ΙΝΣΕΤΕ: Τρίτη η Ελλάδα στο «Ήλιος και Θάλασσα» – Τα 12 προϊόντα του ελληνικού τουρισμού

ΙΝΣΕΤΕ: Τρίτη η Ελλάδα στο «Ήλιος και Θάλασσα» – Τα 12 προϊόντα του ελληνικού τουρισμού

Το 2019, χρονιά ρεκόρ για τον παγκόσμιο και τον ελληνικό τουρισμό, πραγματοποιήθηκαν 226 εκατ. ταξίδια  που αφορούσαν το δημοφιλέστατο τουριστικό προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα», με την Ελλάδα να φιγουράρει ως ο τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως, κατέχοντας μερίδιο 7,4%. Ακολουθούν τα προϊόντα city break που εμφάνισε τον ταχύτερο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης και πολιτιστικός τουρισμός.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

«Τα 5 κύρια και τα 7 συμπληρωματικά προϊόντα του ελληνικού τουρισμού και οι ευκαιρίες ανάπτυξης ανά αγορά-στόχος» είναι ο τίτλος του δεύτερου μέρους της μελέτης «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης», με τίτλο «Προϊόντα και Αγορές», που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte – Remaco για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ.

Μέσω της συγκεκριμένης μελέτης, γίνεται καταγραφή των διεθνών τάσεων των κύριων και συμπληρωματικών προϊόντων του ελληνικού τουρισμού, καθώς και ανάλυση των πιο σημαντικών αγορών διεθνώς, το σύνολο των οποίων αποτελούν προϋπόθεση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και τη διείσδυσή του στις διεθνείς αγορές.

Ένα από τα βασικότερα συμπεράσματα της μελέτης για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ, είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως στο προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα». (σ.σ. Πρώτη είναι η Ισπανία με ποσοστό 17,3% και δεύτερη η Τουρκία με 8,3%). Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 2019, το συγκεκριμένο προϊόν απορρόφησε το 22% των ταξιδιών με διανυκτέρευση, με την Ελλάδα να έχει μερίδιο 7,4%.

Ακολουθούν οι κατηγορίες City Break και Πολιτιστικός Tουρισμός με ποσοστά 16% και 10% αντίστοιχα ενώ όπως φαίνεται, δεδομένων των χαρακτηριστικών της αγοράς κάθε προϊόντος και του πολιτιστικού αποθέματος και της ιστορίας της χώρας, η ανάπτυξη του Πολιτιστικού τουρισμού αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία που μπορεί να συμβάλλει και σε μεγάλο βαθμό στην ένταξη των σπουδαίων μνημείων στη σύγχρονη οικονομική και κοινωνική ζωή.

Τα πέντε κύρια προϊόντα του ελληνικού τουρισμού

Σ’ ό,τι αφορά τα πέντε κύρια προϊόντα του ελληνικού τουρισμού –Ήλιος και Θάλασσα, Ναυτικός τουρισμός, Πολιτιστικός τουρισμός, City Break και MICE-, τα αποτελέσματα της μελέτης  δείχνουν ότι ορισμένες από τις χώρες που είναι στο top-10 των αγορών διεθνώς, είναι αγορές στις οποίες ο ελληνικός τουρισμός ήδη διαθέτει μεγάλη διείσδυση (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ολλανδία, Ρωσία).

Από την άλλη πλευρά, διαφαίνεται σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης -στη μετά-COVID εποχή– στις αγορές της Κίνας, του Καναδά και της Νότιας Κορέας που επίσης είναι στο top-10 των αγορών διεθνώς για τα πέντε κύρια προϊόντα του ελληνικού τουρισμού.

Συνεπώς, η προτεινόμενη στόχευση περιλαμβάνει, πλέον για την μετά-COVID εποχή, περαιτέρω ανάπτυξη σε εδραιωμένες και ώριμες αγορές (π.χ. στη ρωσική αγορά «Ήλιος και Θάλασσα», στη γερμανική αγορά Πολιτιστικός τουρισμός, στη γαλλική αγορά MICE), όσο και σε σημαντικές αναδυόμενες αγορές για τον παγκόσμιο τουρισμό.

