Η διετία της πανδημίας έχει αλλάξει τα δεδομένα στον τομέα του τουρισμού φέρνοντας αλλαγές στον τρόπο που ταξιδεύει ο κόσμος και στην έντονη ανάγκη που νιώθει για βιωματικές εμπειρίες, για ταξίδια σε λιγότερο γνωστούς και δημοφιλείς προορισμούς, σε εποχές που ‘πιάνουν’ τα άκρα της σεζόν. «Νέες τάσεις στον τουρισμό το 2023» είναι η θεματολογία, μιας από τις 130 εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του 31ου Money Show, στη Θεσσαλονίκη.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Το επιχειρηματικό οικονομικό πολυσυνέδριο Money Show, έπειτα από δυο χρόνια απουσίας, λόγω της πανδημίας, επιστρέφει δριμύτερο, στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Από την Παρασκευή 27 έως και την Κυριακή 29 Ιανουαρίου, με την παρουσία του συνόλου σχεδόν των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και της επιχειρηματικής κοινότητας, θα πραγματοποιηθεί το 31ο Money Show, σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων.

Τεχνολογίες, γεωργία και αγροδιατροφική, ενέργεια και περιβάλλον, υποδομές, πολιτισμός, χρηματοοικονομικά εργαλεία για τις επιχειρήσεις κτλ. είναι οι κύριοι τομείς που θα επικεντρωθούν οι φετινές εκδηλώσεις του πολυσυνεδρίου που διοργανώνεται από το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και την Organotecnica, σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας-Θράκης), της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Βεβαίως, από ένα τόσο σημαντικό πολυσυνέδριο, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει ο τουρισμός, ένας κλάδος με τεράστιες δυνατότητες αλλά και μεγάλη ευαισθησία. Ένας κλάδος που συνεισφέρει το 25% του ΑΕΠ στην ελληνική οικονομία και που για το 2022 εκτιμάται ότι τα ταξιδιωτικά έσοδα θα φτάσουν τα 18 δις ευρώ.

Νέες τάσεις στον τουρισμό το 2023

Η μετά covid εποχή φέρνει τους εμπλεκόμενους του τουρισμού αντιμέτωπους με νέες προκλήσεις. Δεν είναι πια μόνες έννοιες η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τα νούμερα των αφίξεων. Είναι η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού, η ανάδειξη νέων, λιγότερο δημοφιλών περιοχών της χώρα μας, η προσέλκυση επενδύσεων, η βιωσιμότητα, οι νέες μορφές τουρισμού εκτός από το δίπτυχο ‘ήλιος + θάλασσα’, η κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας στα τουριστικά επαγγέλματα. Ας μην ξεχνάμε, ότι πέρυσι, έμειναν κενές πάνω από 50.000 θέσεις εργασίας. Οι Ημέρες Καριέρας διαδέχονται η μία την άλλη και στελέχη ξενοδοχειακών μονάδων αναζητούν κυρίως για τη θερινή σεζόν άτομα ικανά που θα μπορέσουν να καλύψουν με επιτυχία τις κενές θέσεις.

«Απαιτείται ένας επαναπροσδιορισμός στον τομέα της τουριστικής εκπαίδευσης, στον τομέα των τουριστικών σπουδών» δηλώνει στο GRTimes.gr η διευθύντρια του ΙΕΚ Τουρισμού Μακεδονίας – Θεσσαλονίκη, Υπουργείο Τουρισμού Ξένη Γερνά.

Όπως εξηγεί η κα. Γερνά, η οποία θα συμμετέχει ως ομιλήτρια στο πάνελ της εκδήλωσης «Νέες τάσεις στον τουρισμό το 2023», την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου, «δεν μπορούμε να ‘βαπτίζουμε’ έναν απλό υπάλληλο ως διευθυντή ή προϊστάμενο, και να μετακινείται στα μεσαία και ανώτερα στελέχη μιας επιχείρησης» προσθέτοντας πως απαιτείται αναβάθμιση των προσόντων του εργαζόμενου, απαιτείται γνώση των νέων τεχνολογιών, το να κατέχει ένα πτυχίο, να υπάρχει συλλογικό πνεύμα ακόμη και ενσυναίσθηση.

