Δήμος Πολυγύρου: Το νέο τουριστικό brand με τα παραμύθια της πρωτεύουσας της Χαλκιδικής

Δήμος Πολυγύρου: Το νέο τουριστικό brand με τα παραμύθια της πρωτεύουσας της Χαλκιδικής

Τις βάσεις για το κτίσιμο της τουριστικής στρατηγικής ανάπτυξης και προβολής του βάζει ο Δήμος Πολυγύρου η οποία θα στηρίζεται στα νέα δεδομένα των παγκόσμιων τουριστικών τάσεων. «Η τουριστική προβολή του Δήμου Πολυγύρου στηρίζεται στους ανθρώπους του, στην ιστορία και την παράδοση και στο φυσικό του περιβάλλον» δηλώνει στο GRTimes.gr η σύμβουλος τουριστικής ανάπτυξης και προβολής Δήμου Πολυγύρου Σοφία Μπουρνατζή.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Βρίσκεται στο κέντρο της Χαλκιδικής, στις νότιες υπώρειες του Χολομώντα, σε υψόμετρο 550 μ. Ο Πολύγυρος είναι η έδρα του Δήμου Πολυγύρου και πρωτεύουσα της Χαλκιδικής ενώ σύμφωνα με ιστορικές καταγραφές, η ίδρυσή του τοποθετείται στους βυζαντινούς χρόνους. Σχετικά με την ονομασία του υπάρχουν διαφορετικές εικασίες’ κάποιοι ισχυρίζονται ότι οφείλεται στο γεγονός ότι η κωμόπολη είναι περιτριγυρισμένη από λόφους.

Ο Δήμος Πολυγύρου βάζει τις βάσεις για να κτίσει την τουριστική στρατηγική του ανάπτυξη και προβολή και έπειτα από μια πολύμηνη έρευνα και μελέτη φαίνεται πως ταυτόχρονα με την προβολή θα πρέπει να υπάρξει και ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Επ’ αυτού, το περασμένο Σάββατο 18 Ιουνίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής στον Πολύγυρο έγινε η παρουσίαση της τουριστικής στρατηγικής ανάπτυξης και προβολής του Δήμου Πολυγύρου και παρουσιάστηκε το νέο τουριστικό brand το οποίο εμπνέεται από τα σπουδαία ψηφιδωτά της Αρχαίας Ολύνθου, τη θάλασσα, το βουνό, τα έλατα.

«Ο Δήμος Πολυγύρου είναι ο Δήμος της πρωτεύουσας της Χαλκιδικής και αυτό συνεπάγεται σε τρεις άξονες» δήλωσε στο GRTimes.gr  η σύμβουλος τουριστικής ανάπτυξης και προβολής Δήμου Πολυγύρου Σοφία Μπουρνατζή αναφερόμενοι σ’ αυτούς:

α. η ίδια η πρωτεύουσα του Πολυγύρου να γίνει κέντρο εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων

β. περιλαμβάνει το ορεινό μέτωπο με κυρίαρχο σημείο τον Ταξιάρχη στον Χολομώντα, γνωστό για την παραγωγή Χριστουγεννιάτικων ελάτων και

γ. περιλαμβάνει το παραθαλάσσιο μέτωπο (Καλύβες, Γερακινή, Ψακούδια, Μεταμόρφωση).

«Βάσει έρευνας διαπιστώσαμε ότι στο παραθαλάσσιο μέτωπο του Δήμου Πολυγύρου βρίσκεται η πλειοψηφία των αδειοδοτημένων καταλυμάτων, όπου στο σύνολο των 7.600 κλινών οι 7.100 βρίσκονται παραθαλάσσια» ανέφερε η κα. Μπουρνατζή δίνοντας μας κάποια στοιχεία:

α. Έχουν καταγραφεί 179 αδειοδοτημένες μονάδες διαμονής, ήτοι 7.613 κλίνες. Από αυτές οι 154 μονάδες είναι εποχικής λειτουργίας και οι 27 δωδεκάμηνης λειτουργίας

