Αρτοποιία Τσατσάκης: Τα ποιοτικότερα κρητικά παξιμάδια και κριτσίνια στα ράφια της Lidl Ελλάς (ΦΩΤΟ – VIDEO)

Αρτοποιία Τσατσάκης: Τα ποιοτικότερα κρητικά παξιμάδια και κριτσίνια στα ράφια της Lidl Ελλάς (ΦΩΤΟ – VIDEO)

«Ξεκινήσαμε με τη Lidl Ελλάς το 2012, αρχικά με δυο κωδικούς και σήμερα απορροφάει το 55% του τζίρου μας ετησίως. Το σημαντικότερο που πήραμε είναι η νοοτροπία και η κουλτούρα που μας μετέδωσε η Lidl Ελλάς» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Αρτοποιίας Τσατσάκης» Αριστείδης Τσατσάκης στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής στην Κρήτη.

Αποστολή στην Κρήτη: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

«Κάθε γωνιά της Ελλάδας μας εμπνέει, και κάθε παραδοσιακό προϊόν έχει τη δική του σταθερή αξία στη ζωή μας». Από αυτήν την έμπνευση της Lidl Ελλάς και όχι μόνο, δεν θα μπορούσε να λείπει η κρητική μεσογειακή διατροφή, οι συνταγές με αγνά υλικά, το κρητικό παξιμάδι, ένα προϊόν Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε.), που σημαίνει ότι μπορεί να παραχθεί και να συσκευαστεί μόνο στην Κρήτη και βεβαίως ανεβάζει στο εμπορικό κομμάτι την αξία του προϊόντος.

Η Lidl Ελλάς διαθέτει 14.233 διαφορετικά προϊόντα (συμπεριλαμβανομένων και των κωδικών προωθητικών ενεργειών) και συνεργάζεται με 2.323 Έλληνες προμηθευτές, ένας εκ των οποίων είναι και ο Αριστείδης Τσατσάκης, με καταγωγή από τα Σταυράκια Ηρακλείου Κρήτης, ο οποίος ξεκίνησε την οικογενειακή επιχείρηση το 1998 με μεράκι και αγάπη για την τέχνη της αρτοποιίας.

Το GRTimes.gr παρακολούθησε από κοντά την παραγωγή τόσο των κρητικών παξιμαδιών όσο και των κριτσινιών στις εγκαταστάσεις της Αρτοποιίας Τσατσάκη, επί της Εθνικής Οδού Ηρακλείου – Μοιρών, στο Ηράκλειο Κρήτης, έμαθε για τη μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ της εταιρίας και της Lidl Ελλάς, πώς ξεκίνησε, πώς εξελίχθηκε, αλλά και τις κινήσεις εξωστρέφειας στο άμεσο διάστημα.

Ξεκίνημα το 2012 με δυο κωδικούς

Η συνεργασία μεταξύ Αρτοποιίας Τσατσάκη και Lidl Ελλάς ξεκίνησε το 2012. «Στην αρχή έδωσα δυο κωδικούς. Αυτό που μας μετέδωσε η Lidl Ελλάς είναι η νοοτροπία, το σημαντικότερο που πήραμε είναι η νοοτροπία και η κουλτούρα. Εάν κάνεις καλά τη δουλειά σου, θα ανταμείβεσαι. Αυτό είναι το μάθημα από τη Lidl» ανέφερε χαρακτηριστικά στους εκπροσώπους των ΜΜΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αρτοποιίας Τσατσάκη Αριστείδης Τσατσάκης.

Η εταιρία έχει πέντε γραμμές παραγωγής, εκ των οποίων, οι δυο είναι τα κριτσίνια διαφορετικών ειδών, ένα με ηλιόσπορο ή πολύσπορο και ένα λεπτό – το λεγόμενο Μακεδονικό.