Ειδικότερα, σε ότι αφορά στην ανάλυση των κύριων τουριστικών προϊόντων, το διάστημα 2015-2019 σε παγκόσμιο επίπεδο, αξίζει να σημειωθεί:

Ήλιος και Θάλασσα

Παρουσιάζει την υψηλότερη ζήτηση παγκοσμίως με υψηλό ρυθμό ανάπτυξης (226 εκατ. ταξίδια  το 2019 | 9,4% ανά έτος μεταξύ 2015-2019), ενώ οι ταξιδιώτες απαιτούν ολοένα και περισσότερες μοναδικές εμπειρίες που συνδυάζουν πολλαπλά τουριστικά προϊόντα με έμφαση στη βιωσιμότητα.

Ναυτικός Τουρισμός

Φαίνεται να καταγράφει τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (34 εκατ. ταξίδια το 2019 | 6,2% ρυθμό ανάπτυξης ανά έτος)  σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα, ενώ την ίδια στιγμή οι βασικοί ανταγωνιστικοί προορισμοί στη Μεσόγειο (Ισπανία, Τουρκία, Κροατία, Γαλλία, Πορτογαλία) εστιάζουν στη δημιουργία νέων και αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών. Ένα εκτεταμένο δίκτυο ακτογραμμών, η ύπαρξη σημαντικού αριθμού νησιών, ένα καλά ανεπτυγμένο δίκτυο παραθαλάσσιων πόλεων και οι ευνοϊκές κλιματολογικές συνθήκες αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξή του και στην κατεύθυνση αυτή, η Ελλάδα έχει σημαντικές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης.

City Break

Εμφάνισε τον ταχύτερο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (165 εκατ. ταξίδια το 2019 | 11,6% ανάπτυξη ανά έτος). Η προσβασιμότητα και συνδεσιμότητα, το υψηλό επίπεδο δημόσιων υποδομών και υπηρεσιών και η ύπαρξη μεγάλου εύρους και υψηλού επιπέδου δραστηριοτήτων και εμπειριών, συγκαταλέγονται στους κύριους παράγοντες ανάπτυξης των City Break προορισμών.

MICE

Ο Συνεδριακός Τουρισμός (Meeting, Incentive, Congress, Event) αποτελεί ένα τουριστικό προϊόν με σταθερή ανάπτυξη (89 εκατ. ταξίδια το 2019 | 7,4% ρυθμό ανάπτυξης ανά έτος), ωστόσο οι επιπτώσεις της πανδημίας και οι τεχνολογικές εξελίξεις οδηγούν τις επιχειρήσεις του κλάδου στον επανασχεδιασμό των προϊόντων και των στρατηγικών τους.

Πολιτιστικός Τουρισμός

Με εξαίρεση το 2016, παρουσίασε συνεχή άνοδο (108 εκατ. ταξίδια το 2019 | 6,3% ρυθμό ανάπτυξης ανά έτος), ενώ προκύπτει ευκαιρία αξιοποίησης για τη χώρα, καθώς οι ταξιδιώτες απαιτούν αυθεντικές και προσωποποιημένες εμπειρίες για να βιώσουν την τοπική κουλτούρα και την πολιτιστική παράδοση.

Το προφίλ Γερμανών ταξιδιωτών

Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι ορισμένες από τις χώρες που είναι στο top-10 των αγορών διεθνώς, είναι αγορές στις οποίες ο ελληνικός τουρισμός ήδη διαθέτει μεγάλη διείσδυση (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ολλανδία, Ρωσία).

Σ’ ότι αφορά τη Γερμανία, οι Γερμανοί ταξιδιώτες προτιμούν να πραγματοποιούν διεθνή ταξίδια, με μέση διάρκεια ταξιδιού υψηλότερη από 8 ημέρες και να
διαμένουν σε ξενοδοχεία. Επιπλέον, η ξεκούραση, η επίσκεψη σε αξιοθέατα και η επίσκεψη σε συγγενείς αποτελούν τους βασικότερους λόγους πραγματοποίησης ταξιδιών.

