Θεσσαλονίκη: Στο «φουλ» οι μηχανές για Λήμνο και Λέσβο- Η ακτοπλοϊκή σύνδεση προσθέτει πληρότητες

Θεσσαλονίκη: Στο «φουλ» οι μηχανές για Λήμνο και Λέσβο- Η ακτοπλοϊκή σύνδεση προσθέτει πληρότητες

Οδεύοντας προς το τέλος και του Ιουλίου, η δυναμική που παρουσιάζουν φέτος τόσο η Λήμνος όσο και η Λέσβος είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση από/προς Θεσσαλονίκη, έστω και καθυστερημένα, τα προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού, οι τουριστικές καμπάνιες για νησιά του ΒΑ. Αιγαίου, μεταξύ των οποίων και η Λέσβος, συμβάλλουν στις μεγάλες πληρότητες. Φορείς του τουρισμού στο GRTimes.gr.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Θεσσαλονίκη – Λήμνος σε τέσσερις ώρες, και Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη σε 6 ώρες και 50 λεπτά. Το ταχύπλοο πλοίο αναχώρησε, για δεύτερη φορά φέτος το καλοκαίρι, σήμερα το πρωί στις 7, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό του νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τη Λήμνο και τη Λέσβο. Σ’ αυτό ταξιδεύουν 450 επιβάτες, εκ των οποίων οι 280 θα κατέβουν στο λιμάνι της Μύρινας, στη Λήμνο, και οι υπόλοιποι στη Μυτιλήνη. Αντίστοιχα, 55 οχήματα θα βγουν στη Λήμνο και 35 στη Μυτιλήνη.

Όπως πληροφορεί το GRTimes.gr ο ναυτιλιακός πράκτορας, επίσημος αντιπρόσωπος της Sea Jets στη Θεσσαλονίκη, Χάρης Καραχαρίσης, οι πληρότητες γι’ αυτήν την περίοδο, και δεδομένων των συνθηκών αλλά κυρίως της αργοπορημένης ανακοίνωσης εκτέλεσης του συγκεκριμένου δρομολογίου, είναι ικανοποιητικές. «Για τον Αύγουστο, το γκαράζ είναι σχεδόν γεμάτο, πλησιάζει το 100%, ενώ οι επιβάτες κινούνται στο 70%» δηλώνει ο κ. Καραχαρίσης.

Όπως έχει ήδη γράψει το GRTimes.gr, σε πλήρες ρεπορτάζ, το συγκεκριμένο δρομολόγιο εκτελείται μία φορά την εβδομάδα, κάθε Τρίτη, στις 07.00 π.μ., ενώ αντίστοιχα από τα νησιά φτάνει στις 21.25.

Μεγάλη δυναμική στη Λήμνο

Διαχρονικά αγαπημένος προορισμός της Βορείου Ελλάδος, η Λήμνος και φέτος κερδίζει έδαφος στις προτιμήσεις των Ελλήνων καθώς και αλλοδαπών τουριστών.

Όπως δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λήμνου Στέλιος Μάντζαρης «έχουμε πάρα πολύ κίνηση, εξαιρετική δυναμική, ίσως καλύτερα και από το 2018» διευκρινίζοντας ότι για το νησί της Λήμνου, η σεζόν του 2018 ήταν η καλύτερη, και όχι του 2019 όπως συνέβη στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Το νησί της Λήμνου με τις ήπιες και με ρηχά νερά παραλίες, το καλό και οικονομικό φαγητό και τις απεριόριστες διαδρομές και εναλλαγές στο τοπίο, το επιλέγουν τόσο οι Έλληνες όσο και Ευρωπαίοι από τις Σκανδιναβικές χώρες, Αυστρία, Μεγάλη Βρετανία, Τσεχία (σ.σ. για αυτές τις χώρες έχει απευθείας τσάρτερ) αλλά και Αμερική, Καναδά, Αυστραλία κτλ.

Σχετικά με την απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση από Θεσσαλονίκη με Λήμνο, ο πρόεδρος της ΕΞΛ Στέλιος Μάντζαρης εξηγεί πως αφενός βοηθάει και είναι μέρος της δυναμικής του νησιού, ωστόσο, «θα πρέπει να υπάρχει καλύτερος προγραμματισμός και να μην ανακοινώνεται την τελευταία στιγμή» υπογραμμίζει.

Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει πρόβλημα εύρεσης εισιτηρίων για την επιστροφή των ταξιδιωτών από το νησί, και επιπρόσθετα, πρέπει να παραμείνουν μια εβδομάδα, καθώς υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο προς/από Θεσσαλονίκη, κάθε Τρίτη. «Η άλλη λύση είναι να έρθουν ή να φύγουν μέσω Καβάλας» δηλώνει ο κ. Μάντζαρης λέγοντας πως από/προς Καβάλα έχουν σύνδεση 11 φορές την εβδομάδα.