Τα κριτσίνια, όπως μας είπε ο κ. Τσατσάκης και όπως διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι, παράγονται, από την αρχή μέχρι το τέλος, αυτοματοποιημένα, δηλαδή δεν επεμβαίνει ανθρώπινο χέρι. Στοφάρονται, μπαίνουν σε τούνελ, ψήνονται και στη συνέχεια συσκευάζονται. Πρόκειται για μια επένδυση περίπου 3 εκατ. ευρώ, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από περίπου 6 μήνες και κάνει 120.000 συσκευασίες το 24ωρο.

Η δεύτερη γραμμή παραγωγής κριτσινίου, το χοντρό με ηλιόσπορο και το πολύσπορο, όπως είπε ο κ. Τσατσάκης, είναι το success story της ιστορίας.

«Από αυτό η Lidl Ελλάς παίρνει 1,5 εκατ. τεμάχια/συσκευασίες ετησίως» λέγοντας πως η εταιρία για τα κριτσίνια τους έχει δώσει δυο σταθερούς κωδικούς, σε Βουλγαρία και Κύπρο, όπου η πορεία τους είναι ιδιαίτερα δυναμική κάθε χρόνο. «Η Βουλγαρία, το πρώτο τρίμηνο του 2023 έχει διπλασιάσει τις ποσότητες της σε κριτσίνια από πέρυσι. Αλλά, το ίδιο συμβαίνει και στις περισσότερες χώρες που στέλνουμε και παξιμάδι και κριτσίνι» πρόσθεσε ο πρόεδρος της Αρτοποιίας Τσατσάκη.

Αύξηση του τζίρου

Αναμφίβολα, ο διπλασιασμός των ποσοτήτων έχει οδηγήσει και στην αύξηση του τζίρου της εταιρίας. «Τον πρώτο χρόνο συνεργασίας μας με την Lidl Ελλάς κάναμε 250.000 ευρώ τζίρο, έκτοτε κάθε χρόνο ο τζίρος ανεβαίνει, σήμερα είναι στα 6 εκατ. ευρώ στη Lidl Ελλάς, ενώ συνολικά ο τζίρος της εταιρίας ανέρχεται στα περίπου 12 εκατ. ευρώ» ανέφερε ο κ. Τσατσάκης επισημαίνοντας πως η Lidl Ελλάς απορροφάει το 55% του τζίρου της εταιρίας Τσατσάκης. Στόχος για το 2024 είναι ο ετήσιος τζίρος της εταιρίας να φτάσει, ακόμη και να ξεπεράσει, τα 15 εκατ. ευρώ.

Εξαγωγικός χαρακτήρας

Η αυτοματοποίηση η οποία πραγματοποιείται για την παραγωγή των κριτσινιών είναι απαραίτητη, καθώς η εταιρία «βλέπει» και τις εξαγωγές. Όπως επισήμανε ο κ. Τσατσάκης, η εταιρία εξάγει σε 32 χώρες, «σε 26-28 χώρες πουλάμε στη Lidl διεθνώς» προσθέτοντας πως το 23% του τζίρου τους πέρυσι ήταν εξαγωγές, που μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω από 3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2 εκατ. ευρώ  προέρχονται από τη Lidl. Ισχυρότερες αγορές τους στο εξωτερικό είναι η Βουλγαρία για τα κριτσίνια και η Μεγάλη Βρετανία για τα κρητικά παξιμάδια.

Παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις

Ποιότητα, εξέλιξη και εμπιστοσύνη είναι τρεις βασικοί παράγοντες που αποτυπώνουν το όραμα της Αρτοποιίας Τσατσάκη.

Για την ποιότητα απαιτείται αυστηρή επιλογή πρώτων υλών, καθώς και ενδελεχής αξιολόγηση των προμηθευτών τους. Παράλληλα, το αυστηρό σύστημα IFS που εγγυάται την ποιότητα σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας.

