37η Philoxenia – Hotelia: Η καρδιά του τουρισμού «χτυπά» στη Θεσσαλονίκη

37η Philoxenia – Hotelia: Η καρδιά του τουρισμού «χτυπά» στη Θεσσαλονίκη

Με 335 εκθέτες από 18 χώρες, 3.500 προγραμματισμένα ραντεβού και 115 εμπορικούς επισκέπτες με φυσική παρουσία από 35 χώρες και με τιμώμενη χώρα την Αρμενία και τιμώμενο δήμο το Ηράκλειο της Κρήτης, η 37η Philoxenia και η Hotelia ετοιμάζονται να υποδεχθούν όλον τον τουριστικό κόσμο.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Ξενοδοχεία αλλά και γαστρονομία, καφεστίαση και για πρώτη φορά, real estate, δίνουν ραντεβού 18-20 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, στους εκθεσιακούς χώρους της ΔΕΘ Helexpo, στο πλαίσιο της 37η Philoxenia και Hotelia. Tουριστικοί δήμοι, Περιφέρειες, ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία, φορείς και οργανισμοί του τουρισμού, ξένα κράτη, αεροπορικές εταιρίες κ.ά. θα δώσουν δυναμικό ‘παρών’ προκειμένου να παρουσιάσουν στο κοινό και σε εμπορικούς επισκέπτες τα πλεονεκτήματά τους, νέα προϊόντα, καινοτόμες προτάσεις κτλ.

«Επιστρέφουμε πολύ δυνατά στις εκθέσεις, επιστρέφουμε στο σημαντικότερο τουριστικό γεγονός στην χώρα» δήλωσε ο πρόεδρος της ΔΕΘ Helexpo Τάσος Τζήκας στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε πριν λίγο για την 37η Philoxenia – Hotelia. Όπως ο ίδιος επισήμανε τιμώμενη χώρα στη φετινή Philoxenia είναι η Δημοκρατία της Αρμενίας, η οποία θα συμμετέχει στο Περίπτερο 15 (stand 1A). «Ανοίγουμε το δρόμο με την Αρμενία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τζήκας, μια χώρα με την οποία η Ελλάδα έχει σημαντικούς δεσμούς.

Παράλληλα, τιμώμενος δήμος θα είναι ο Δήμος Ηρακλείου ο οποίος με την δεσπόζουσα εκθεσιακή του συμμετοχή θα αναδείξει το τουριστικό του προϊόν αλλά και τον πολιτισμικό του πλούτο, στοιχεία που αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών ετησίως.

«Μια πόλη με πολύ ενέργεια, δυναμική, με έντονα κοσμοπολίτικα χαρακτηριστικά» δήλωσε ο κ. Τζήκας αναφερόμενος στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Κρήτης, την πρωτεύουσα της περιφέρειας και οικονομικό κέντρο του νησιού.

Αισιόδοξα μηνύματα

«Η διοργάνωση των εκθέσεων Philoxenia – Hotelia στέλνει αισιόδοξα μηνύματα για την τουριστική βιομηχανία σε μια χρονιά με πολύ θετικό πρόσημο για τον ελληνικό τουρισμό» δήλωσε από την πλευρά ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ Helexpo Κυριάκος Ποζρικίδης ο οποίος αναφέρθηκε στις συμμετοχές των εκθετών –335 συνολικά (235 στη Philoxenia και 100 στην Hotelia) από 18 χώρες, στα 3.500 προγραμματισμένα ραντεβού, στους 115 εμπορικούς επισκέπτες, εκ των οποίων το 97% έρχονται για πρώτη φορά στην έκθεση, αλλά και στην επιχειρηματική αποστολή 158 ατόμων από το Ιρακινό Κουρδιστάν.