Δύσκολα στην αρχή, τώρα καλά στη Λέσβο

Το τρίτο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας -μετά την Κρήτη και την Εύβοια- η Λέσβος μπορεί να πλήττεται τα τελευταία χρόνια με απανωτά ‘χτυπήματα’, από τη μεταναστευτική κρίση, την υγειονομική, την ενεργειακή, τις απεργίες πιλότων από χώρες που συνδέονται απευθείας με πτήσεις τσάρτερ και πρόσφατα και από τις πυρκαγιές που έχουν κάψει χιλιάδες στρέμματα στην περιοχή των Βατερών, ωστόσο σιγά σιγά οδεύοντας προς τον Αύγουστο βρίσκει τα δικά της πατήματα με ικανοποιητικές πληρότητες και το βασικότερο, κοιτώντας το παρόν αλλά και το μέλλον με αισιοδοξία.

«Η κίνηση είναι σχετικά καλή, παρ’ ότι δεν έχουμε τον ενθουσιασμό που έχει η υπόλοιπη Ελλάδα» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου Δημήτρης Βατής εξηγώντας πως σε σχέση με το 2019 – μια χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, η οποία ωστόσο στη Λέσβο σηματοδοτήθηκε από τη μεταναστευτική κρίση- κινούνται με ρυθμούς «ώστε να μπορέσουμε να ‘αναπνεύσουμε’» υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο κ. Βατής προσθέτοντας «ξεκινήσαμε δύσκολα, τώρα όμως πάμε καλά».

Η Βόρεια Ελλάδα καλύτερη αγορά

Η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης – Μυτιλήνης, και μάλιστα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ήταν ένα πάγιο αίτημα των φορέων, επιχειρηματιών, κατοίκων του νησιού. Μάλιστα, πέρυσι, τέτοια εποχή, είχε επισκεφτεί το νησί η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, όπου, μεταξύ άλλων, είχε δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, η οποία θα πρέπει να παραμείνει σε ετήσια βάση.

«Είναι απαράδεκτο να έχουμε σύνδεση με Θεσσαλονίκη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και να διακόπτεται τους τρεις μήνες του καλοκαιριού, τότε περιμένουμε τους τουρίστες» αναφέρει στο GRTimes.gr ο κ. Βατής τονίζοντας πως οι τουρίστες από Βόρεια Ελλάδα είναι «η καλύτερη αγορά για εμάς».

Επισημαίνει πως η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση, έστω και μια φορά την εβδομάδα, με Θεσσαλονίκη, βοηθάει και είναι απαραίτητο να εδραιωθεί, «όλοι θα επωφεληθούν από αυτή τη σύνδεση, όχι μόνο ο Μόλυβος και η Πέτρα που είναι η κορωνίδα του τουρισμού στο νησί, αλλά και η Καλλονή, η Ερεσός, το Πλωμάρι, η πόλη της Μυτιλήνης κτλ.» προσθέτοντας πως τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης σύνδεσης θα φανούν από δω και στο εξής.

Μεγάλη ώθηση στο νησί με πληρότητες παρατηρείται και από τα προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού που ‘τρέχουν’, με τα περσινά vouchers να ολοκληρώνονται έως τα τέλη Ιουλίου 2022 αλλά και τα φετινά να ξεκινούν να εξαργυρώνονται από 1η Αυγούστου.

Υπενθυμίζεται, ότι εκτός από τα προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού, Τουρισμός Για Όλους κτλ., για τη Λέσβο – μαζί με άλλα τέσσερα νησιά (Χίος, Σάμος, Λέρος, Κως)- συνεχίζεται η επιτυχημένη τουριστική καμπάνια Greek4ForYou από το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου χρηματοδοτώντας με 2 εκατ. ευρώ τον ΕΟΤ για την υλοποίηση ειδικού προγράμματος τουριστικής προβολής για το 2022 και το 2023 στην Ελλάδα καθώς και σε επιλεγμένες χώρες του εξωτερικού.