Οι σημαντικότερες κατηγορίες ταξιδιωτικών δαπανών είναι η διαμονή (ξενοδοχείο), η πτήση και το φαγητό, ενώ οι δραστηριότητες, οι μοναδικές εμπειρίες / ταξίδια και το αίσθημα περιποίησης αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες για την επιλογή διακοπών. Οι νεότερες γενιές είναι περισσότερο αναποφάσιστες σε σχέση με την επιλογή του προορισμού. Για παράδειγμα, οι ηλικίες μεταξύ 18-23 (Generation Z) σε ποσοστό 18% δεν έχουν επιλέξει προορισμό ενώ αποφάσισαν να ταξιδέψουν. Αντίστοιχα, στους Millenials (24-35 ετών) σε ποσοστό 15% δεν έχουν επιλέξει προορισμό, στις ηλικίες 36 – 55 (Generation X) σε ποσοστό 12% δεν επέλεξε προορισμό και το 11% στους 56 + (Boomers) επίσης δεν έχει επιλέξει προορισμό.

Σχετικά με την πραγματοποίηση ταξιδιωτικών κρατήσεων, οι διαδικτυακοί τουριστικοί πράκτορες (Online Travel Agents) αποτελούν το βασικό κανάλι καθώς και την σημαντικότερη πηγή κατά το σχεδιασμό του ταξιδιού. Οι Millenials και οι Generation Z χρησιμοποιούν τα smartphones για την αναζήτηση έμπνευσης,
όλες οι γενιές χρησιμοποιούν κυρίως Η/Υ σε όλα τα σημεία του αγοραστικού ταξιδιού, ενώ τα smartphones αποτελούν τη βασική συσκευή που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Στα βασικά στοιχεία για τον ελληνικό τουρισμό, η Γερμανία αποτελεί την κύρια αγορά εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα. Οι δαπάνες των Γερμανών επισκεπτών ανά διανυκτέρευση και ανά επίσκεψη, καθώς και η μέση διάρκεια διαμονής είναι υψηλότερες από τον αντίστοιχο μέσο όρο της Ελλάδας.

  • Η Γερμανία ήταν η κορυφαία αγορά για τον Ελληνικό τουρισμό το 2019 με βάση τα έσοδα (€2.959 εκατ.), τις διανυκτερεύσεις (37.313 χιλ.) και τον αριθμό των επισκεπτών (4.026 χιλ.).
  • Οι δαπάνες ανά επίσκεψη και διανυκτέρευση είναι υψηλότερες σε σχέση με τον Μ.Ο. της Ελλάδας (€667 έναντι €482 και €79 έναντι 76 €, αντίστοιχα), ενώ και η μέση διάρκεια διαμονής ανά επίσκεψη είναι υψηλότερη (8,4 έναντι 6,3 ημέρες).
  • Το 2019, καταγράφηκε αύξηση +8,7% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, αύξηση +14,0% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση και μείωση −4,7% στη μέση διάρκεια διαμονής.

Οι Βρετανοί ταξιδιώτες

Οι ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμούν να πραγματοποιούν διεθνή ταξίδια, με μέση διάρκεια ταξιδιού υψηλότερη από 6,5 ημέρες και διαμονή σε ξενοδοχείο. Επιπλέον, η επίσκεψη σε αξιοθέατα, η ξεκούραση και η επίσκεψη σε συγγενείς αποτελούν τους βασικότερους λόγους πραγματοποίησης ταξιδιών.

Οι σημαντικότερες κατηγορίες ταξιδιωτικών δαπανών είναι η διαμονή (ξενοδοχείο), η πτήση και το φαγητό, ενώ οι δραστηριότητες, η πολιτιστική εμπειρία και η χαμηλότερη τιμή αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες για την επιλογή διακοπών. Παρόλο που η γενιά των Boomers (56+) συνεχίζουν να είναι αναποφάσιστη, αποτελούν τη γενιά που είναι περισσότερο πιθανό να έχει επιλέξει τον προορισμό όταν λαμβάνει την απόφαση να ταξιδέψει.