Να σημειώσουμε ότι στο πλαίσιο της Philoxenia θα πραγματοποιηθεί το ετήσιο συμβούλιο προέδρων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το 3ο Ελληνο Σερβικό φόρουμ Τουρισμού, παρουσίαση από τον ΣΕΤΕ μαζί με το ΙΝΣΕΤΕ και την Marketing Greece για τον «Ελληνικό Τουρισμό με το βλέμμα στο 2030» κτλ. ενώ τα εγκαίνια της 37ης Philoxenia – Hotelia θα πραγματοποιηθούν το βράδυ της Παρασκευής 18/11 από τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια.  Δείτε το πρόγραμμα με τις παράλληλες εκδηλώσεις εδώ

Η Θεσσαλονίκη πρωταγωνιστεί

Για μια Θεσσαλονίκη η οποία πρωταγωνιστεί κάθε μήνα και είναι sold out μίλησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας λέγοντας πως από το Σεπτέμβριο με την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τον Οκτώβριο με τα Δημήτρια, τις κλαδικές εκθέσεις Agrotica, Beyond κτλ., το Νοέμβριο με τη Philoxenia –Hotelia και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, τον Δεκέμβριο με τα Μαγεμένα Χριστούγεννα και Γιορτές, «μιλάμε για τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο, 365 ημέρες τον χρόνο». Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στην ανάπτυξη της πόλης τουριστικά, με την κρουαζιέρα, τη γαστρονομία, το συνεδριακό τουρισμό (σ.σ. η Θεσσαλονίκη το 2021 βρίσκεται στην 47η θέση παγκοσμίως), την ακτοπλοϊκή σύνδεση που ενδεχομένως θα συνεχιστεί τους καλοκαιρινούς μήνες με τις Σποράδες κτλ.

Από την πλευρά της η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου αναφέρθηκε στη συνεχή προσπάθεια που γίνεται για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός. Αναφέρθηκε στην προβολή της πόλης που ‘τρέχει’ αυτήν την περίοδο στα κόκκινα λεωφορεία του Λονδίνου, έως τις 21 Νοεμβρίου, «ως μια συνέχεια της προσπάθειας μας που είχε ξεκινήσει τον Ιούλιο με τις 41 στάσεις του μετρό και την προβολή της Θεσσαλονίκης ως γαστρονομικός προορισμός». Τα ταξίδια εξοικείωσης με δημοσιογράφους και influencers, οι αεροπορικές συνδέσεις οι οποίες είναι κομβικής σημασίας, η δυναμική που έχει ο αθλητικός τουρισμός κτλ. ήταν σημεία στα οποία στάθηκε η κα. Πατουλίδου στη σημερινή συνέντευξη Τύπου.

Η Τιμώμενη Αρμενία

Το εμπόριο, η οικονομία αλλά και το τουριστικό προϊόν της Αρμενίας  βρίσκονται στο προσκήνιο της 37ης Philoxenia, με την χώρα μάλιστα να είναι Τιμώμενη για πρώτη φορά σε εκθέσεις στην Ελλάδα. Η τουριστική στρατηγική της Αρμενίας όπως δήλωσε ο επίτιμος πρόξενος της Αρμενίας Άκης Δαγκαζιάν στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, α. φύση, β. πολιτισμός, γ. γαστρονομία και δ. περιπέτεια ενώ σύμφωνα με στοιχεία που ανέφερε ο ίδιος, τα τελευταία δέκα χρόνια ο τουρισμός στην Αρμενία έχει διπλασιαστεί. «Το 2010 είχαμε 678.000 τουρίστες, το 2019 δεχθήκαμε 1,9 εκατ. ενώ το πρώτο δεκάμηνο του 2022 οι τουρίστες ανέρχονται σε 1,4 εκατ.» επισήμανε ο κ. Δαγκαζιάν.

Από το 2014 η Αρμενία έχει συνεχή παρουσία στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, από το 2018 και στην Philoxenia, φέτος θα συμμετέχει στην Artozyma ενώ το 2023 θα συμμετέχει και στην Detrop Boutique – Oinos. Σημειώνεται ότι φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από τη σύναψη των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας – Αρμενίας.