Άλλα δυο θέματα που θα αναπτύξει η κα. Γερνά είναι η Αναγέννηση της Φιλοξενίας (Regeneration Hospitality) η οποία εξετάζει τις νέες τάσεις του ταξιδιού και του τουρισμού και τη σχέση που θα πρέπει να αναπτύξει το ξενοδοχείο με τον πελάτη του καθώς και η περίοδος της μεγάλης παραίτησης.

Τι ακριβώς εννοεί σ’ ότι αφορά την περίοδο της μεγάλης παραίτησης; «Οι νέοι πλέον, αλλά και μεγαλύτεροι σε ηλικία, 35 – 40 ετών, βάζουν άλλες αξίες στη ζωή τους, θέλουν να έχουν ψυχική υγεία» εξηγεί στο GRTimes.gr η κα. Γερνά υπογραμμίζοντας πως δεν βάζουν πλέον την επαγγελματική τους σταδιοδρομία σε υψηλότερο επίπεδο από την οικογένεια ή/και τις κοινωνικές τους σχέσεις. Μια από τις βασικές αιτίες της μεγάλης παραίτησης είναι βεβαίως το οικονομικό σκέλος, όπου οι αμοιβές δεν αντιστοιχούν στην εργασία που προσφέρουν.

Ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού

Ο αθλητικός τουρισμός είναι ένα είδος τουρισμού που σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, ακόμη και σε απομακρυσμένα ή και ιδιαίτερα δημοφιλή νησιά, συνεισφέρει στην τοπική οικονομία, και μάλιστα στα άκρα της σεζόν. Το παράδειγμα της Μυκόνου με το 1ο Mykonos Running Festival, που πραγματοποιήθηκε Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου – Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022, έδειξε ότι ακόμη και σε ένα παγκοσμίου φήμης ελληνικό νησί, ο αθλητικός τουρισμός συνεισφέρει περαιτέρω, επιμηκύνοντας και τη σεζόν.

«Είναι ευκαιρία για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού» δηλώνει στο GRTimes.gr η Χριστίνα Καραμίχου πρόεδρος του Συλλόγου ΜΕΑΣ ΤΡΙΤΩΝ, η οποία στην δική της τοποθέτηση για τις «Νέες τάσεις στον τουρισμό το 2023» θα αναπτύξει τα οφέλη που μπορεί να έχει ένας τόπος από την προσέλκυση αθλητικών δράσεων. Διότι δεν είναι μόνο η συμμετοχή των αθλητών στους αγώνες, είναι και οι εκατοντάδες συνοδοί, οι οποίοι κατά την παραμονή τους ενισχύουν την τοπική οικονομία, γνωρίζουν τον τόπο, γεύονται την τοπική κουζίνα κτλ.

Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, ο Σύλλογος ΜΕΑΣ ΤΡΙΤΩΝ, μέσα από τη διοργάνωση δυο μεγάλων δρομικών αγώνων, τον Διεθνή Μαραθώνιο Μέγα Αλέξανδρο και τον Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο, έχει καταφέρει να προσελκύει αθλητές και συνοδούς τουλάχιστον από 56 χώρες. «Αυτοί οι δυο αγώνες αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση στη Θεσσαλονίκη, μετά τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης» επισημαίνει η κα. Καραμίχου.

Να σημειώσουμε ότι ο 17ος Διεθνής Μαραθώνιος ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ- bwin, ο οποίος φέτος είναι αφιερωμένος στον θεσμό της οικογένειας, θα διεξαχθεί την Κυριακή 30 Απριλίου 2023 και η Οργανωτική Επιτροπή ετοιμάζεται πυρετωδώς να υποδεχτεί χιλιάδες δρομείς, να τους οδηγήσει στην επίτευξη νέων ατομικών ρεκόρ και να τους προσφέρει μία ανεπανάληπτη εμπειρία σε πολλά επίπεδα.

Ο δε 11ος Διεθνής Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος Θεσσαλονίκης με σύνθημα «Τρέχουμε, δεν κοιμόμαστε» θα πραγματοποιηθεί 21 Οκτωβρίου 2023, να θυμίσουμε δε, ότι στον περσινό επετειακό 10ο Διεθνή Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο Θεσσαλονίκης περισσότεροι από 15.000 δρομείς από 46 χώρες και πέντε ηπείρους είχαν κατακλύσει τους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Η πόλη του γλυκού

Η Θεσσαλονίκη ενταγμένη στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας από την UNESCO από τον Μάρτιο του 2022, τα τελευταία χρόνια φιγουράρει σε περιοδικά, τηλεοπτικές εκπομπές, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κτλ. σ’ όλον τον κόσμο, και για τη γαστρονομία της.