β. Οι υποδομές διαμονής ανά περιοχή έχουν ως εξής: Γερακινή 2.429 κλίνες, Μεταμόρφωση 1.972 κλίνες, Καλύβες 1.256 κλίνες, Ψακούδια 1.205 κλίνες, Βατοπέδι 255, Πολύγυρος 192, Ταξιάρχης 178 κλίνες, Ορμύλια 56, Όλυνθος 37, Βράσταμα 21 κλίνες, Βάβδος 12 κλίνες

γ. Οι υποδομές ψυχαγωγίας ανέρχονται σε 34 εκ των οποίων οι 24 είναι 12μηνης λειτουργίας και οι υπόλοιπες εποχικές, ενώ υπάρχουν και 12 επισκέψιμες μονάδες δραστηριοτήτων.

Η Τουριστική Επιτροπή

Στις αρχές του 2021 συστήθηκε η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Πολυγύρου απαρτιζόμενη από επιχειρηματίες και εκπροσώπους φορέων του Δήμου ενώ ορίστηκε 9μελής επιτροπή με πρόεδρο τον Ιωάννη Σιμώνη.

Όπως αναφέρει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, «πήρα την πρωτοβουλία πριν δυο χρόνια και κατέθεσα στο δήμαρχο Πολυγύρου Αστέριο Ζωγράφο μία πρόταση για να συστήσουμε δημοτική τουριστική επιτροπή (ΤΕΠ) απαρτιζόμενη από επιχειρηματίες και εκπροσώπους φορέων του Δήμου και με την προϋπόθεση να αναθέσουμε το έργο σε έναν εξιδεικευμένο επαγγελματία».

Όπως ο ίδιος εξήγησε έπρεπε να ξεκινήσουν από το μηδέν «αλλά με πολύ προσπάθεια και δουλειά μαζί με τον πρόεδρο Ιωάννη Σιμώνη καθώς και τα μέλη τη Επιτροπής, καταφέραμε αρχικά να εξασφαλίσουμε από τον προϋπολογισμό του Δήμου, τους κατάλληλους πόρους ώστε να χρηματοδοτηθεί το εγχείρημα. Στη συνέχεια, επιλέξαμε τον κατάλληλο επαγγελματία με πολυετή πείρα στην στρατηγική ανάπτυξης και προβολής προορισμών, την Σοφία Μπουρνατζή, την οποία ευχαριστούμε πολύ για την εξαιρετική δουλειά που έκανε, για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να έχουμε στα χέρια μας μία ολοκληρωμένη τουριστική στρατηγική ανάπτυξης και προβολής για το Δήμο μας» πρόσθεσε.

Στην Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Πολυγύρου συμμετέχουν ο Δήμαρχος Πολυγύρου Αστέριος Ζωγράφος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος, ο Ιωάννης Σιμώνης, η Έφη Κελιαφανού, ο Γιώργος Καλλιμάνης, ο Χρήστος Κουγιώνης, η Χαρούλα Τσινά, ο Ιωάννης Σφυρής και η Άννα Καμαριώτου.

Οι στόχοι της τουριστικής στρατηγικής και ανάπτυξης

Ποιοι είναι όμως οι στόχοι της τουριστικής στρατηγικής και ανάπτυξης του Δήμου Πολυγύρου; «Πρώτος στόχος είναι η σύνδεση του παραλιακού μετώπου με δραστηριότητες που γίνονται στον υπόλοιπο Δήμο, σε κοντινές αποστάσεις και σε μέρη που θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν οι τουρίστες» δηλώνει η κα. Μπουρνατζή στην οποία ανατέθηκε η προβολή και ανάπτυξη της περιοχής. Δεύτερος στόχος, όπως η ίδια επισημαίνει, είναι να αυξηθεί η επιχειρηματικότητα σ’ όλο το Δήμο Πολυγύρου.