Αύξηση στον τουρισμό του Ηρακλείου

Τιμώμενος Δήμος ο Δήμος Ηρακλείου ο οποίος με την δεσπόζουσα εκθεσιακή του συμμετοχή θα αναδείξει το τουριστικό του προϊόν αλλά και τον πολιτισμικό του πλούτο, στοιχεία που αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών ετησίως.

Όπως ανέφερε ο Γιώργος Σισαμάκης αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Ηρακλείου, φέτος υπήρξε αύξηση στις αφίξεις τουριστών στο Ηράκλειο με «τον Οκτώβριο να καταγράφει αύξηση της τάξεως του 18,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019».

Επισήμανε πως δημιουργούνται επενδύσεις στο νησί με συγκεκριμένο προσανατολισμό και στόχο την προσέλκυση τουριστών υψηλού επιπέδου, πως το Ηράκλειο επενδύει και στον γαστρονομικό του πλούτο καθώς και στο βιώσιμο τουρισμό, «αξιολογηθήκαμε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Αειφόρου τουρισμού και ο Δήμος Ηρακλείου βρίσκεται ανάμεσα στις 100 πόλεις για την πράσινη, καλή πρακτική, παγκοσμίως» πρόσθεσε ο κ. Σισαμάκης.

Μείωση στις διανυκτερεύσεις, αύξηση στο συνεδριακό τουρισμό

Για μείωση των διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης μίλησε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος ο οποίος επισήμανε πως οι πληρότητες για τον Οκτώβριο κινήθηκαν στο 75%, καταγράφοντας μείωση 10% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 και -13% σε σχέση με όλο το έτος του 2019.

Σχετικά με τη μέση τιμή δωματίου υπήρξε αύξηση της τάξεως του 13% και όπως ανέφερε ο κ. Μανδρίνος «μετά τον χειμώνα, δείχνουν καλές προοπτικές για τις διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau Γιάννης Ασλάνης επισήμανε πως η Θεσσαλονίκη στο κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού και γενικότερα του MICE έχει ανέβει θέσεις. Συγκεκριμένα το 2021 η Θεσσαλονίκη βρισκόταν στην 47η θέση παγκοσμίως και 35η στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον κ. Ασλάνη, ο συνεδριακός τουρισμός παρουσιάζει την υψηλότερη κατά κεφαλήν δαπάνη, ζητάει ωστόσο περαιτέρω ανάπτυξη για την πόλη της Θεσσαλονίκης διότι δεν έχει εποχικότητα. «Καλούμε τον υπουργό Τουρισμού να χαράξει μια πολιτική κινήτρων για την προσέλκυση περισσοτέρων συνεδρίων, αλλά και τον ΕΟΤ να παρουσιάσει μια καμπάνια εξειδικευμένη για συνέδρια και επαγγελματικό τουρισμό» δήλωσε ο κ. Ασλάνης.

Στον Αθλητισμό το φετινό συνέδριο

Αφιερωμένο στις διαφορετικές μορφές του αθλητικού τουρισμού είναι το φετινό συνέδριο που φέρει τον τίτλο «Kαλές πρακτικές και ευκαιρίες ανάπτυξης σε οικονομικό και τουριστικό επίπεδο».

Γιατί οι αθλητικές οργανώσεις σε έναν τόπο μπορούν να αυξήσουν την τουριστική του κινητικότητα αλλά και τη γενικότερη ανάπτυξή του; Ποιες είναι οι ευκαιρίες για τη χώρα μας στον αθλητικό τουρισμό; Ποιο είναι το προφίλ του αθλητικού ταξιδιώτη; Ποια δημοφιλή αθλητικά γεγονότα χρήζουν κατάλληλων υποδομών και έξυπνων συνεργειών για την προσέλκυση μεγάλου αριθμού επισκεπτών; είναι ερωτήματα που θα απαντηθούν στα τέσσερα πάνελ του φετινού συνεδρίου που θα διεξαχθεί το Σάββατο 19/11 στο Περίπτερο 14.