Στο πάνελ της εκδήλωσης «Νέες τάσεις στον τουρισμό το 2023» θα συμμετέχει και ο Μάριος Παπαδόπουλος πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης ο οποίος μιλώντας στο GRTimes.gr λέει χαρακτηριστικά «θα δούμε τη Θεσσαλονίκη από τη γλυκιά ματιά» και προσθέτει «θεωρούμε ότι πρέπει να προχωρήσουμε, να πάμε ένα βήμα παραπάνω, να δούμε τη Θεσσαλονίκη και ως ‘πόλη του γλυκού’».

Όπως ο ίδιος πρόσθεσε, ως Συντεχνία Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, έχουν ήδη προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες ώστε το Τρίγωνο Πανοράματος να χαρακτηριστεί ως Προϊόν Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε.). «Στόχος μας με την κατάκτηση της πιστοποίησης είναι, μεταξύ άλλων, η ανάδειξη του τόπου» είχε δηλώσει ο κ. Παπαδόπουλος στο ρεπορτάζ του GRTimes.gr για την πιστοποίηση του γλυκού ως Προϊόν Π.Γ.Ε.

Τουρισμός, αγροδιατροφή, γευσιγνωσίας μπύρας

Η εκδήλωση «Νέες τάσεις στον τουρισμό το 2023» θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 31ου Money Show, την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου, στις 11.30 π.μ., στην αίθουσα «Έφεσος» του ξενοδοχείου Hyatt Regency Thessaloniki, με πρωτοβουλία της εταιρίας τουριστικού μάρκετινγκ Respond On Demand, και με ελεύθερη είσοδο.

Μεταξύ των θεμάτων που θα αναπτυχθούν είναι και ο τομέας Αγροδιατροφή – Τοπικά Προϊόντα – Τουρισμός και όπως εξηγεί στο GRTimes.gr ο Αλέξανδρος Αραμπατζής managing director της Win Ltd «η αγροδιατροφή και γενικότερα η γαστρονομία έχουν κομβικό ρόλο στον τουρισμό και τα τελευταία 2-3 χρόνια γίνονται προσπάθειες για να αναδειχθεί αυτός ο τομέας αλλά και οι τοπικές συνταγές, όπου δεν έχουμε πολλές κατοχυρωμένες».

Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, χαιρετισμό θα απευθύνει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Α’ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Κούβελας. Ως ομιλητές, εκτός από τους προαναφερθέντες θα συμμετέχουν και οι, Γρηγόρης Τάσιος πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ξενοδόχων και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Αναστασία Γαϊτάνου πρόεδρος Συνδέσμου Ξεναγών Θεσσαλονίκης & Βορείου Ελλάδος, Βύρων Θεολόγης πρόεδρος Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης, Λένα Παπία υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Μαρία Αθανασοπούλου ιδρύτρια της εταιρίας τουριστικού μάρκετινγκ Respond On Demand Ltd και πρέσβειρα του διεθνούς οργανισμού Green Destinations η οποία θα εστιάσει στο διεθνές σύστημα αξιολόγησης προορισμών και επιχειρήσεων.

Το τελευταίο μέρος της εκδήλωσης με τίτλο «Test The tasteThe Beer Edition» περιλαμβάνει δοκιμή μπύρας από μικρές ζυθοποιίες που θα προτείνει ο επιχειρηματίας Αύγουστος Χατζηασεμίδης. Μάλιστα, ο ίδιος παράγει τη δική του μπύρα, που έχει κανείς τη δυνατότητα να την γευτεί στο ζυθοπωλείο που διατηρεί εντός της νέας Αγοράς Μοδιάνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ένωση Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας: Το μενού με το χάλκινο μετάλλιο στο Ετήσιο Συμπόσιο

Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: Το μάρκετινγκ είναι το ‘οξυγόνο’ για τον προορισμό

ΙΕΚ Τουρισμού Μακεδονίας: Αγιασμός της εκπαιδευτικής χρονιάς παρουσία της Σοφίας Ζαχαράκη (ΦΩΤΟ – VIDEO)

Εξωτικά & γαμήλια ταξίδια: Το 5% – 10% του κόσμου επιλέγει μακρινούς προορισμούς

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top