«Στόχος είναι να αναδείξουμε, να προβάλλουμε και να προτείνουμε στους επισκέπτες κυρίως του παραλιακού μετώπου, όπου συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος όγκος των τουριστών, ποικίλες θεματικές διαδρομές που θα περιλαμβάνουν από βιωματικές εμπειρίες και δραστηριότητες μέχρι αξιοθέατα, μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους σε κοντινή απόσταση» δηλώνει από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΞΧ και μέλος της ΤΕΠ κ. Τάσιος.

Η δε τουριστική στρατηγική βασίζεται σε τρία κεφάλαια που διαθέτει ο Δήμος Πολυγύρου:

1.Οι άνθρωποι

2.Η ιστορία και η παράδοση

3.Το φυσικό περιβάλλον.

«Θα προβάλλουμε τον τόπο μέσα από τις ιστορίες των ντόπιων, των κατοίκων που πηγαίνουν από γενιά σε γενιά. Οι άνθρωποι θα αποτελέσουν κομμάτι της τουριστικής στρατηγικής προβολής» δηλώνει η κα. Μπουρνατζή.

Σύμφωνα με την ίδια, θα αποτυπωθούν ιστορίες και παραμύθια στους οικισμούς, «θα γίνουν και άλλες ζωγραφιές όπως έχουν ήδη γίνει στη Γαλάτιστα και στην Παλαιόχωρα». Στην ιστορία συμπεριλαμβάνεται το πιο αναγνωρισμένο σημείο του Δήμου Πολυγύρου, η αρχαία Όλυνθος, αλλά και το αρχαιολογικό μουσείο Πολυγύρου (σ.σ. στις μέρες μας παραμένει κλειστό), ο Πύργος Γαλάτιστας κ.ά. Στην παράδοση τα ήθη και τα έθιμα, οι εκδηλώσεις, το καρναβάλι Πολυγύρου, η γαστρονομία, τα τοπικά προϊόντα κ.ά. Και στο φυσικό περιβάλλον, είναι οι παραλίες, ο ορεινός όγκος, τα μονοπάτια, οι ορεινές διαδρομές, ο Γεροπλάτανος μνημείο φύσης στο ομώνυμο χωριό.

Προτάσεις τουριστικής ανάπτυξης

Η στρατηγική ανάπτυξη εστιάζει στις υποδομές, τις υπηρεσίες, τις διαδρομές, τις πιστοποιήσεις, τις εκδηλώσεις. Οι τρόποι υλοποίησης βασίζονται στις μελέτες – προτάσεις, στις επιχειρηματικές επενδύσεις, στις συνεργασίες με τους φορείς και στη συμμετοχή σε δίκτυα. «Κάθε τι που θα γίνεται θα έχει ως γνώμονα και τον επισκέπτη» αναφέρει η σύμβουλος τουριστικής ανάπτυξης και προβολής Δήμου Πολυγύρου Σοφία Μπουρνατζή.

Ήδη κάποια έργα βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης όπως για παράδειγμα η πρόσβαση στις παραλίες για ΑμεΑ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα ενώ σύντομα θα ανακοινωθούν και άλλα, όπως το αίτημα για ένταξη στο πρόγραμμα για τις Γαλάζιες Σημαίες.

Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης για το πρόγραμμα Γαλάζια Σημαία 2022 ο Δήμος Πολυγύρου απέσπασε δυο Γαλάζιες Σημαίες στις παραλίες της Γερακινής και Σαργκάνι στη Μεταμόρφωση.

Τα παραμύθια της πρωτεύουσας της Χαλκιδικής  

«Tales from the capital of Halkidiki» ή αλλιώς «Τα παραμύθια της πρωτεύουσας της Χαλκιδικής» είναι το τουριστικό branding του Δήμου Πολυγύρου.