Οι πτήσεις τσάρτερ και οι αγορές

Εκτός από την εγχώρια αγορά, η οποία τις τελευταίες ημέρες επηρεάστηκε και από τις πυρκαγιές στην περιοχή των Βατερών (σ.σ. υπήρξε εκκένωση και απομάκρυνση των πελατών από δυο μεγάλα ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα καταλύματα, ωστόσο η περιοχή επανέρχεται στην κανονικότητά της), η Λέσβος δέχεται μεγάλο όγκο και ξένων τουριστών. Βέλγοι, Ολλανδοί, Άγγλοι, Πολωνοί, Σκανδιναβοί κ.ά. κάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στην καλλονή του Βορείου Αιγαίου. Ωστόσο, φέτος παρατηρείται μείωση των πτήσεων τσάρτερ από το εξωτερικό.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος των ξενοδόχων του νησιού στο GRTimes.gr οι πτήσεις τσάρτερ, ενώ το 2019 ήταν πάνω από τριάντα (30) προς το αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης, φέτος είναι οι μισές, ήτοι δέκα πέντε (15). «Η προσέλευση δεν είναι τόσο μεγάλη όσο θα θέλαμε, για να μπορέσουμε να κάνουμε και σωστή σύγκριση με το παρελθόν» σχολιάζει ο κ. Βατής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2019 είχε μια μείωση στο νησί, σε σχέση με το 2014, της τάξεως του 20%, λόγω μεταναστευτικής κρίσης, «οπότε, καταλαβαίνετε, η σύγκριση φέτος γίνεται σε σχέση με το 2019, που ούτως ή άλλως είχαμε τη μείωση» εξηγεί λέγοντας πως έχει χαθεί η Γερμανική αγορά και η αιτία είναι η πτώχευση αεροπορικών εταιριών που έφταναν στο νησί (Germania, Air Berlin).

Η δε απεργία των πιλότων της Σουηδικής αεροπορικής εταιρίας SAS η οποία διήρκησε πάνω από δυο εβδομάδες, προκάλεσε κύμα ακυρώσεων και στη Λέσβο. Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr ξενοδοχειακές μονάδες, κυρίως στο Πλωμάρι, οι οποίες δουλεύουν αποκλειστικά με πτήσεις από τις Σκανδιναβικές χώρες, για τουλάχιστον δυο εβδομάδες, είχαν ακυρώσεις με τα δωμάτια τους, εν μέσω υψηλής τουριστικής σεζόν, να είναι άδεια. «Δεν μπορούσαν οι ξενοδόχοι να καλύψουν τα κενά, λόγω αβεβαιότητας» δηλώνει ο κ. Βατής προσθέτοντας πως, η απεργία είχε αίσιο τέλος (σ.σ. έληξε στις 24/7), και ήδη τις επόμενες μέρες θα υποδεχθούν τους τουρίστες από τις βόρειες χώρες της Ευρώπης.

Αναμένοντας και τη σύνδεση με Σμύρνη

Άλλη μια ακτοπλοϊκή σύνδεση που θα ωθήσει την οικονομία της Λέσβου είναι η αναμενόμενη «γραμμή φιλίας» όπως είχε ονομαστεί, δηλαδή  το Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη – Σμύρνη και αντίστροφα.

Όπως ήδη έχει γράψει το GRTimes.gr η γραμμή η οποία θα εκτελείται με το πλοίο Smyrna di Levante, δυο φορές την εβδομάδα, θα έχει ιδιαίτερα πολλαπλασιαστικά οφέλη στην ανάπτυξη της Λέσβου.

«Ελπίζουμε να ξεκινήσει και αυτή η γραμμή» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος των ξενοδόχων Λέσβου Δημήτρης Βατής ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων Μυτιλήνης Παναγιώτης Χατζηκυριάκος όπως επισημαίνει «θα βοηθήσει πολύ η γραμμή». Ο ίδιος προσθέτει πως θα δοθεί χώρος και για τη μεταφορά φορτηγών, διότι, τα δρομολόγια που εκτελούνται από/προς Καβάλα είναι γεμάτα.

Σχετικά με την έναρξη της γραμμής, σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, την περασμένη εβδομάδα, το πλοίο μήκους 160 μ., πέρασε από τις απαραίτητες επιθεωρήσεις οι οποίες και εγκρίθηκαν, και αναμένεται να ξεκινήσει περί τα μέσα Αυγούστου. «Δεν υπάρχει ακόμη κάποια επίσημη ανακοίνωση» δηλώνουν φορείς του τουρισμού.

Σημειώνεται ότι το Smyrna di Levante θα ταξιδεύει με 18 κόμβους/ώρα, θα μπορεί να μεταφέρει 950 επιβάτες, οχήματα και φορτηγά ενώ θα διαθέτει και 200 περίπου καμπίνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θεσσαλονίκη: Σύνδεση με Λήμνο και Μυτιλήνη κάθε Τρίτη

Λήμνος – Τουρισμός: Αύξηση από Βόρεια Ελλάδα φέρνει η ακτοπλοϊκή σύνδεση από Θεσσαλονίκη

Γεμάτο κατέφτασε στη Θεσσαλονίκη το «Champion Jet 1» από τις Σποράδες (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Σουηδία: Συνεχίζονται οι συνομιλίες για τον τερματισμό της απεργίας των πιλότων

Λέσβος – Τουρισμός: Πάγιο αίτημα η ακτοπλοϊκή σύνδεση με Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη: Ακτοπλοϊκή σύνδεση τον χειμώνα, αποκομμένη το καλοκαίρι

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top