Οι διαδικτυακοί τουριστικοί πράκτορες και οι ιστότοποι / εφαρμογές αεροπορικών αποτελούν σημαντικά κανάλια για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών ταξιδιωτικών
κρατήσεων, ενώ οι μηχανές αναζήτησης και οι ιστότοποι / εφαρμογές αξιολογήσεων τις βασικές πηγές για το σχεδιασμό του ταξιδιού. Όλες οι γενιές χρησιμοποιούν κυρίως Η/Υ σε όλα τα σημεία του αγοραστικού ταξιδιού, ενώ τα smartphones αποτελούν τη βασική συσκευή που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Στα βασικά στοιχεία για τον ελληνικό τουρισμό, η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου αποτελεί την δεύτερη σημαντικότερη αγορά εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα με βάση τις εισπράξεις. Οι δαπάνες ανά επίσκεψη και διανυκτέρευση των Βρετανών τουριστών στην Ελλάδα, καθώς και η διάρκεια διαμονής τους είναι υψηλότερες από τους αντίστοιχους Μ.Ο. για το σύνολο του ελληνικού τουρισμού.

  • Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η δεύτερη αγορά για τον Ελληνικό τουρισμό το 2019 με βάση τα έσοδα (€ 2.654 εκατ.) και τις διανυκτερεύσεις (30.349 χιλ.), ενώ ήταν τρίτη με βάση τον αριθμό των επισκεπτών (3.499 χιλ.).
  • Σε σύγκριση με τον Μ.Ο. για το σύνολο της χώρας η Βρετανική αγορά παρουσιάζει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη, υψηλότερη ημερήσια δαπάνη και υψηλότερη μέση διάρκεια διαμονής (€673 έναντι €482, €84 έναντι €76, 8,0 έναντι 6,3 ημέρες).
  • Η δαπάνη ανά επίσκεψη, η δαπάνη ανά διανυκτέρευση και η μέση διάρκεια διαμονής αυξήθηκαν κατά +12,6%, κατά +12,2% και κατά +0,4% το 2019.

Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες

Ο μέσος αριθμός ταξιδιών των πολιτών των ΗΠΑ είναι 4,4 ανά έτος, η μέση διάρκεια διαμονής είναι 6,7 ημέρες, ενώ το ποσοστό διεθνών ταξιδιών είναι μόλις 18%. Τα βασικά κίνητρα για την πραγματοποίηση ταξιδιών αποτελούν η επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους (55%), η ξεκούραση (52%) και η επίσκεψη σε αξιοθέατα (45%), ενώ η πλειοψηφία των ταξιδιωτών προτιμά διαμονή σε ξενοδοχείο (63%).

Οι σημαντικότερες κατηγορίες ταξιδιωτικών δαπανών περιλαμβάνουν την διαμονή (27%), την πτήση (20%) και το φαγητό (17%). Οι βασικές πηγές που χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση κρατήσεων είναι οι Οnline Τravel Αgents, οι μηχανές αναζήτησης και οι συζητήσεις με συγγενείς και φίλους. Οι επιτραπέζιοι και φορητοί Η/Υ χρησιμοποιούνται για την αναζήτηση έμπνευσης και προορισμού, καθώς και για την πραγματοποίηση κρατήσεων, ενώ τα smartphones χρησιμοποιούνται κυρίως κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ που ταξιδεύουν στην Ευρώπη προτιμούν κυρίως το Ηνωμένο Βασίλειο (22,8%), την Ιταλία (18,5%), τη Γαλλία (18,2%), την Ισπανία (12,9%) και τη Γερμανία (12,6%) – η Ελλάδα είναι 8η στις προτιμήσεις τους με ποσοστό 5%-, ενώ κύριος λόγος πραγματοποίησης των ταξιδιών στην Ευρώπη είναι οι διακοπές. Οι προτιμητέες πηγές πληροφόρησης για το σχεδιασμό του ταξιδιού είναι οι αεροπορικές εταιρείες και οι OTAs, ενώ οι βασικές δραστηριότητες στον προορισμό σχετίζονται με αξιοθέατα και μουσεία καθώς και επισκέψεις σε μικρές πόλεις και στην εξοχή.

Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ που επιλέγουν την Ευρώπη είναι στην πλειοψηφία τους λευκοί (87,6%), γυναίκες (58,5%) με μέσο ετήσιο εισόδημα νοικοκυριού που ξεπερνά τα $138.000 και με περισσότερα από ένα διεθνή ταξίδια (93,7%). Η μέση διάρκεια ταξιδιού είναι 11 ημέρες, ενώ το 70,8% επιλέγει διαμονή σε ξενοδοχείο / μοτέλ για τουλάχιστον μία νύχτα. Επιπλέον, η λήψη της απόφασης για την πραγματοποίηση ταξιδιού πραγματοποιείται στην αρχή του 5ου μήνα πριν την ημερομηνία αναχώρησης (~131 ημέρες πριν).

Στα βασικά στοιχεία για τον ελληνικό τουρισμό, οι ΗΠΑ αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη αγορά με βάση τις τουριστικές εισπράξεις. Η αγορά των ΗΠΑ
εμφανίζει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη και διανυκτέρευση σε σχέση με τον Μ.Ο. της Ελλάδας, ωστόσο παρουσιάζει χαμηλότερη μέση διάρκεια διαμονής σε σχέση με τον Μ.Ο. του συνόλου του ελληνικού τουρισμού.

  • Οι ΗΠΑ ήταν η τρίτη σημαντικότερη αγορά για τον Ελληνικό τουρισμό το 2019 με βάση τα έσοδα (€ 1.189 εκατ.). Σε σχέση με τον αριθμό των διανυκτερεύσεων ήταν πέμπτη
    (12.457 χιλ.) και σε σχέση με τον αριθμό των επισκεπτών ήταν έβδομη (1.179 χιλ.).
  • Σε σύγκριση με τον Μ.Ο. για το σύνολο της χώρας η αγορά των ΗΠΑ παρουσιάζει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη και υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (€545 έναντι €482, €95 έναντι €76). Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες κύριες αγορές για τον Ελληνικό τουρισμό εμφανίζει χαμηλότερη μέση διάρκεια διαμονής από τον Μ.Ο. της χώρας (5,7 έναντι 6,3 ημέρες).
  • Το 2019, η δαπάνη ανά διανυκτέρευση αυξήθηκε κατά +7,1%, ενώ η μέση διάρκεια διαμονής μειώθηκε κατά 7,3% οδηγώντας σε μείωση τις συνολικής δαπάνης ανά επίσκεψη κατά -0,8% την ίδια περίοδο.

Οι Ρώσοι ταξιδιώτες

Οι Ρώσοι πολίτες πραγματοποίησαν περισσότερα από 48 εκατ. ταξίδια το 2019, ενώ η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις 10 πρώτες εξερχόμενες τουριστικές αγορές για αυτούς. Σύμφωνα με τη μελέτη Visa Global Travel Intentions, οι Ρώσοι τουρίστες ξοδεύουν κατά μέσο όρο $1.676 ανά άτομο ανά ταξίδι στο εξωτερικό, περισσότερο από τους Ευρωπαίους που ξοδεύουν κατά μέσο όρο $1.174.

Παρ’ όλο που η δυναμική της Ρωσίας ως αγοράς εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα έχει μειωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια, αποτελεί μία σημαντική αγορά λόγω της υψηλής δαπάνης των Ρώσων επισκεπτών σε ορισμένες Περιφέρειες.

  • Η Ρωσία βρίσκεται στην 12η θέση σε σχέση με τις τουριστικές εισπράξεις (€433 εκατ.) , στην 11η ως προς τον αριθμό των διανυκτερεύσεων (6.087 χιλ.) και στην 17η σε σχέση με τον αριθμό των επισκεπτών (583 χιλ.).
  • Η δαπάνη ανά επίσκεψη και διανυκτέρευση καθώς και η μέση διάρκεια διαμονής είναι υψηλότερες σε σχέση με τους αντίστοιχους Μ.Ο. του συνόλου της Ελλάδας (€645 έναντι €482, €80 έναντι €76 και 8,1 έναντι 6,3 ημέρες αντίστοιχα).
  • Το 2019, οι δαπάνες ανά επίσκεψη και διανυκτέρευση αυξήθηκαν κατά +15,3% και +21,3% αντίστοιχα, ενώ η μέση διάρκεια διαμονής μειώθηκε κατά -5,0%.

