Κοζάνη: Σοβαρό πρόβλημα στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων–Πότε θα αποκατασταθεί

Κοζάνη: Σοβαρό πρόβλημα στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων–Πότε θα αποκατασταθεί

Ρεπορτάζ: Θωμάς Καλέσης

Μία ρωγμή στις κολώνες πάνω στις οποίες στηρίζεται η Υψηλή Γέφυρα των Σερβίων, στη λίμνη Πολυφύτου στη Κοζάνη, αναγκάζει την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, στη λήψη άμεσων μέτρων και στην κατάρτιση μελετών για την αποκατάστασή της ζημιάς.

Στο ζήτημα αναφέρθηκε εκτενώς σήμερα (4/4) ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Κασαπίδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε αλλά και στο GRTimes, τονίζοντας πως «μετά την επίσκεψη ειδικών κλιμακίων από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αλλά και την Εγνατία Οδό, έχουμε ήδη καταλήξει στο πόρισμα που αφορά τα αίτια που προκάλεσαν αυτό το πρόβλημα. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην ανάθεση τριών μελετών. Η πρώτη θα αφορά την τοπογραφική αποτύπωση κάποιων σημείων της γέφυρας, η δεύτερη κάποιος ελέγχους που πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν και η τρίτη αφορά μια μελέτη που θα την κάνει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Εγνατία Οδό και τις τεχνικές υπηρεσίες, έτσι ώστε να μπορέσουμε να θωρακίσουμε τη γέφυρα».

Αναφερόμενος δε στο πρόβλημα που υπάρχει, ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας υπογράμμισε πως πρόκειται για «ένα σημείο αδυναμίας που εντοπίστηκε σε μια άρθρωση του καταστρώματος, το οποίο επικάθεται πάνω στους προβόλους που προεκτείνονται από τις κολώνες. Για μία ρωγμή σε μια άρθρωση η οποία εξαιτίας των μέτρων που λάβαμε εγκαίρως δεν εμπνέει ανησυχία, αλλά δεν μας επιτρέπει να αλλάξουμε και κάτι στον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται η κυκλοφορία».

Ο κ. Κασαπίδης μάλιστα δεν παρέλειψε να επιρρίψει ευθύνες και στις προηγούμενες διοικήσεις της Περιφέρειας αναφέροντας ότι «εάν είχαν μεριμνήσει εγκαίρως, ενδεχομένως να μην χρειαζόταν να προχωρήσουμε σε τέτοιου είδους ενέργειες και μέτρα».

Μέχρι το καλοκαίρι τα φανάρια

Πριν ανακαλυφθεί το πρόβλημα κατά την τελευταία επιθεώρηση των κλιμακίων, η Περιφέρεια σκόπευε να προχωρήσει σε απόσυρση των φωτεινών σηματοδοτών που μέχρι σήμερα δεν επιτρέπουν την υπερφόρτωση της γέφυρας από οχήματα. Για τον λόγο αυτό, ήταν έτοιμη να διεξαχθεί μια δοκιμή φόρτισης προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η κατασκευή μπορεί να ανταποκριθεί. Αυτή η δοκιμή ωστόσο αναβάλλεται τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι.

«Ευελπιστούμε ότι μέχρι τις αρχές καλοκαιριού θα έχουμε αποκαταστήσει την εν λόγω ζημιά και θα μπορέσουμε να αποσύρουμε τους σηματοδότες. Προς το παρόν όμως, αυτό δεν μπορεί να γίνει τώρα» λέει ο περιφερειάρχης στο GRTimes, προσθέτοντας πάντως «πως η ζημιά από τη μια δεν εμπνέει ανησυχία ως προς τη συνολική στατικότητα της γέφυρας, αλλά από την άλλη δεν επιτρέπει και την υπερφόρτωσή της με πολλά οχήματα».

Σύντομα δε, αναμένεται να ανατεθεί μελέτη για τη συνολική αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ιστορική κατασκευή έτσι ώστε να καταστεί πλήρως λειτουργική.

Περιμένουμε ενημέρωση λέει ο δήμαρχος Σερβίων

Ενημέρωση για το συγκεκριμένο ζήτημα ζητά ο δήμαρχος Σερβίων ο οποίος τόνισε ότι αν και συναντήθηκε πρόσφατα με τον Περιφερειάρχη δεν αναφέρθηκε στη ζημιά που έχει εντοπιστεί από τα κλιμάκια του ΑΠΘ και της Εγνατίας.

«Γνωρίζω ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα στα πλαϊνά της γέφυρας, αλλά όχι για τον εντοπισμό της ρωγμής, εκτός και αν αυτό συνέβη κατά το τελευταίο 24ωρο» σημείωσε στο GRTimes ο Χρήστος Ελευθερίου, προσθέτοντας μάλιστα ότι «εκείνο που γνωρίζω εγώ, είναι ότι με τα φανάρια η γέφυρα καταπονείται περισσότερο».

Από τις μακρύτερες στην Ελλάδα

Να σημειωθεί ότι η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων είναι μια από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα, μήκους 1.372 μέτρων. Αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας και βρίσκεται 15 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Κοζάνης και 7 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Σερβίων. Είναι μια από τις δύο γέφυρες της λίμνης, μαζί με τη γέφυρα Ρυμνίου, η οποία βρίσκεται νοτιοδυτικά κοντά στην Αιανή και είναι μικρότερη σε μήκος.

Στις αρχές του 2020, μετά από οπτικό έλεγχο της γέφυρας που διενήργησε ο αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ, Στέργιος Μητούλης, διαπιστώθηκε ότι με το πέρασμα του χρόνου, τις περιβαλλοντικές καταπονήσεις και τα φορτία που δέχθηκε η γέφυρα η ασφάλεια της κατασκευής έχει μειωθεί και γι’ αυτό το λόγο λήφθηκαν περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας των οχημάτων, με την τοποθέτηση των φωτεινών σηματοδοτών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top