Χ. Ταουσάνης: Οι τρόποι διαχείρισης χρόνου και ψυχραιμίας από τους μαθητές ενόψει Πανελλαδικών (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Χ. Ταουσάνης: Οι τρόποι διαχείρισης χρόνου και ψυχραιμίας από τους μαθητές ενόψει Πανελλαδικών (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Στο πώς να διαχειριστούν το χρόνο και την ψυχραιμία τους οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων αλλά και στο πώς θα πρέπει να γίνει η συμπλήρωση των φετινών δύσκολων μηχανογραφικών δελτίων, αναφέρθηκε ο Επιστημονικός Διευθυντής της EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας, Χρήστος Ταουσάνης, μιλώντας τη Δευτέρα (30/5) το απόγευμα στη Μαρία Σαμολαδά και την εκπομπή «Θεσσαλονίκη μου, καλησπέρα» στον Real FM 107,1.

Αναφερόμενος αρχικά στον επικαιροποιημένο οδηγό για τις σχολές ο κ. Ταουσάνης υπογράμμισε πως «πρόκειται για ένα βιβλίο που επικαιροποιούμε κάθε χρόνο, διότι στη χώρα μας έχουμε συχνά αλλαγές τόσο στα εκπαιδευτικά συστήματα, όσο και στα θέματα που έχουν να κάνουν με τα επαγγελματικά δικαιώματα, με το περιεχόμενο σπουδών κ.α., ενώ ταυτόχρονα αλλάζει πολύ δυναμικά, ειδικά μέσα στην πανδημία και η μελλοντική αγορά εργασίας. Όλα αυτά, οφείλουμε να τα περάσουμε μέσα στο βιβλίο, ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά, να πάρουν πληροφορίες».

Επιπλέον μιλώντας για τον τρόπο που θα κληθούν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων να διαχειριστούν τον χρόνο και την ψυχραιμία τους, ο Επιστημονικός Διευθυντής της EMPLOY EDU, συμπλήρωσε πως «αυτές οι ημέρες, μέχρι να ξεκινήσουν οι εξετάσεις είναι ιδιαίτερα κρίσιμες. Τώρα στη φάση που βρισκόμαστε, το πόσο θα ξενυχτήσουμε και το πόσο θα διαβάσουμε δεν θα διαφοροποιήσει σημαντικά την τελική μας βαθμολογία. Αλλά το πώς θα διαχειριστούμε τον χρόνο και την ψυχολογία μας αυτές τις τελευταίες ημέρες, είναι καταλυτικό. Έχουμε δει αριστούχους μαθητές, την τελευταία στιγμή λόγω της τρομερής πίεσης και του άγχους, να μην αποδίδουν τα αναμενόμενα. Άρα τώρα, πρέπει να εφαρμόσουμε τέσσερα – πέντε πράγματα.

Καταρχάς και πάνω από όλα, να μείνουμε μακριά από ανθρώπους που μας αγχώνουν. Δεν ξέρω αν είναι οι φίλοι μας, αν είναι οι γονείς μας, αν είναι οι καθηγητές μας, αυτή την περίοδο καλό είναι όλοι εμείς να βρισκόμαστε στην άκρη και να αφήνουμε τους μαθητές, προσηλωμένους στις σκέψεις και στο διάβασμά τους. Δεύτερον: Τα παιδιά θα πρέπει να κρατήσουν μια πολύ καλή φυσική κατάσταση και μια ρουτίνα, ειδικά τις τελευταίες ημέρες, προκειμένου να πάνε με την καλύτερη δυνατή ψυχολογία στις Πανελλαδικές.

Ένα άλλο πολύ απλό, αλλά πολύ ουσιαστικό τέχνασμα είναι την περίοδο αυτή, τα παιδιά να μην επικεντρώνονται αποκλειστικά και μόνο στις σκέψεις, στα μαθήματα και στη διαδικασία. Ας αφήσουμε και λίγο το μυαλό μας να ξεκουραστεί. Δηλαδή, ας σκεφτούμε τί μας έλειψε όλη αυτή τη χρονιά, τί θα θέλαμε να κάνουμε μετά τη λήξη των εξετάσεων, ας κάνουμε και μια κουβέντα για τις διακοπές, για το πώς θα οργανώσουμε τον ελεύθερο μας χρόνο. Ξέρετε, όλοι μας και εμείς οι ενήλικες, το αντιλαμβανόμαστε: Όταν φεύγουμε από την πίεση και κάνουμε κάποιες σκέψεις που είναι άσχετες με τη δουλειά, μας βοηθάει να κατεβάσουμε λίγο ταχύτητα. Επίσης ας σκεφτούμε τί καινούργιο μπορούμε να κάνουμε από Σεπτέμβριο».

Σε ερώτηση αναφορικά με τις αλλαγές που υπάρχουν στο σύστημα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και για το γιατί η συμπλήρωση του φετινού μηχανογραφικού είναι μια δύσκολη υπόθεση σε σχέση με άλλες χρονιές, ο κ. Ταουσάνης συμπλήρωσε πως «οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι μεγάλες και ουσιαστικές με πιο κύρια το γεγονός ότι πέρσι ξεκίνησε η ελάχιστη βάση εισαγωγής, που πρακτικά περιόριζε την πρόσβαση με συγκεκριμένα κριτήρια σε πολλά τμήματα, ενώ τη φετινή χρονιά έχουμε τρία πολύ σημαντικά δεδομένα. Πρώτον: Έχουμε μείωση του αριθμού των εισακτέων. Μιλάμε για περίπου 9.000 λιγότερους εισακτέους και πολλοί από αυτούς έχουν περιοριστεί από βασικά τμήματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Αυτό, θα δημιουργήσει ένα απρόβλεπτο σκηνικό στις βάσεις και στις προτιμήσεις.

Δεύτερο: Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της βαθμολογίας για τα παιδιά. Τι σημαίνει αυτό; Μέχρι πέρσι, εγώ σαν υποψήφιος, ήξερα πως είχα έναν συγκεκριμένο αριθμό μορίων για όλα τα τμήματα που με ενδιαφέρουν. Από φέτος η κάθε σχολή έχει δώσει δικούς της τρόπους υπολογισμού των μορίων και άρα, ένας μαθητής που θα δηλώσει για παράδειγμα 30 σχολές στο μηχανογραφικό του, θα έχει 30 διαφορετικά σύνολα μορίων, τα οποία από πόλη σε πόλη μπορεί να έχουν μεγάλες αποκλίσεις. Και τρίτον, ας μη ξεχνάμε, ότι πρόκειται για μαθητές, οι οποίοι για πρώτη φορά εδώ και τρία χρόνια περίπου πάνε να δώσουν εξετάσεις, χωρίς να ξέρουν τι επιδόσεις -σε μια τόσο απαιτητική διαδικασία -θα πρέπει να παρουσιάσουν.

Οπότε αν υποθέσουμε ότι έχουμε αυτά τα στοιχεία μιλάμε για ένα μηχανογραφικό, το οποίο ακόμα και εμείς, σαν σύμβουλοι, προβληματιζόμαστε και θέλουμε να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί για το πώς θα συμπληρώσουμε μαζί με τα παιδιά ώστε να διασφαλίσουμε οποιαδήποτε έκπληξη θα παρουσιαστεί. Γιατί εκπλήξεις θα υπάρξουν».

Ακούστε όλα όσα είπε ο Χρήστος Ταουσάνης στη Μαρία Σαμολαδά:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top