Οι αγορές της Κίνας, της Νότιας Κορέας και του Καναδά

Σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης -στη μετά-COVID εποχή- διαφαίνεται στις αγορές της Κίνας, του Καναδά και της Νότιας Κορέας που επίσης είναι στο top-10 των αγορών διεθνώς για τα πέντε κύρια προϊόντα του ελληνικού τουρισμού.

Η πλειοψηφία των Κινέζων διεθνών ταξιδιωτών είναι γυναίκες (68,4%), γεννημένοι τη δεκαετία του ’80 (56,8%), διαθέτουν ανώτερο και ανώτατο επίπεδο εκπαίδευσης (82,4%) και ανήκουν στην μεσαία, ανώτερη ή ανώτατη εισοδηματική κατηγορία (56,2%) και όσον αφορά την οικογενειακής του κατάσταση είναι παντρεμένοι με ανήλικα τέκνα.

Ο βασικός λόγος πραγματοποίησης διεθνών ταξιδιών για τους Κινέζους καταναλωτές είναι η αναψυχή, ενώ τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής προορισμού είναι η ομορφιά και η μοναδικότητα, η ασφάλεια και η οικονομική προσιτότητα του προορισμού, με την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο να αποτελούν τους δημοφιλέστερους Ευρωπαϊκούς προορισμούς. Η μέση διάρκεια διαμονής των Κινέζων ταξιδιωτών ξεπερνάει τις 8 ημέρες.

Το μεγαλύτερο τμήμα της ταξιδιωτικής δαπάνης των διεθνών ταξιδιωτών από την Κίνα στον προορισμό αφορά ψώνια (24,6%), διαμονή (18,4%) και φαγητό (15,8%), με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη να αποτελούν τους προορισμούς στους οποίους ξοδεύουν περισσότερο. Επιπλέον, προτιμούν ξενοδοχεία μεσαίας και υψηλής κατηγορίας (46,7% και 38,3%, αντίστοιχα), ενώ για το 50% των ταξιδιωτών που δε χρησιμοποιούν ταξιδιωτικά πρακτορεία, οι κρατήσεις διαμονής πραγματοποιούνται κυρίως μέσω ΟΤΑs.

Ο εξερχόμενος τουρισμός της Ν. Κορέας ακολουθεί συνεχή ανοδική τάση με τους Νοτιοκορεάτες ταξιδιώτες να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις νέες εμπειρίες, στην ξεκούραση και την ευεξία, στα αξιοθέατα παγκόσμιας κλάσης, στο καλό φαγητό και ποτό καθώς και στο κλίμα ασφάλειας. Με βάση τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, στους 5 πρώτους προορισμούς που επιλέγουν είναι οι ΗΠΑ, η Ταϊλάνδη, οι Φιλιππίνες, το Χονγκ Κόνγκ και το Γκουάμ.

Τα ταξίδια από ταξιδιώτες της Ν. Κορέας, έχουν μέση διάρκεια περίπου 6 ημέρες και πραγματοποιούνται κυρίως τους μήνες Αύγουστο, Δεκέμβριο και Ιανουάριο. Το διαδίκτυο αποτελεί το βασικό μέσο για την αναζήτηση έμπνευσης και πληροφόρησης σχετικά με το ταξίδι, ενώ οι ταξιδιωτικοί πράκτορες αποτελούν το δημοφιλέστερο κανάλι για την πραγματοποίηση ταξιδιωτικών κρατήσεων.

Ο βασικότερος λόγος πραγματοποίησης ταξιδιών από Νοτιοκορεάτες στην Αυστραλία ήταν οι διακοπές και η επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους. Μία σειρά από Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία, η Ισπανία και η Ελλάδα αποτελούν προορισμούς στους οποίους οι Νοτιοκορεάτες επιθυμούν να ταξιδέψουν. Για τους Νοτιοκορεάτες βασικό κίνητρο για την πραγματοποίηση ταξιδιών αποτελούν η χαλάρωση, η απόκτηση νέων εμπειριών και η επαφή με διαφορετικές κουλτούρες / πολιτισμούς.