Εκθέτες για ξενοδοχειακό εξοπλισμό, εστίαση, καφέ

Παράλληλα με την 37η Philoxenia θα διεξαχθεί και η Hotelia, μια από τις πλέον εξειδικευμένες εκθέσεις στον τομέα του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, της εστίασης και καφεστίασης, η οποία απευθύνεται αποκλειστικά σε επαγγελματίες. Το ξενοδοχείο του μέλλοντος και οι πιο σύγχρονες προδιαγραφές κατασκευής του, θα βρεθούν, μεταξύ άλλων, στο επίκεντρο της HOTELIA 18-20 Νοεμβρίου.

Από την έκθεση δεν θα μπορούσε να λείπει και η γαστρονομία και για άλλη μια χρονιά, επί τρεις μέρες θα διεξαχθούν 7 masterclasses και ένα αφιερωμένο στο Δήμο Ηρακλείου, όπου θα παρουσιάζονται γευστικά τοπικά προϊόντα άριστης ποιότητας, με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα από διάφορες περιοχές της χώρας ενώ παράλληλα, θα προβληθούν καινοτόμα προϊόντα, τάσεις και νέες εφαρμογές που κυριαρχούν στη γαστρονομία, καλές πρακτικές παραγωγής, η παράδοση και η αυθεντικότητα.

Οι εκδηλώσεις  ‘All about Gastronomy’ με θέμα «My Local Greek Choice» θα πραγματοποιούνται στο Περίπτερο 9, στην ειδική dining area. Σε κάθε masterclass θα συμμετέχουν 30 – 35 άτομα, κατόπιν προκράτησης και η διάρκεια θα είναι 60 λεπτά. Επίσης, η ενότητα ‘All About Café’ είναι αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ.

Ανάδειξη της κτηματαγοράς

Για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη διοργανώνεται έκθεση ακινήτων με γνώμονα την ανάδειξη της ελληνικής κτηματαγοράς. Τις ίδιες μέρες που θα διεξάγεται η 37η Philoxenia- Hotelia, η Real Estate Expo North θα φιλοξενεί στο Περίπτερο 16 μεσιτικά γραφεία, αρχιτεκτονικά γραφεία, συμβούλους ακινήτων, κατασκευαστικές εταιρίες, εταιρίες εκμετάλλευσης ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης κτλ. παρέχοντας στο κοινό όλα τις απαραίτητες πληροφορίες για το real estate και το επιχειρείν.

«Στην έκθεση θα δώσουν το ‘παρών’ τουλάχιστον 50 επενδυτές, κάποιοι από τους οποίους θα έρθουν από Ντουμπάι, Ζυρίχη, Ιράν, Η.Π.Α.» δήλωσε ο CEO AM International Κωστής Μοσχονάς επισημαίνοντας πως η έκθεση Real Estate Expo North «θα βρίσκεται στην ‘αγκαλιά’ της Philoxenia – Hotelia, τα ακίνητα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι, και η έκθεση θα είναι ένα δυναμικό εργαλείο που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του ελληνικού επιχειρείν» υπογράμμισε.

Σημειώνεται ότι η 37η Philoxenia και Hotelia, όσο και η Real Estate Expo North θα αναπτύσσονται στα Περίπτερα 13,14,15,16 με το ωράριο λειτουργίας να είναι Παρασκευή 18/11 11.00 – 20.00 για τους εμπορικούς επισκέπτες, Σάββατο 19/11 10.00 – 20.00 για εμπορικούς επισκέπτες και κοινό και Κυριακή 20/11 10.00 – 18.00. Η είσοδος κοστίζει 5 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δήμος Θεσσαλονίκης: Οι δωρεάν περιπατητικές ξεναγήσεις σε ιστορικά κτίρια, πάρκα και μνημεία

Η Θεσσαλονίκη «κυκλοφορεί» στις λεωφόρους του Λονδίνου

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top