Για την εξέλιξη, η εταιρία έχει ήδη ξεκινήσει να δίνει δυναμικό «παρών» στις διεθνείς εκθέσεις τροφίμων. «Φτιάξαμε τη μηχανολογική υποδομή και μπορούμε να το υποστηρίξουμε, πήραμε εμπειρία από το 2012, έχουμε και τους όγκους που χρειάζεται για να μπούμε ακόμη πιο δυναμικά» σχολιάζει ο κ. Τσατσάκης, του οποίου η εταιρία θα συμμετέχει τον Ιούνιο σε έκθεση στις ΗΠΑ.

Για την εμπιστοσύνη, οι στρατηγικές συνεργασίες με τις σημαντικότερες εταιρίες του κλάδου, σε συνάρτηση με τη σταθερή και ανοδική πορεία, έχουν τοποθετήσει την Αρτοποιία Τσατσάκη, στις πρώτες θέσεις του κλάδου. «Είμαστε μέσα στη δυάδα σίγουρα, κάνουμε της Lidl τα Private Labels (Ιδιωτικές ετικέτες)» σχολιάζει ο κ. Τσατσάκης επισημαίνοντας ότι το 55% του τζίρου τους ετησίως προέρχεται από την Lidl Ελλάς.

Αέρας εξωστρέφειας και νέες επενδύσεις

Είκοσι τρία (23) έτη εμπειρίας, μακροχρόνια συνεργασία με τη Lidl Ελλάδας, ήδη από το 2012, και στα Lidl του εξωτερικού από το 2015, 130 εργαζόμενοι, πέντε γραμμές παραγωγής (δυο είδη κριτσίνια, στρογγυλά παξιμάδια, κουλουρίτσα και κουλούρα), 9.500 τ.μ. εγκαταστάσεις (8.000 τ.μ. οι χώροι παραγωγής και 1.500 τ.μ. η αρχική εγκατάσταση η οποία στις μέρες μας λειτουργεί ως αποθηκευτικός χώρος).

Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Τσατσάκης, εκτός από τις δυο κτιριακές υποδομές, αγόρασαν και το διπλανό οικόπεδο 14.000 τ.μ., μια επένδυση ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ, η οποία θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους, αρχές του επόμενου.

Την ημέρα διαχειρίζονται 25 τόνους αλεύρι, μόνο για τα κριτσίνια, κάτι παραπάνω από 30 τόνους και για τα υπόλοιπα προϊόντα, ενώ μαζί και με τις μηχανές φτάνουν τους 60 τόνους αλεύρι ημερησίως.

Ερωτηθείς ο κ. Τσατσάκης για τη νέα επένδυση και τι είδους προϊόντα θα παράγει, απάντησε πως θα είναι αρτοσκευάσματα. «Στάθηκε» στα κριτσίνια, αλλά και στα παξιμάδια, λέγοντας πως μια ομάδα παραγωγών έχει καταθέσει φάκελο στις αρμόδιες υπηρεσίες και υπουργεία ώστε όλα τα παξιμάδια να χαρακτηριστούν ως Π.Γ.Ε.

Ο «Χρυσός Μύλος» και τα «Νώμα» παξιμάδια

Να σημειωθεί ότι από τα 15 εκατ. κριτσίνια που παράγονται στην Ελλάδα από την Αρτοποιία Τσατσάκης, τα μισά τα απορροφά η Lidl Ελλάς και τα βρίσκει ο καταναλωτής στα ράφια της μεγάλης αλυσίδας με την επωνυμία «Χρυσός Μύλος» ενώ όταν πρωτοξεκίνησε η μεταξύ τους συνεργασία το brand ήταν «Απάλια».