«Τα λογότυπα των Δημοτικών Ενοτήτων είναι πολύχρωμα, θυμίζουν παραμύθια» δηλώνει στο GRTimes.gr η Σοφία Μπουρνατζή σύμβουλος τουριστικής ανάπτυξης και προβολής Δήμου Πολυγύρου επισημαίνοντας πως όλα τα δυνατά σημεία – λαογραφία, έθιμα, ιστορία, παραδόσεις, γαστρονομία, θάλασσα, βουνό αλλά και οι άνθρωποι του- θα αποτελέσουν το τουριστικό brand.

Η Δημοτική Ενότητα Πολυγύρου με έδρα τον Πολύγυρο και τα χωριά Άγιος Πρόδρομος, Βράσταμα, Γερακινή, Καλύβες, Κελλί, Όλυνθο, Παλαιόκαστρο, Πλανά, Σανά, Ταξιάρχη) μεταξύ άλλων, έχει ως στόχο να συμπεριλάβει τα παραμύθια της πρωτεύουσας, τις Γαλάζιες Σημαίες στις παραλίες της, την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, να αναδείξει θεματικές διαδρομές, πεζοπορικά μονοπάτια, παραδοσιακές γειτονιές, να διοργανώσει street food festival, να αναβιώσει έθιμα, να διοργανώσει πολιτιστικές εκδηλώσεις, να αναδεικνύει το χριστουγεννιάτικο χωριό Ταξιάρχης.

Η Δημοτική Ενότητα Ανθεμούντα με έδρα τη Γαλάτιστα αλλά και την Αγία Αναστασία, τη Βάβδο, το Γαλαρινό και τα Δουμπιά θα συμπεριλάβει το παραμύθι μιας πριγκίπισσας στη Γαλάτιστα, τα ζωγραφισμένα παραμύθια στους τοίχους, τη διαμόρφωση του ιστορικού οικισμού, τις παραδοσιακές γειτονιές, τα ήθη και τα έθιμα, τους δρόμους της Επανάστασης του 1821.

Η Δημοτική Ενότητα Ζερβοχωρίων με την Παλαιόχωρα, τον Γεροπλάτανο, την Κρήμνη, τη Μαραθούσα και τα Ριζά θα συμπεριλάβει τα παραμύθια της φύσης στον Γεροπλάτανο, τη μουσική παράδοση, τα τοπικά προϊόντα, τα ήθη και τα έθιμα, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, τις ανάσες στη φύση.

Η Δημοτική Ενότητα Ορμύλιας με την Ορμύλια, το Βατοπέδι, τη Μεταμόρφωση και τα Ψακούδια θα συμπεριλάβει τα παραμύθια της θάλασσας στη Μεταμόρφωση, θρησκευτικές διαδρομές, Γαλάζιες Σημαίες, ποδηλατικές διαδρομές, τη διαμόρφωση του παραλιακού μετώπου, πολιτιστικές εκδηλώσεις, το πάρκο των Αγίων Αποστόλων, τις διαπολιτιστικές συναντήσεις νέων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΔΕΑΣ Α.Ε.: Η μεγαλύτερη εταιρία της Χαλκιδικής που εξάγει «πράσινο χρυσάφι»

Αρχοντικό Βίραγγας: Αυθεντική φιλοξενία στην ‘άγνωστη’ Χαλκιδική – Η ιστορία του (ΦΩΤΟ)

Γιάννης Κουφίδης: Προώθηση της Χαλκιδικής και ως γαστρονομικός προορισμός

Γεύσεις Χαλκιδικής στο 2ο Taste Halkidiki Festival

«Ξενοδοχείο Ελίτ»: Συγγραφική απόπειρα εν καιρώ… καραντίνας

Θεσσαλονίκη – Canon: Επένδυση στην «έξυπνη» ψηφιοποίηση και στην υβριδική εργασία

Γρ. Τάσιος στο GRTimes: Σε χαμηλές… πτήσεις ο Μάιος – «Είμαστε σε χρονιά επιβίωσης»

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top