Οι επαφές με ισχυρούς tour operators και εκπροσώπους αεροπορικών εταιριών, δημιουργούν νέες προκλήσεις για το τουριστικό προϊόν της Πιερίας. Η συμμετοχή της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας και του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Προβολής, εκτός από τη γερμανική αγορά, ποντάρει και στη βρετανική. Και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ηρακλής Τσιτλακίδης «τα καλύτερα είναι μπροστά μας!».

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Μετρώντας πλέον αντίστροφα για την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν, η περιοχή της Πιερίας συμμετέχει δυναμικά στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις με την πιο πρόσφατη παρουσία της στην ITB του Βερολίνου που διεξήχθη 7 – 9 Μαρτίου.

«Υπάρχει ισχυρή ζήτηση από το εξωτερικό», δηλώνει με ικανοποίηση στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας (ΕΞΠ) και του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής προβολής, και Ανάπτυξης (ΠΟΤΑΠ), Ηρακλής Τσιτλακίδης ο οποίος έδωσε το «παρών» σε μια από τις μεγαλύτερες και πλέον δυναμικές διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, αυτήν της ΙΤΒ στο Βερολίνο. Τόσο η ΕΞΠ όσο και ο ΠΟΤΑΠ συμμετέχουν σε μια σειρά δράσεων για την προώθηση του τουρισμού της Πιερίας, των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που διαθέτει, αλλά και του ολοένα αναπτυσσόμενου ημιορεινού και ορεινού τουρισμού.

Στόχος η βρετανική αγορά

Τόσο η γερμανική όσο και η βρετανική αγορά ήταν οι δυο πρώτες σε αφίξεις στην Ελλάδα πέρυσι το καλοκαίρι. Σύμφωνα με στοιχεία του INSETE Intelligence, την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2022, η ταξιδιωτική κίνηση από την Γερμανία παρουσίασε αύξηση κατά +8,5% και διαμορφώθηκε σε 4.241.000 ταξιδιώτες σε σχέση με τον αντίστοιχο διάστημα του 2019 και από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά +27,6% και διαμορφώθηκε σε 4.371.000 ταξιδιώτες. Οι δε εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά +7,6% και διαμορφώθηκαν στα 3.118 εκατ. € και από το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψαν άνοδο κατά +24,2% και διαμορφώθηκαν στα 3.128 εκατ. €.

Σ’ ότι αφορά το μερίδιο που παίρνει η Πιερία από τις παραπάνω αγορές, όπως επισημαίνει ο κ. Τσιτλακίδης, η μεν γερμανική αγορά συγκαταλέγεται στην πρώτη πεντάδα, η δε βρετανική είναι… άφαντη.

«Η γερμανική αγορά είναι αρκετά σημαντική για εμάς, ωστόσο στοχεύουμε και στη βρετανική, μια αγορά η οποία έρχεται στη Θεσσαλονίκη, έρχεται στη Χαλκιδική», αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΞΠ εξηγώντας πως το άνοιγμα της Πιερίας στους Βρετανούς τουρίστες θα έχει πολλαπλά οφέλη για την περιοχή.

Επιμήκυνση της σεζόν και αναβάθμιση του προϊόντος

Κατά τη διάρκεια της ITB στο Βερολίνο υπήρξε συνάντηση με τους εκπροσώπους της Jet2 που αποτελούν από τους ισχυρότερους tour operator, καθορίζοντας τον οδικό χάρτη, ώστε το 2024 η Πιερία να δεχθεί Άγγλους τουρίστες.

«Η Πιερία σε ποσοστό 70% – 75% εξαρτάται από τον οδικό τουρισμό. Από την άλλη η Αγγλία είναι μια αγορά που ταξιδεύει με μεγάλη διάρκεια και η παρουσία τους αφενός θα βοηθήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, αφετέρου θα αναβαθμίσει το προφίλ των επισκεπτών, θα βελτιώσει τις τιμές», προσθέτει ο πρόεδρος της ΕΞΠ.

Συμβόλαια από το 2023 για το… 2024

Οι βάσεις τέθηκαν και -καλώς εχόντων των καταστάσεων- τα πρώτα συμβόλαια μεταξύ Βρετανών tour operator και ξενοδόχων της Πιερίας θα υπογραφούν τη φετινή σεζόν με ισχύ βεβαίως από το 2024.

Αυτό που στοχεύει η ΕΞΠ είναι μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς να διοχετευτεί σε διψήφιο αριθμό ξενοδοχείων και όλων των κατηγοριών. Ερωτηθείς ο κ. Τσιτλακίδης για το διάστημα που θα απαιτηθεί ώστε να φανούν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα για την Πιερία από την παρουσία των Βρετανών τουριστών, επισημαίνει «για να φτάσουμε σε πλήρη εξέλιξη, θέλει ένα βάθος χρόνου, μιας τριετίας», προσθέτοντας «η Jet2 έχει δυναμική, έχει πτήσεις και η βρετανική αγορά μπορεί να αλλάξει τα τουριστικά δεδομένα στην Πιερία».

Μερική έναρξη της σεζόν αρχές Απριλίου, επισήμως στα μέσα Μαΐου

Η έναρξη της φετινής σεζόν για την Πιερία θα ξεκινήσει στις αρχές Απριλίου, με το Καθολικό Πάσχα να είναι στις 9/4. Οι πρώτες αφίξεις, όπως πληροφορείται το GRTimes.gr θα είναι από Ρουμάνους – «νούμερο ένα» αγορά για την περιοχή τα τελευταία χρόνια-, καθώς και από Γερμανούς.

«Τουλάχιστον το 1/3 του ξενοδοχειακού δυναμικού θα είναι ανοιχτό» αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας, ενώ σ’ ότι αφορά την ελληνική αγορά η οποία βρίσκεται στην τρίτη θέση σε αφίξεις στην περιοχή, «είναι της τελευταίας στιγμής» υπογραμμίζεται.

Η επίσημη έναρξη της σεζόν εστιάζεται για τα μέσα Μαΐου, οπότε θα είναι σε λειτουργία το μεγαλύτερο ποσοστό των ξενοδοχείων της Πιερίας.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με στοιχεία του INSETE Intelligence το ξενοδοχειακό δυναμικό της Πιερίας για το 2021 ανέρχεται σε 368 μονάδες με 10.061 δωμάτια (4 5άστερα, 22 4άστερα, 67 3 αστέρων, 117 στην κατηγορία των 2 αστεριών και 158 με 1 αστέρι).

Υπενθυμίζουμε ότι το τουριστικό προϊόν της Πιερίας προβλήθηκε και στη διεθνή τουριστική έκθεση TTR Bucharest 2023 στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας μέσα από πολλαπλές συναντήσεις με επαγγελματίες του κλάδου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  

Τουρισμός 2023: Ανοδικές οι προκρατήσεις σε Χαλκιδική, Πιερία, Θάσο – Δυνατά η ρουμάνικη αγορά

Κάμπινγκ – Τουρισμός 2023: Ξεθάρρεψαν… οι Ευρωπαίοι – Αυξημένο το ενδιαφέρον για Ελλάδα

Αθήνα: Ένας προορισμός που «πρέπει να δεις» – Τι δείχνει νέα έρευνα για το προφίλ των επισκεπτών

«Ανοίγει»  η τουριστική σεζόν στη Ρόδο: Ποδηλάτες, Ινδοί και Βρετανοί οι πρώτες αφίξεις

Επιμελητήριο Πιερίας: Δυναμική παρουσία στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Βουκουρέστι (ΦΩΤΟ)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top