Τα δε παξιμάδια «Νώμα» Π.Γ.Ε. και λοιποί κωδικοί, όπως πληροφορηθήκαμε για την παρασκευή τους, μπαίνουν στο ζυμωτήριο, διαμορφώνονται σε μέγεθος, στη συνέχεια μπαίνουν στις στόφες, φουσκώνουν, μετά πάνε στους περιστροφικούς φούρνους και ύστερα από 20 -30 λεπτά ψήσιμο γίνονται ψωμί. Οι γυναίκες κόβουν το ψωμί σε φέτες, στρώνεται στις λαμαρίνες με τέτοιον τρόπο ώστε να βγαίνει η υγρασία, στη συνέχεια μπαίνει στους φούρνους, βγαίνει όλη η υγρασία και γίνεται το παξιμάδι. Η όλη διαδικασία απαιτεί 3-5 ώρες, ανάλογα τον κωδικό.

Ασφάλεια ποιότητας και νέος κωδικός για την σειρά Deluxe της Lidl Ελλάς

Η εταιρία Τσατσάκης επενδύει συνεχώς στην ποιότητα και ασφάλεια των προϊόντων που προσφέρει, μέσω συνεχών επενδύσεων σε υλικοτεχνικές υποδομές, προσωπικό, εκπαίδευση, καθώς και στο τμήμα ποιότητας ώστε οι ποιοτικοί έλεγχοι να είναι αυστηροί και στο σύνολο των προϊόντων. Έχει εγκαταστήσει και εφαρμόζει σύστημα ποιότητας και ασφάλειας τροφίμων με βάση το διεθνές πρότυπο IFS, το οποίο περιλαμβάνει τις δραστηριότητες της από την παραλαβή των πρώτων υλών μέχρι και τη διάθεση των προϊόντων της στους πελάτες της.

«Ξεκινήσαμε με δυο κωδικούς και είμαστε πολύ χαρούμενοι που αναπτυσσόμαστε» δήλωσε κατά τη διάρκεια της ξενάγησής μας στις εγκαταστάσεις της Αρτοποιίας Τσατσάκη, Αντώνης Μάρκου Αγοραστής Ιδιωτικής Ετικέτας της  Lidl Ελλάς προσθέτοντας  πως, μεταξύ άλλων, με την εταιρία έχουν αντικαταστήσει όλα τα σκαφάκια των κριτσινιών με χάρτινο, «που σημαίνει ότι δουλεύουμε στη μείωση πλαστικού, παράλληλα δουλεύουμε και στη μείωση αλατιού και ζάχαρης» υπογράμμισε.

Ο κ. Μάρκου εξήγησε και τη διαδικασία σχετικά με τη μείωση της ζάχαρης στα προϊόντα. «Κάνουμε τα τεστ και μας στέλνουν δείγματα για -5,-10 κτλ., μπαίνουμε εμείς με τον δικό μας ιδιωτικό έλεγχο, δοκιμάζουμε και ανάλογα με την γευστική ποιότητα και αποτέλεσμα καταλήγουμε και αλλάζουμε τις συνταγές. Αυτά όλα έχουν γίνει και συνεχίζουμε να εξελισσόμαστε».

Τέλος, ο κ. Μάρκου αποκάλυψε, πως κατά τη διάρκεια της επίσκεψή μας στην Αρτοποιία Τσατσάκη, ήδη ζήτησε έναν νέο κωδικό, ο οποίος θα είναι κριτσίνι με κάτι ιδιαίτερο και της σειράς Deluxe (προϊόντα που προωθεί η Lidl Ελλάς κάθε χρόνο, προ Χριστουγέννων και προ Πάσχα). «Θα το δείτε στα καταστήματά μας τον Νοέμβριο» πρόσθεσε με ικανοποίηση ο κ. Μάρκου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

LIDL ΕΛΛΑΣ: Το GRTimes.gr στην AGRO CRETA στα Χανιά με τα περίφημα αβοκάντο (ΦΩΤΟ – VIDEO)

«Κρήτη: Η Μεγάλη Συνάντηση -Τοπικά Προϊόντα και γεύσεις Ελλάδας»: Από 1 έως 9 Απριλίου στο Πασαλιμάνι

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top