Από την άλλη, οι Καναδοί ταξιδιώτες επιλέγουν κατά μεγαλύτερο ποσοστό να ταξιδεύουν στο εξωτερικό και προτιμούν τη διαμονή σε ξενοδοχεία και την αεροπορική μετακίνηση. Επιπλέον, θεωρούν πρωταρχικό παράγοντα το προσωπικό τους budget για το ταξίδι, ενώ οι βασικότερες ταξιδιωτικές δαπάνες αφορούν την διαμονή και τα αεροπορικά εισιτήρια. Προτιμούν χώρες με πιο ζεστό κλίμα συγκριτικά με τη χώρα τους, με κορυφαίους προορισμούς τις ΗΠΑ, το Μεξικό και τη Γαλλία, ενώ η ύπαρξη οικονομικών πακέτων, αθλητικών δραστηριοτήτων στη φύση, απομακρυσμένων σημείων /περιοχών και πολιτιστικών / ιστορικών μνημείων αποτελούν βασικούς παράγοντες επιλογής ενός προορισμού.

Τα ταξίδια «Ήλιος και Θάλασσα» σε σχετικά κοντινούς προορισμούς (Καραϊβική, Μεξικό, ΗΠΑ) και City Break σε μεγάλες πόλεις στη Βόρεια Αμερική και την Δυτική Ευρώπη αποτελούν τους πιο δημοφιλείς τύπους ταξιδιών αναψυχής, ενώ οι αυθεντικές εμπειρίες και η βιωματική εξερεύνηση του τοπικού πολιτισμού αποτελούν βασικές επιθυμίες για τον Πολιτιστικό και Θρησκευτικό Τουρισμό.

Τα 7 συμπληρωματικά τουριστικά προϊόντα

Τέλος, βάσει της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ, τα επτά (7) συμπληρωματικά τουριστικά προϊόντα, όπου επισημαίνονται βασικά στοιχεία και τάσεις ανά προϊόν είναι τα:

  • Αγροτουρισμός: η αναζήτηση από τους ταξιδιώτες της ποιότητας, της υγιεινής της ασφάλειας και της αυθεντικότητας
  • Οικοτουρισμός: η εκτίμηση για ανοδική πορεία, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο βιώσιμες μορφές τουρισμού
  • Γαστρονομικός Τουρισμός: η αυξανόμενη σημασία του, η εστίαση σε αυθεντικές και εξειδικευμένες εμπειρίες, η χρήση των τοπικών προϊόντων και η σύμπραξη του αγροδιατροφικού τομέα με τον τουρισμό
  • Τουρισμός Ευεξίας: η σταθερά αναπτυξιακή πορεία του και η ενσωμάτωση στοιχείων του στην πρόταση αξίας των περισσότερων τουριστικών προϊόντων
  • Αθλητικός Τουρισμός: η ανάδειξη του, λόγω και της στροφής των καταναλωτών προς την υγεία και την ευεξία, τα βιωματικά ταξίδια και την επαφή με τη φύση
  • Τουρισμός Τρίτης Ηλικίας: η εκτίμηση για σημαντική ανάπτυξη κυρίως λόγω των παγκόσμιων δημογραφικών μεταβολών
  • Επίσκεψη σε Συγγενείς και Φίλους: η ανάγκη για διευκολύνσεις των επισκεπτών να συμμετέχουν σε τουριστικές δραστηριότητες χωρίς να βασίζονται στους οικοδεσπότες τους.

Σημειώνεται ότι το Executive Summary της μελέτης «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης» θα παρουσιαστεί στο συνέδριο του ΣΕΤΕ με τίτλο “Greek Tourism: Coming Back, Planning Forward” που θα πραγματοποιηθεί αύριο, Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου, και θα ακολουθήσουν το εθνικό σχέδιο δράσης, αλλά και τα τοπικά σχέδια δράσης σε 36 προορισμούς και clusters προορισμών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ  ΕΠΙΣΗΣ:

Μελέτη-ΙΝΣΕΤΕ: Αυτά είναι τα megatrends του τουρισμού

Ο Η. Χατζηχριστοδούλου για τις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου Πιερίας (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Κικίλιας: Οργανωμένη ανάπτυξη του τουρισμού ευεξίας- Ενισχύουμε την εικόνα της χώρας

«Μαύρα» Χριστούγεννα «βλέπουν» οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top