιωτικά πρακτορεία και 964 στην Εστίαση. Στο δήμο Τρίπολης όπου βρίσκεται και η έδρα του Επιμελητηρίου είναι εγγεγραμμένα 3935 μέλη, στο δήμο Νότιας Κυνουρίας 367, στο δήμο Γορτυνίας 617, στο δήμο Μεγαλόπολης 655 και στο δήμο Βόρειας Κυνουρίας 845 μέλη.

Σημειώνεται ότι η Αρκαδία, διαθέτει μόλις το 16,54% στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού της Περιφέρειας Πελοποννήσου και περί τις 4.000 κλίνες καταλαμβάνοντας την τελευταία θέση της Περιφέρειας σ’ αυτό το κομμάτι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

85η ΔΕΘ: Εξωστρέφεια από το Επιμελητήριο Αρκαδίας και έμφαση στον τουρισμό

Ρωσία – Ουκρανία πόλεμος: Γκρίζα σύννεφα για τον ελληνικό τουρισμό

Γκερέκου: To yachting αποτελεί τεράστιο κεφάλαιο εθνικού πλούτου

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top